Videli ste niekedy stavbu motora? Hoci len po plnohodnotnej generálke? Mnoho ľudí takú možnosť na vlastné oči nemá a možno nikdy mať nebude. Vďaka internetu je možné neporovnateľne viac. Pozrite síce trochu staršie, ale nemenej zaujímavé video, v ktorom montujú motor Porsche pre legendu menom 911. 

Video je pastva pre oči technicky založeného človeka.

Každý motor môžem prirovnať k veľkej Lego stavebnici. Skladať nový motor a generálkovať starý je síce podobné, ale nie úplne to isté. Automobilka Porsche pred časom vypustila video z motorárne v Zuffenhausene, kde pekne vidno, ako sa rodí srdce najúspešnejšieho športiaku sveta.


Výrobná linka nie je z pohľadu výroby ničím výnimočná. Viac-menej rovnako to funguje aj v iných poloautomatických montážnych linkách. Jediný rozdiel je, že sa tam už poväčšine vyrábajú maloobjemové motory s klasickým usporiadaním valcov. Vo videu môžete vidieť ešte stále klasickú koncepciu šesťvalcového motora Porsche s plochým usporiadaním - boxer. 


O montáž motorov sa starajú vysokokvalifikovaní pracovníci. V spojení s vysokou kvalitou použitých komponentov neostáva Porsche nič dlžné svojmu renomé spoľahlivej značky (aj keď máloktoré Porsche je využívané rovnako ako iné bežné auto), na druhej strane je to jednoznačne výrobca najspoľahlivejších športiakov na svete. Niet divu, že práve na poršákoch jazdia ľudia oveľa viac ako na iných superšportoch.


Na konkrétnych pracovných stanoviskách sú pripravené jednotlivé diely určené na proces kompletizácie. Kľuka, piesty, ojnice, hlava a mnoho ďalších súčiastok na konci procesu vytvára hotový agregát, ktorého celková hmotnosť činí zhruba 200 kg. Po kompletizácii nasleduje ostrá záťažová skúška. Samotný test trvá približne 5 minút. Potom odborníci pracujú s približne 220 výstupnými parametrami a údajmi. 


Montáž motorov v Zuffenhausene sa vyznačuje vysokou flexibilitou. Všetky motory vyrábajú v nepretržitej prevádzke. V súčasnosti je možné na páse montovať až 30 rôznych variantov.