Batérie typu Li-Ion prešli veľkým vývojom. Tie, ktoré sú v type Roadster sú už jednoducho staré.

Staré batérie umožňujú prvej Tesle prejsť na jedno nabitie 245 míľ, čo je v prepočte takmer 400 km. Po upgrade bude Roadster na jedno nabitie schopný prejsť až 400 míľ a teda 640 km. S touto výrazne zníženou potrebou nabíjania sa elektromobil začína javiť ako oveľa praktickejšie vozidlo.

S vylepšovaním auta, ktorého výroba už nejaký ten rok neprebieha, je spojených niekoľko otázok. Asi najčastejšou bude: „Koľko to bude majiteľov stáť?“ Na túto tému však neexistujú žiadne bližšie informácie. Potvrdila to aj samotná hovorkyňa automobilky. Je vhodné spomenúť, že automobilka vyrobila len 2500 kusov typu Roadster.

Výmena akumulátorov za lepšie sa zdá ako vynikajúci krok. Podstatné však je, že ani samotná Tesla zatiaľ nevie povedať, koľko to bude majiteľov elektromobilov stáť.

Automobilka vyrobila len 2500 kusov typu Roadster. Náklady na výmenu batérií teda extrémne nebudú.

Tesla však nie je prvá, ktorá sa rozhodla vylepšovať svoje auto aj po predaji. V oblasti elektromobil sa podobne zachoval aj Nissan, ktorý menil batérie svojmu elektromobilu s názvom Leaf. S rozmachom elektrických vozidiel si na podobné správanie asi budeme musieť zvyknúť. Relatívna konštrukčná jednoduchosť týchto vozidiel automobilkám umožňuje oveľa ľahšie vymeniť batérie, vylepšiť softvér a podobne. Meniť prevodovku alebo zväčšovať nádrž (v prípade, že väčšia nádrž nie je vo voliteľnej výbave), by pravdepodobne predstavovali oveľa väčší problém.

Zdroj: autoblog.com

Prečítajte si aj: Toyota nechce autá na baterky