Novým trendom medzi športovými autami s pohonom 4x4 sú režimy určené špeciálne na driftovanie. Taký nájdete vo Focuse RS III, v Mercedese E63 AMG aj v pripravovanom BMW M5 F90. Údajne disponujú výkonom, ktorý je problém preniesť na vozovku prostredníctvom jednej nápravy. Zároveň však žiaden výrobca nechce fanúšikov týchto skvelých áut pripraviť o radosť z kontrolovaného šmyku. Súhlasíte?

Staršia, nie celkom sériová, limuzína od Mercedesu s motorom 6,0 l biturbo V12 ukazuje, že nemá problém páliť gumy, ani závratne zrýchliť, pričom dozadu posiela vyše 800 koní a 1190 Nm. Pri skvelej adhézii, samozrejme...

Z videa je zrejmé, že na takú silu je treba nemalú vodičskú zručnosť, cit a skúsenosti. Toto auto zďaleka nie je vhodné pre každého, kto má vodičák skupiny B. A keďže sa automobilky všemožne snažia robiť autá stále bezpečnejšie a prívetivejšie pre každodenné používanie, bez ohľadu na počasie, spolu s rastúcimi výkonmi nových áut s každou generáciou je pohon oboch náprav pre tieto nadpriemerne výkonné autá pre drvivú väčšinu vodičov bezpečnejšia voľba. Aj keď nie zábavnejšia.