Už pred viac ako mesiacom sme avizovali, že Toyota prinesie do Ženevy po dlhých rokoch konečne hot hatch. Japonci tak urobia pri príležitosti návratu do WRC a zároveň modernizácie typu Yaris. Nuž a s blížiacim sa autosalónom automobilka pomaly odhaľuje ďalšie detaily. Športový Yaris, ktorý sa postaví proti Oplu Corsa OPC, Renaultu Clio RS, Peugeotu 208 GTI a Fordu Fiesta ST, dostane prívlastok GRMN.

Už teraz je isté, že Yaris GRMN bude iný ako jeho konkurenti. Namiesto turba dostane mechanický kompresor.

Toyotu Yaris GRMN bude poháňať 1,8-ka s kompresorom!

Isto vás zaujíma, čo táto pomerne nezvučná skratka znamená. Podobne ako v mnohých iných prípadoch (RS - Renault Sport, OPC - Opel Performance Center), ide o skratku športového oddelenia automobilky. Toyota sa totiž v roku 2015 oficiálne spojila s tímom GAZOO Racing, s ktorým spolupracovala od roku 2007 a vytvorila oddelenie TOYOTA GAZOO Racing. Skratka GRMN teda znamená GAZOO Racing Masters of Nurburgring. Yaris nebude prvým autom s takýmto označením. GAZOO Racing totiž autá s týmto prívlastkom produkuje už od roku 2009. Vždy však išlo o prísne limitované série dostupné iba v Japonsku. Nuž a upravovali všetko od Toyoty IQ po GT86. Nový Yaris GRMN ale bude prvým globálnym modelom z ich dielne.

Tím TOYOTA GAZOO Racing pre nás navyše pripravil jedno prekvapenie, ktoré automobilka odhaľuje už teraz. Celý motoristický svet totiž pod kapotou Yarisa GRMN očakával turbom prepĺňaný 2,0 litrový benzínový štvorvalec 8AR-FTS. Ten Japonci predstavili v roku 2015 a stal sa prvým benzínovým turbomotorom v Lexusoch (konkrétne v Lexuse NX 200t). Do Yarisa si však nakoniec našiel cestu 1,8 litrový 4-valec, ktorý je na túto kategóriu veľmi netradične prepĺňaný mechanickým kompresorom. Motor ponúkne výkon 155 kW (210 k), čo je na tak malé auto zaujímavá hodnota. To nám nedávno v teste ukázala aj spomínaná Corsa OPC so 152 kW (207 k). Na dynamické parametre Yarisa a viac podrobností si však budeme musieť ešte chvíľu počkať. Dozvieme sa ich až pri oficiálnom predstavení.

Zdroj: Toyota

TEST: OPEL CORSA E OPC

TEST: OPEL CORSA E OPC

Na modely Opel OPC mám slabosť. Nie na všetky, samozrejme. Pokusy ako Meriva OPC, či Zafira OPC ma vôbec neberú a že sú ...

13. 12. 2016
RENAULT CLIO IV R.S. 200 EDC

RENAULT CLIO IV R.S. 200 EDC

Clio R.S. 4. generácie musí byť pre marketingových manažérov Renaultu skúškou pevných nervov, trpezlivosti, vnútornej ...

11. 02. 2014
TEST: PEUGEOT 208 GTI

TEST: PEUGEOT 208 GTI

Som naozaj veľmi veľmi rád, že chutný Peugeot 208 existuje okrem iných špeci verzií aj ako GTI. Po celý čas medzi ...

27. 10. 2013
TEST: FORD FIESTA ST MK7

TEST: FORD FIESTA ST MK7

To ale trvalo! Ford nám s ďalšou generáciou Fiesty ST motal hlavy celé dva roky. A to ešte manažéri stihli zvažovať, ...

15. 09. 2013