Podľa odborníkov Musk týmto krokom veľmi riskuje. Existuje totiž veľké riziko, že sa môže niečo pokaziť. Ak odhalia skúšky väčšie nedostatky, môže to výrazne oddialiť spustenie hromadnej výroby.

Tesla predstavila prototyp Modelu 3 ešte pred rokom. Autá, ktoré sme videli, mali k sériovej podobe ešte pomerne ďaleko. Predstavené kusy nemali finálny dizajn a ani techniku, ktorú bude používať produkčné auto. Po prvých prototypoch bežne prichádzajú ďalšie, ktoré majú s produkčným modelom spoločné takmer všetko okrem miesta výroby. Nevyrábajú sa totiž na hlavnej linke, ale skôr mimo nej a ručne. Výrobcom pomôžu tieto prototypy optimalizovať výrobnú linku, ale zároveň tieto autá testujú. Väčšinou ich poznáme ako maskované prototypy, ktoré jazdia po cestách. Okrem bežného jazdenia skúšajú ich odolnosť v extrémnom vlhku, teple, chlade a podobne. Elon Musk vyhlásil, že testovania „Beta prototypov“ dokáže Tesla vďaka ich vlastným analytickým nástrojom preskočiť.

Podľa Muska bude kvalita výroby vysoká

Tesla sa chystá vyrobiť na hlavnej produkčnej linke prvú sériu áut. Znamená to, že výroba je z istej časti už pripravená. Prvé kusy dostanú do rúk testovací jazdci v priebehu dvoch týždňov. Ak pôjde všetko hladko, automobilka ušetrí nemalé finančné prostriedky, ale najmä ušetrí mnoho času. Musk je však presvedčený, že vďaka dôkladnej analýze bude kvalita výroby už od začiatku vysoká. Tiež povedal, že Model 3 na tom bude omnoho lepšie ako Model S a Model X (vzhľadom na mizernú kvalitu prvých kusov Modelu X to však nie je vysoká latka).

Tesla Model 3

Bude Model 3 pri spustení výroby dostatočne kvalitný? Na to si budeme musieť počkať...

Podľa odborníkov Musk týmto krokom veľmi riskuje. Existuje totiž veľké riziko, že sa môže niečo pokaziť. Ak odhalia skúšky väčšie nedostatky, môže to výrazne oddialiť spustenie hromadnej výroby. Tesla chce totiž vyrábať Model 3 na 100 % kapacity už v priebehu tretieho kvartálu tohto roka. Prvé kusy by mali vyrobiť už 1. júla. Má na to teda len 3 mesiace. V horšom prípade sa objavia problémy Modelu 3 až po spustení výroby, čo bude znamenať zvolávaciu akciu, finančné straty a nespokojných zákazníkov.

Myslíte si, že je tento krok od Tesly príliš riskantný, alebo naopak geniálny? Ak sa Tesle podarí dosiahnuť mimoriadne vysokú kvalitu výroby od začiatku len vďaka analytickému softvéru, tak to môže znamenať evolúcia pri navrhovaní a testovaní prototypov.

Zdroj: gas2