Na našom trhu má v triede prakticky neprekonané predajné úspechy. No veľmi úspešná je na mnohých iných trhoch. Nie je asi prekvapením, ale nepochybne pekným úspechom, že Škoda vyrobila 1,5 milióna Octavií tretej generácie v rekordne krátkom čase. Za necelých 5 rokov oslovila toľko záujemcov, čo nedosiahli iné automobily za celú kariéru.

V novodobej podobe je tu Škoda Octavia už 21 rokov. V roku 1996 sa začal moderný príbeh mladoboleslavskej automobilky, keď popri už dosluhujúcej Felicii predstavili prvý konkurenčne schopný typ Škoda Octavia I.

Pred rokom vyšiel z továrne miliónty kúsok. A za 13 mesiacov tu máme už o pol milióna vyrobených Octavií viac!

Prvá generácia sa tešila mimoriadnej obľube nielen u nás, ale tiež na západných trhoch, obzvlášť v Nemecku. Jej história sa neskončila s príchodom II. generácie v roku 2004. Pokračovala ako Octavia Tour až do roku 2010. Vo výrobe tak vydržala ohromných 14 rokov, čo je v modernom automobilizme naozaj úctyhodný výsledok.

Za ten čas oslovila Octavia I. viac ako 1,4 milióna zákazníkov, čo bolo viac, ako Felicia. Druhá generácia v roku 2004 priniesla nový dizajn a množstvo novej príplatkovej výbavy. V modernizovanej podobe sa vyrábala aj ako Octavia Tour do roku 2013.

Octavia sa za rok aj mesiac prehupla cez pol milióna predaných kusov.

Za 13 mesiacov Octavia prekonala 500 000 predaných kusov

Pre druhú generáciu sa celkovo rozhodlo viac ako 2,5 milióna zákazníkov, čo je ďalší úspech. Od roku 2012 je na trhu aktuálna tretia generácia, ktorá tento rok prešla výraznou modernizáciou. Doposiaľ sa pre ňu rozhodlo viac zákazníkov, ako za celú 14-ročnú kariéru Octavie prvej generácie.

Pred rokom pritom vyšiel z brán továrne len miliónty kúsok a za rok aj mesiac tu máme už o pol milióna vyrobených Octavií viac. Modernizovaná Octavia sa pritom vyrába nielen v Mladej Boleslave, ale aj v Číne, Indii, Rusku, na Ukrajine alebo v Kazachstane. Uvidíme, keď za necelé 2 roky príde na trh jej nasledovník, k akým výrobným číslam sa tretia generácia Octavie nakoniec dostane.