25.01.2016

Súčasná vlajková loď Cadillacu typ CT6 dostane V8

Cadillac minulý rok predstavil svoju veľkú novinku CT6, ktorá má byť začiatkom éry návratu zašlej slávy. Automobilka sa ním vrátila ku klasickej koncepcii s pohonom zadných kolies a odštartovala nové označovanie. To by malo urobiť hrubú čiaru za dovtedajšou produkciou.

 

 

Cadillac CT6 tak má byť prvým z typov, ktoré prinesú značke späť status luxusnej prémiovej značky. Tomu zodpovedá aj elegantný vzhľad, luxusný interiér a napríklad aj audiosystém s 34 reproduktormi, odladený špeciálne pre toto auto. Má to však jeden háčik. Od americkej legendy by totiž každý automaticky očakával motor V8. No v ponuke Cadillacu CT6 žiaden nie je. Podľa mnohých je to obrovská chyba a tak vedenie automobilky vyslyšalo tieto hlasy a CT6 dostane 8-valec.

Cadillac CT6 dostane motor V8 s dvoma turbami a výkonom medzi 450 až 500 koňmi.

Cadillac CT6 dostane motor V8 ako sa na americkú legendu patrí.

Momentálne si záujemcovia o CT6 môžu vybrať z troch motorov. Paleta začína pri prepĺňanom 4-valci s objemom 2,0 litra. Ponúka slušných 198 kW (265 k) a 400 Nm. Pre vyznávačov atmosférických motorov je v ponuke 3,6 litrový motor V6 s výkonom 250 kW (335 k) a krútiacim momentom 385 Nm. Na vrchole ponuky zatiaľ sedí 3,0 litrový motor V6 prepĺňaný dvoma turbami. Jeho parametre sú 301 kW (404 k) a 542 Nm. Hoci je to viac než úctyhodný výkon, ľudia si pýtali V8 a automobilka sa im rozhodla vyhovieť. Cadillac síce zatiaľ nezverejnil žiadne podrobnosti, no predsa len niečo málo o novej pohonnej jednotke prezradil. Pôjde o úplne nový motor s objemom 4,2 litra a aby toho nebolo málo, dostane dve turbá. Jeho výkon ešte zostáva tajomstvom, no šéf automobilky Johan de Nysschen prezradil, že bude v horných 400-kách. Rovnako prezradil, že nemá nič spoločné s motormi small-block od GM. Fanúšikovia V8 si však zrejme ešte chvíľu počkajú, termín jeho predstavenia totiž ešte nie je známy.

Zdroj: caranddriver



DISKUSIA K ČLÁNKU - VYJADRITE AJ VY SVOJ NÁZOR

Prihláste sa, ak máte konto na TopSpeed.sk.


Najnovšie komentáre