Koľko nabíjacích miest postavíme a kde ich umiestnime, o tom budú rozhodovať vlády jednotlivých krajín.

Štáty teda už po novom nemajú nadiktované, koľko staníc musia do daného obdobia postaviť. Jednotlivé krajiny však dostali za úlohu pripraviť vlastné národné akčné plány na stavbu nabíjacích a plniacich staníc. Podľa dostupných informácií jednotlivé štáty majú postaviť „dostatočný počet nabíjacích miest dostupných verejnosti“. V roku 2017 až 2018 by malo dôjsť k revízii vytvorených plánov.

Zmena zámerov v rozvoji elektromobility a využívania vodíka ako paliva povedie k tomu, že štáty budú mať voľnejšie ruky vo výstavbe spomínaných nabíjacích a tankovacích miest. Miestna vláda by podľa zdravého rozumu mala vedieť lepšie zhodnotiť a rozhodnúť, že kde a koľko staníc potrebuje.

Nebýva zvykom, aby Európska únia rušila svoje plány a ciele v oblasti ekológie. Teraz však dáva voľné ruky jednotlivým štátom. Dôvod tohto kroku je neznámy.

Do roku 2020 by mal vzniknúť "dostatočný počet" nabíjacích staníc dostupných verejnosti.

So zmenou však nesúhlasí nezisková a politicky nezávislá organizácia Transport & Environment, ktorá o sebe tvrdí, že sa podieľa na vzniku ekologických štítkov pneumatík, biopalivách alebo dokonca emisných normách Európskej únie. Jednotlivé štáty údajne nedokážu nastaviť pravidlá tak, aby alternatívne pohony dokázali konkurovať konvenčným motorom. Európa údajne musí byť súčasťou preteku za čistými inováciami.

Či nám bude diktovať výstavbu samotná únia, alebo si ju naplánujeme sami, je pravdepodobné, že v Európe bude počet nabíjacích staníc stúpať. Minimálne ak ide o elektrické. Súčasťou novej smernice rušiacej plány výstavby sú však okrem elektrických a vodíkových čerpacích staníc aj tankovacie zariadenia pre LPG a zemný plyn.

Zdroj: autoexpress.co.uk

Prečítajte si aj: Zlodeji kradnú meď z nabíjacích staníc! Nie však na Slovensku