V dnešnej dobe pojem kompletná generálka motora znie hrôzostrašne. Znamená to, že vám z peňaženky, alebo z účtu zmiznú 4 ciferné sumy. Pri niektorých netypických motoroch ešte viac. Ďalším problémom je obťažnosť opravy. Osobne by som sa do generálky modernejšieho motora sám nepustil. A nájsť dobrého mechanika, ktorý poskytne na svoju prácu záruku, je tiež veľký boj. Z toho logicky vyplýva, že jednoduchšia cesta je výmena za iný, na oko zdravý motor. Len nikdy neviete, čo má "nový" motor za sebou a koľko vám ešte poslúži. Takže je to len na vás, ktorú cestu si vyberiete.

 

Ak máte netypický motor, niekedy je fakt lepšia voľba ho zachrániť. Ale to musíte k autu prejavovať vzťah a nie ho brať ako bežnú spotrebnú vec.  

Dávajte si pozor v inzerátoch na jazdené autá. Predávajúci radi označujú pojmom kompletná generálka motora len výmenu tesnenia pod hlavou, resp. hydroštelov, ba niekedy dokonca len výmenu rozvodovej sady...

Hlavnú úlohu v dnešnom videu hrá toyoťácky motor 4A-GE, ku ktorému priložili ruku aj majstri vysokootáčkových motorov z Yamahy. Motor ste mohli nájsť v niektorých modeloch značky v 90. rokoch. Zohnať v dnešnej dobe dobrý kus je veľmi náročné, takže cesta GO je v tomto prípade asi jednoduchšia, keďže sa ešte stále dajú zohnať náhradné diely. Pozrite si video, v ktorom krásne vidno, z akých súčiastok a komponentov sa tento na dnešné pomery jednoduchý motor skladá. Pre technicky založených čitateľov je to pastva pre oči :) ...

ZVLÁDLI BY STE SA GO MOTORA?

  • Áno, bez problémov ( 22% )

     

  • Áno, ale s odbornou pomocou ( 37% )

     

  • Nie, zveril by som to mechanikovi ( 29% )

     

  • Nie, vymenil by som radšej celý motor z iného auta ( 7% )

     

  • Nie, predal by som lacno auto s vadou motora ( 4% )

     

Odpovedalo 89 ľudí  

Video: CarThrottle