BMW radu 8 bolo od začiatku 90. rokov výkladnou skriňou mníchovského výrobcu vozidiel. Po jeho konci kariéry BMW síce predstavilo rad 6, ten však nebol zasadený do tej istej triedy. A keďže konkurencia od Mercedesu už kupé z najnovšej triedy S dávno predstavila, je na rade BMW. Oficiálne odhalenie je naplánované na budúci rok, koncept však môže čo to o sériovej podobe novej osmičky prezradiť.

BMW vie, ako zaujať. Na tohtoročnom podujatí Concorso d’Eleganza Villa d’Este si totiž mohli pozvaní hostia zblízka prehliadnuť novú podobu konceptu BMW radu 8. Ten má byť naozaj blízko k realite.

Čalúnenie v tmavohnedej a bielej koži Merino podčiarkuje luxus v interiéri. Ovládač iDrive je vyrobený z tmavého krištáľu Swarovski, to s najväčšou pravdepodobnosťou na sériovom modeli nenájdeme.

BMW radu 8 má byť luxusným športovým kupé, ktoré má stáť úplne na špičke v hierarchii značky. Rovnako, ako Mercedes-Benz S kupé, aj BMW 8 bude prezentovať maximum, čo značka ponúka.

Silueta prezradí nízku svetlú výšku. Široké podbehy v sebe ukrývajú 21-palcové disky kolies. Zboku tiež zaujme línia tiahnuca sa od predného po zadný blatník. Podobu tak nájdeme v aktuálnej generácii radov 7 a 5.

Predná časť prinesie veľké a pre BMW typické ľadvinky. Na druhej strane, svetlomety s technológiou LED sú malé a viac rozšírené. Smerujú od prednej masky až takmer ku kolesám. Spodný podspojler je doplnkom k celkovému dizajnu prednej časti a má na sebe nápis konceptu. Vozidlo nalakovali do sivomodrej farby Barcelona Grey Liquid.

Široký rozchod kolies spolu s výraznými zadnými blatníkmi nahráva do karát mohutnej zadnej časti vozidla. Zadné svetlá majú tvar písmena L a kopírujú súčasný trend značky.

Vnútri je všetko zamerané na vodiča a jeho pocit z jazdy. Ten bude mať pocit obopínania celého interiéru tak, ako to bolo pre značku typické. Športové sedadlá majú škrupinu z karbónu. Volant je čalúnený do kože, s ktorou kontrastujú hliníkové plochy.

Čalúnenie v tmavohnedej a bielej koži Merino podčiarkuje luxus v interiéri. Ovládač iDrive je vyrobený z tmavého krištáľu Swarovski, to s najväčšou pravdepodobnosťou na sériovom modeli nenájdeme. Avantgardný prístrojový panel s digitálnym zobrazením nám trochu pripomína ten z Volva. Našťastie bude na výber viacero typov zobrazení. Bližšie informácie k motorom zatiaľ neuverejnili. Keďže si ale BMW už dalo patentovať aj kombináciu 825, môžeme pod kapotou z hľadiska ekológie očakávať aj štvorvalec. Avšak v ponuke by nemal chýbať ani vidlicový dvanásťvalec, všetko je tak na dobrej ceste k novej legende...