Alfa Romeo 4C je bez debaty výnimočné auto podľa akýchkoľvek štandardov. Či už podľa tvarov, ceny, jazdnej dynamiky, ale hlavne emócií a malého počtu vyrobených kusov ročne. Otvorená verzia Spider to celé ešte umocňuje. Preto iste nik z vás neofrfle fakt, že sme tejto červenej kráske ochotní venovať dva samostatné videotesty. Toto je pokračovanie komplexného testu z minulého mesiaca. Prvý test som zameral viac na limitné schopnosti karbónového športiaku. Dnes dopĺňam pohľad na to, aké je Alfa Romeo 4C Spider na každý deň? Je zrejmé, že takú chuťovku nik nebude mať len ako okruhové, alebo hobby motoršportové náradie. Na to je pridrahá a príliš krásna, nie? No dá s tak nekompromisným autom vôbec žiť v meste?

Asistent rozjazdu pre šprint - Launch Control - je najefektívnejší v režime Dynamic. V najostrejšom režime Race bez trakčnej a stabilizačnej podpory totiž musí vodič aj na suchu kontrolovať trakciu veľmi citlivo...

A mám pre vás aj ďalšie veľké prekvapenie. Už niekoľko rokov nás tradiční fanúšikovia a čitatelia TopSpeed.sk žiadajú, aby sme do videotestov vrátili Petra ŠTURDÍKA. Podľa nejedného z vás to boli tie najlepšie videotesty, aké sme tvorili. Bez výhrad nesúhlasím, no je fakt, že keď sme s Petrom sami v aute a pozerajú na nás kamery, často nám to slušne perlí... :) K špeci autu som preto pozval aj špeci hosťa. Najmä ku koncu videa o vtipné momenty núdza veru nie je. Ako vždy, aj teraz sú všetky sú absolútne spontánne, nepripravené a úprimné.

Najväčšou konštrukčnou aj technickou chuťovkou Alfy 4C je karbónový kokpit pre dvoch. Toto riešenie majú len tie najexotickejšie autá sveta a Alfa Romeo 4C je s pomedzi nich aj pri cene od 63 000 € ďaleko najlacnejšia...

HI-TECH CHLADIACI SYSTÉM TURBA - Alfa 4C nepotrebuje turbotimer, ani dochladzovanie motorom

Podobne ako špičkové súťažné stroje aj model 4C Spider využíva automatický chladiaci systém, ktorý chráni turbodúchadlo. Po vypnutí motora dochádza k okamžitému zastaveniu obehu oleja, čím motor stratí schopnosť mazania a hrozí jeho poškodenie. S novým typom čerpadla olej cirkuluje v systéme aj po vypnutí motora, a to až do okamihu úplného ochladenia turbodúchadla.

Konfigurátor na stránke www.alfaromeo.sk ponúka ako základnú výbavu tieto jednoliate a určite krajšie predné svetlá. Žiaľ len pre verziu Spider. "Škaredé" bodové BiLED svetlá s karbónovou krytkou sú za príplatok až 1400 €. 4C coupé má jedine bodovky...

Zložiť na Alfe 4C Spider strechu je azda najzložitejšie s pomedzi súčasných mne známych áut. Je nutné uvoľniť 6 zámkov, na čo treba 2x obehnúť okolo auta a relatívne ťažkú a neforemnú konštrukciu plátenej strechy opatrne vložiť do drobného kufra. Budete vždy radi, že ste pri tom auto nepoškriabali...

V kokpite nie len, že takmer nie sú odkladacie priestory (jedna kapsička na peňaženku a jeden držiak nápojov), ale spolujazdec si okrem lona nemá ani kam položiť ruky.

Moderné turbodúchadlo využíva pulzné rázy výfukového potrubia

Pokročilá technológia vyplachovania valcov maximalizuje krútiaci moment v nízkych otáčkach a vodičovi poskytuje väčšiu mieru výkonu. Pre implementáciu tejto technológie bol motor vybavený novou generáciou turbodúchadla a pulzným konvertorom vo výfukovom potrubí. Preto má motor 80% maxima krútiaceho momentu už pod 2000 otáčkami a je naozaj veľmi pružný.

S ľahšou nohou dokážete s Alfou 4C Spider jazdiť za menej než 9 l na 100 km. Na testovacej trase sme dosiahli kombo spotrebu len 8,1 l/100 km.

Objem kufra Alfy 4C Spider by bol vcelku v pohode, nebyť strechy, ktorá ho celý zaplní. Nezmestia sa sem ani len dve prilby súčasne...

Správne tvarovaný a vypracovaný kľúč od auta je už desaťročia kaviarňovým, či barovým statusom pre tých, ktorí majú auto hlavne na predvádzanie sa. V prípade 4C je lepšie ukazovať ľuďom obrázky športiaku v mobile a kľúč nechať hlboko vo vrecku :)

TEST: ALFA ROMEO 4C SPIDER

Ak platí Alfa Romeo = emócie, tak 4C = vytrženie. Špeciálne v otvorenej verzii. Emócie sú prítomné už keď si na ňu ...

10. 04.