Za inovatívnym projektom stojí spoločnosť Gordon Murray Design, ktorej zakladateľ má prsty v originálnom McLarene F1 a japonská spoločnosť Toray Industries. Elektromobil dostal názov Teewave AR.1, čo predstavuje skratku pre Toray Eco Efficient Advanced Roadster 1.

Dizajnovo elektromobil rozhodne zaujme. Svojím vzhľadom pripomína Lotus Elise. Tam sa však podobnosť končí.

Dizajnovo elektromobil rozhodne zaujme. Svojím vzhľadom pripomína Lotus Elise. Tam sa však podobnosť končí.

Roadster dlhý 3795 mm dokazuje, že elektromobily nie sú len nudné malé škatule na jazdenie od supermarketu k hypermarketu, ale môžu priniesť aj potešenie z jazdy. Teewave váži len 850 kg vrátane batérii. Nízku hmotnosť má na svedomí šasi typu monocoque vyrobené z uhlíkových vláken. Panely karosérie sú vyrobené z plastu vystuženého uhlíkovými vláknami. 850 kg radí Teewave AR.1 na špicu svojej triedy. Pre porovnanie silnejšia Tesla Roadster váži 1235 kg.

Interiéru dominuje funkčnosť. Všetko sa podriadilo jednoduchému potešeniu z jazdy.

Interiéru dominuje funkčnosť. Všetko sa podriadilo jednoduchému potešeniu z jazdy.

Výkon nie je všetko. Elektro roadster si vystačí s 47 kW (63 k). Nedostatok sily kompenzuje hmotnosťou 850 kg.

Teewave žiadne preteky nevyhrá. Pohon prototypu nám je dobre známy, pretože pochádza z Mitsubishu i-MiEV. Pozostáva z elektromotora s výkonom 47 kW (63 k) a krútiacim momentom 180 Nm. Viem, je to veľmi málo. Nezabúdajme však na nízku hmotnosť. Energia pochádza z 16 kWh lítium iónovej batérie a na cestu sa dostáva cez jednostupňovú prevodovku a zadné kolesá. Teewave má vo svojej triede najnižšiu spotrebu energie, 11,6 km/kWh. Výkonová hmotnosť predstavuje 18 kg/kW! Výrobca udáva dojazd 186 km, to však podstatne závisí od štýlu jazdy. Zrýchlenie je slabé. Na 100 km/h sa elektromobil dostane po dlhých 11,4 sekundách. Maximálna rýchlosť je stanovená na 147 km/h. Plné nabitie batérii zaberie 6 hodín. Mestské Mitsubishi i-Miev váži 1080 kg. To znamená, že jeho pomer hmotnosti a výkonu bude ešte horší, 22,9 kg/kW. Teewave je o 14 km/h rýchlejší, lepšie akceleruje a nabije sa o hodinu skôr.

Podobá sa na Lotus Elise, porovnávam ho s Teslou Roadster, sily si môže zmerať len s Daciou Logan.

Podobá sa na Lotus Elise, porovnávam ho s Teslou Roadster, sily si môže zmerať len s Daciou Logan.

Na dizajne tvorcovia ešte mohli popracovať. Teewave vzhľadom vzdialene pripomína Lotus Elise. Výrobca sa snažil byť za každú cenu originálny. Výsledkom sú mimozemské útvary v oblasti predných svetlometov. Zadná časť je na tom podobne. Dizajnovo ani výkonovo AR.1 na Teslu Roadster jednoducho nemá. Elektromobil však predstavuje celkom sviežu alternatívu k mestskému Mitsubishi i-MiEV. Svojich priaznivcov z radov ekologických nadšencov si určite nájde.

Do deväťmesačného vývoja obe spoločnosti spolu investovali 3,8 milióna amerických dolárov. Cenu, za ktorú sa bude Teewave AR.1 predávať nepoznáme.

Za vývojom elektromobilu stojí firma Gordon Murray Design a japonská spoločnosť Toray Industries.

Za vývojom elektromobilu stojí firma Gordon Murray Design a japonská spoločnosť Toray Industries.