Chcete si občas zadriftovať, ale veľmi vám to za volantom nejde? Tak to si budete musieť kúpiť iné auto než Audi. Štyri kruhy vám pri driftovaní pomáhať nebudú.

Driftovací režim preslávil najviac snáď Ford Focus RS 3. generácie. Rovnaký mód však ponúka alebo ponúkalo mnoho značiek od AMG, cez BMW, Lotus, McLaren až po Ferrari. K tejto partii sa pridá určite viac automobiliek. Drift mód má teoreticky ponúknuť zážitok z driftovania aj menej skúseným vodičom. Jednoducho takým, ktorí by to za iných okolností nezvládli. Systém riadi sám potrebný krútiaci moment na kolesá tak, aby ho bolo na udržanie šmyku dostatok.

Nevidia zmysel v pálení pneumatík

Audi o takúto prvoplánovú šou nemá podľa šéfa vývoja Stephana Reila záujem: „Žiadny drift mód. Nie v R8, nie v RS3, nie v RS6, nie v RS4.“ „Nemám ich (drifty) rád. Nevidím pre ne dôvod. Nevidíme zmysel v pálení zadných pneumatík. Nie je to rýchle. Omnoho rýchlejší spôsob je ten, ktorým to robíme, a driftovanie sa v skutočnosti nehodí k architektúre našich áut,“ dodáva Reil.

Z tohto vyhlásenia by sa mohlo zdať, že Stephen Reil je vyznávačom čistej stopy a driftovanie mu nie je po chuti. Znamená to, že so športovými Audi nebudeme môcť driftovať? Nie, len si to budeme musieť odmakať. „Môžete to urobiť sami s vypnutým ESP, ak podržíte tlačidlo 3 sekundy. Chceli ste plnú kontrolu nad autom, tak ju máte,“ hovorí Reil z Audi.

Toto vyhlásenie je úplným opakom toho čo tvrdia predstavitelia BMW. „Drift režim je o dosť bezpečnejší ako vypnutie všetkého. Vodiči si môžu užívať auto na trati, ale zároveň majú určitú úroveň bezpečnosti, ak urobia chybu,“ povedal šéf BMW M, Frank van Meel pri predstavovaní M550i xDrive.

Aj k driftovaciemu režimu treba šoféra, ktorý aspoň tuší, čo robí... Inak to môže dopadnúť ako na nasledujúcom videu s Focusom RS.

Zdroj: motoring