V minulej generácii bol prvý, ktorý som spoznal podrobne a nezabudnem ako som bol z neho paf. Asi nie je náhoda, ale vyššia moc, že s novým typom G30 je môj prvý kontakt rovnaký (model BMW 540i). Pôvodné info od ľudí z BMW Group Slovakia totiž bolo, že na test dostanem 530d. Nie, že by dízel nestačil, no vždy som bol hlavne benzínový...

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov
BMW radu 5 nikdy nebolo radu 7 podobnejšie a bližšie. Je jednoduchšie hovoriť o tom, čo voči sedmičke mať nemôže a nie čo majú rovnaké. To by bolo veľmi na dlho. Predstavte si, že 7. generácia päťky (G30) je dokonca o čosi väčšia, než bola tretia sedmička (E38) z prelomu tisícročí. A pritom je o celý metrák ľahšia než predchodca!  

Extraliga Nemcov

Väčšie a menšie autá nielen prémiových výrobcov prišli za ostatných pár rokov s doslova neuveriteľnými technológiami, nápadmi a riešeniami. No vo vyššej strednej triede akoby na 5 rokov zastal čas. Až do minulého roka. Nový Jaguar XF ani Volvo S90 sa v žiadnom prípade nemajú za čo hanbiť, práve naopak, sú lepšie než kedy predtým. Obe prišli minulý rok, ale ten v triede nepochybne patril novému Mercedesu triedy E (W213). Keďže svet automotive pozná toľko atraktívnych noviniek, pre najúspešnejší manažérsky sedan na svete bol po 7 rokoch už najvyšší čas. Pohľad do cenníkov a možných prvkov výbavy však ukazuje, že nemecké značky si znova hrajú extraligu a možnosti áut tejto kategórie posúvajú na novú úroveň.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 18 obrázkov
BMW 5 G30 EuroNCAP

BMW radu 5 má od EuroNCAP plný počet hviezd, ale za najlepšími mierne zaostáva v hodnotení asistenčných systémov.

Autá menších kategórií dostávajú niečo, čo väčšie a oveľa drahšie typy nie vždy a hneď. No doposiaľ to bol "kontrolovaný" proces. Technika sa v ostatnom čase vyvíja tak rýchlo, že čakať 6-8 rokov na novú generáciu top modelu by bola samovražda. Svet tak zrýchlil, až to vytvorilo precedens. Menšie a lacnejšie autá dostávajú prvky, ktoré by kedysi mohli mať len top modely a z nich by sa do menších áut dostali o generáciu neskôr. Tento postup je definitívne preč. Je krásne a milé, že klienti dostupnejších áut môžu mať (ak za to sú ochotní priplatiť) to isté, ba viac, než majú majitelia vrcholu ponuky. BMW to, na rozdiel od hlavného konkurenta, na teraz urobilo s novou päťkou ešte vcelku opatrne... Tento stav bude musieť byť udržateľný, aj keď s oveľa menšími rozdielmi. V opačnom prípade to môže z dlhodobého hľadiska ohrozovať práve tie najdrahšie typy v ponuke. Musí totiž existovať viac dôvodov na kúpu vrcholného radu ponuky, než len väčšie rozmery a dlhší rázvor náprav...

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 18 obrázkov

Je aj nové BMW radu 5 typ G30 to najlepšie auto na svete? Áno, aj nie. Pri strihaní videotestu ma samého prekvapilo, že nadšenie, ktoré som z auta mal, bolo menšie než pri predošlej generácii. Tiež menšie, než z nového Mercedesu triedy E. Je zrejmé prečo. BMW radu 5 urobilo skok práve s predošlou generáciou. Mercedes s triedou E poskočil až teraz. S ohľadom na to nová päťka neohromí tak ako kedysi. Nie tých, ktorí s typom F10 niečo najazdili. To sa prosto nedá vždy. V žiadnom prípade však neplatí, že je horšia než predchodca, alebo menej zdatná než hlavný konkurent. Absolútne nie. Toto je najlepšie a najkomplexnejšie BMW radu 5 aké vzniklo.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 21 obrázkov

Nehľadajte tu žiadnu diplomaciu, ani vykrúcanie sa. Píšem, čo si skutočne myslím, a som si istý, že vám to poviem po piatom poháriku (teda nejako podobne), aj v hypnóze. O BMW radu 5 G30 platia dve veci. 

Po prvé: aj keď sa tvarovo na predošlú generáciu veľmi podobá, je iná. Komfortnejšia, prepracovanejšia, zásadne inteligentnejšia, väčšia a štíhlejšia zároveň, no aj uhladenejšia a nudnejšia.

Po druhé: áno, stále je to najlepšie auto na denné použitie na svete. No nie jediné...

BMW 540i Sport xDrive G30
rok výroby 2016

PLUSY:

+ asi ozaj všetko, okrem pár vecí vpravo,
+ lepšie dnes neexistuje, len rovnako dobré          (Mercedes-Benz triedy E typ W213).

     

MÍNUSY:
 

- mdlá zmena jazdných režimov,
- pohodlnejšie než BMW poznáme,
- riadenie v režime Sport stuhne málo,
- utlmený zvuk 6-valca aj v športe,
- ceny príplatkov.
 

 

 

 


 

 

 
BMW 540i xDrive
250 kW A8 G30
Mercedes-Benz E 400 4MATIC
245 kW A9 w213
základný model
49 616 €
(520d 140 kW M6)
43 836 €
(E 200 135 kW M6)
adekvátny model
63 614 €
(540i xDrive 250 kW A8)
62 742 €
(E 400 4MATIC 245 kW A9)
adekvátna výbava
alarm, navigácia Professional, vyhrievaný volant, aktívne riadenie zadnej nápravy, vyhrievanie predných a zadných sedadiel, 4-zónová automatická klimatizácia, adaptívne LED svetlomety, Bower and Wilkins sound system, ovládanie gestami, parkovací asistent s diaľkovým ovládaním, komfortné predné sedadlá, nezávislé kúrenie, soft-close, balík vôní, bezkľúčový vstup, kožený interiér, Head-Up displej
sériovo: balík Avantgarde

za príplatok: Multibeam LED 2 340 €, parkovací asistent 1 788 €, balík zrkadiel s automatickým stmavením a elektrickým sklápaním 660 €, balík jazdných asistentov 2 880 €, balík Air-Balance 402 €, balík Keyless-Go 1 452€, koža 2 076 €, nezávislé kúrenie 1 464 €, trojzónová klimatizácia 1 020 €, vyhrievanie sedadiel vpredu 432 € a vzadu 432 €, navigácia Comand 3 300 €, širokouhlý kokpit 1 020 €, Burmester audio systém 5 880 €, sklopné zadné sedadlá 522 €, elektrická posuvná strecha 1 350 €, Head-Up displej 1 188 €, Soft-Close 666 €, dynamické tlmenie 1 140 €, zimné pneu 234 €, vyhrievaný volant 312 €, balík pamäť 1 500 €
výsledná cena
94 823 €
94 794 €
 
Jaguar XF 3.0
250 kW AWD A8 Pure
Volvo S90 T6
236 kW AWD A8 Momentum
základný model
41 878 €
(XF 2.0D 120 kW M6 Pure)
38 900 €
(S90 D3 110 kW M6 Kinetic)
adekvátny model
63 390 €
(XF 3.0 250 kW AWD A8 Pure)
57 000 €
(S90 T6 236 kW AWD A8 Momentum)
adekvátna výbava
sériovo: elektrické predné sedadlá, dvojzónová klimatizácia

za príplatok: elektricky sklopné spätné zrkadlá so stmavením 562 €, adaptívne LED svetlomety 2 454 €, vyhrievané sedadlá vpredu 389 €, vyhrievaný volant 258 €, štvorzónová klimatizácia 920 €, nezávislé kúrenie 1 584 €, Soft-Close 656 €, balík s adaptívnym tempomatom a monitorovaním jazdy v pruhu a monitorom mŕtveho uhlu 2 514 €, parkovací balík s 360 stupňovou kamerou 3 232 €, Head-Up displej pack 1 306 €, Meridian Sound System s navigáciou 4 032 €, bezkľúčový vstup a otváranie veka batožinového priestoru 1 608 €
sériovo: adaptívny tempomat, kožené čalúnenie, LED predné svetlomety, elektricky sklopné vonkajšie zrkadlá

za príplatok: balík s navigáciou a digitálnym prístrojovým panelom a aktívnym parkovacím systémom a audiosystémom Bower a Wilkins 4 300 €, hmlovky LED s adaptívnymi LED 1 300 €, Head-Up displej 1 320 €, monitorovanie mŕtveho uhlu a asistent zmeny jazdných pruhov 600 €, 360 stupňová kamera 1 110 €, vyhrievané predné a zadné sedadlá 380 € + 260 €, bezkľúčový vstup 690 €, nezávislé kúrenie 1 530 €, vonkajšie zrkadlá automaticky stmaviteľné 210 €, vyhrievaný volant 230 €
výsledná cena
82 905 €
68 930 €
Komentár redakcie: Oliver TEKNÖS

Už prvé metre v BMW 5 G30 ma prekvapili. Čakal som športové DNA značky, no skôr som mal pocit, že podvozok ladili inžinieri podľa predlohy zo Štuttgartu. Auto doslova vyžehlilo všetky nerovnosti (aj kanál prepadnutý o cca 5 cm) na rozumne zvolených 18“ diskoch. Nie že by to bolo zlé, ale BMW snáď nikdy nemalo bližšie k Mercedesu a naopak Mercedes k BMW. Tie autá sú si po jazdnej stránke veľmi veľmi podobné, a to je pre mňa trochu škoda. Mercedes bol vždy komfortnejší a BMW vždy športovejšie. Poslednú dobu sa však obe značky stretávajú niekde uprostred. V rozhodovaní medzi päťkou a éčkom budú hrať hlavnú úlohu preferencie k značke. Napriek tomu je však BMW stále o niečo „vodičskejším autom“. Ponúka presnejšie a ostrejšie riadenie a aj v zákrutách je o niečo obratnejšie. V tomto aute sa dá ísť rýchlo a nebude to ani náročné, ale baviť vás to nebude. Napriek tomu je BMW radu 5 skvelé (komfortné, luxusné, plné technológií), ale pre mňa nudné. Pokiaľ radi jazdíte, tak kúpte si menšiu trojku, pri ktorej slogan radosť z jazdy naozaj platí.