Test Jaguar XF AJ i4 2,2 Diesel

Všetky namotávky, vzletné úvody o kráse, renomé, historickej hodnote a jedinečnosti Jaguaru nabok. Tu treba začať inak! Modernizovaný Jaguar XF hlavne vďaka svetlám vpredu a vzadu opeknel a opravil polovicu našich výčitiek z testu Jaguar XF 3,0 V6 D. To je na dobrú modernizáciu akurát. Pecka je však, ako málo zaň pýtajú. Základná verzia už stojí len 39 800 €. Páni, to je už fakt niečo! Najpánskejšia limuzína vyššej strednej triedy za menej ako 40 tísíc €uropeňazí.

Ak ste už videli video, mám pre vás len niekoľko doplňujúcich info, ktoré ho doplnia a podčiarknú. Množstvo mojich výčitiek pre tento model dovažuje dvojnásobný počet plusov, ktoré mu prináležia. Odporúčam preto podrobnejšie preštudovať našu klasickú rubriku PLUSY a MÍNUSY na konci testu.

Teraz sa trošku povenujem veciam, ktoré sa do takmer 10. minútového videa nedostali, alebo tam sú, no možno vašej pozornosti pri prvom jeho pozretí uniknú. Neustále sa mi na prsty derie nutkanie písať a spochybniť vhodnosť použitia 4 valcového vznetového motora v tak krásnom a elegantnom aute. Proti mojim pocitom však stoja silé argumenty.

Jaguar XF je sktutočne nádherný kusisko auta.

Jaguar XF je sktutočne nádherný kusisko auta.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 8 obrázkov
Ja viem, že ostatných 10. rokov je to módny trend, kombinovať klasické autá bielo-čiernou kombináciou. V jednoduchosti je krása a Jaguaru to v nej fakt sekne. Celý týždeň som XF pre eleganciu volal biela labuť.

BMW už dve generácie veľmi úspešne ponúka model 520d (ten aktuálny typ F10 je mimoriadne obľúbený). Mercedes ani Audi tiež nezaostávajú a majú v tejto "ľudovej" konfigurácii svojich zástupcov. Ich hrubé cenové porovnanie nájdete tiež na konci testu v plusoch a mínusoch. Ale vo vyššej strednej triede, teda v segmente E to nekončí. Mercedes-Benz totiž minulý rok uviedol vznetový radový 4-valec vo svojom najväčšom typ triede S, teda v ešte vyššom segmente F. Tieto argumenty ma už definitívne odzbrojujú... Stále si však myslím, že rapotanie a drnčanie 4-valcového dízla sa k elegancii áut tejto úrovne nehodí.

Pod kapotou je moderný 2,2 litrový prepĺňaný radový štvorvalec s výkonom 140 kW (190 k) a 450 Nm.

Pod kapotou je moderný 2,2 litrový prepĺňaný radový štvorvalec s výkonom 140 kW (190 k) a 450 Nm.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

Je tu však väčší problém. Jaguar tvrdí, že model XF i4D dokáže v priemer jazdiť len za 5,4 litra na stovku. Ani vo vašich najkrajších snoch priatelia! Na našej testovacej trati sme to podľa palubáku zvládli až za 6,8 l. Nerozumejte mi zle, stále skvelá cifra na tak veľké a ťažké auto. Priemer počas týždňového testu však dosiahol až 7,2 l nafty na sto km. A to sme už blízko hodnôt, ktoré reálne majú aj vznetové V6 verzie. Iste viete, že ich vyrábajú niekoľko výkonových verzií, ta najslabšia v našom minuloročnom teste dokázala s podstatne väčšou kultúrou chodu jazdiť za cca 8 l.


Prístroje sú moderné a klasické zároveň. Vodič dostante dostatok informácií, no nemecké autá informujú podrobnejšie...

Prístroje sú moderné a klasické zároveň. Vodič dostante dostatok informácií, no nemecké autá informujú podrobnejšie...

Úplne úprimne, nemám najmenší záujem krivdiť, či neférovo hodnotiť inak naozaj vydarený 2,2 litrový HDI motor z koncernu PSA. V teste najvýkonnejšieho modelu Peugeot 508 GT 2,2 HDI sme preň mali len chválu. V kombinácii s dobre odstupňovanou 8 stupňovou samočinnou prevodovkou je aj tu naozaj fajn. Nespochybňujem ani reálnosť správ o tom, že tento model Jaguar XF prešiel na plnú nádrž krásnych 1313 km, čo predstavovalo len 4,9 l nafty na stovku. Ale, ja by som to s týmto autom asi nedokázal. A to som nedávno v konkurencii asi 50 novinárov z celej Európy skončil v obdobnej hre na spotrebu na 13. mieste. Denné používanie auta však nemôže byť boj s ručičkou palivomera, či preteky o najnižšiu spotrebu. Majiteľa Jaguaru zaujíma najmä kľud, pohoda a luxus, nie stĺačanie údaja spotreby smerom nižšie...

Jaguar XF inak ako v koži nedostanete. Je ňou dokonca obšitá aj celá mohutná prístrojová doska.

Jaguar XF inak ako v koži nedostanete. Je ňou dokonca obšitá aj celá mohutná prístrojová doska.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 8 obrázkov

Ak by som bol v pozícii kupujúceho nové auto v rozmedzí 40 - 50 000 €, rozmýšľal by som nasledovne: Cenou, štýlom, krásou, jedinečnosťou a jazdnými vlastnosťami je XF na špičke vyššej strednej triedy (až na to riadenie). Priestorom vnútri je priemerný, ale je tu správne pánsky a ja patrím skôr k menším ľuďom. Materiály sú o poznanie lepšie než pred modernizáciou, rovnako tak grafika LCD displeja. V oblasti moderných technológií a asistenčných prvkov za nemeckou expertízou a novými systémami zaostáva, ale nie každý má rád autá plné funkcií, o ktorých ani nevie čo robia a načo sú... Takže? Jaguar XF určite áno! Vo verzii dízel, úplne v pohode. Ale ako štvorvalec? Hmmm, fakt neviem... Asi nie.

TopSpeed.sk Hodnotenie - Jaguar XF AJ i4 2,2D
(rok výroby 2011)

PLUSY:


+ neskutočná cena od 39 800 €!
BMW 520d od 42 718 €,
MB E220 CDI od 45 080 €,
Audi A6 41 600 €


+ záruka 5r bez obmedzenia km!
BMW 5/100t km,
MB 6/160t km,
Audi len 3r.


+ vydarený elegantno-športový dizajn,
+ 3xA aura/aristokacia/autorita,
+ neopozeranosť, jedinečnosť,
+ nadpriemerná základná výbava,
+ skvelé jazdné vlastnosti
(podvozok z kupé XK),


+ super trakcia,
+ moderný 8st. automat,
+ vnútri nové materiály,
+ pohodlie cestovania,
+ krajšia grafika LCD.




MÍNUSY:

- zvuk a vibrácie motora
(neadekvátne postaveniu auta)

- odozva LCD a navigácia v ňom,
- široký tunel
(vpredu problém pre ľudí 185+ cm)

- miesto pre nohy vzadu
(pri posede za 185+ cm)

- nereálna kombinovaná spotreba 5,4 l/100 km (priemer na testovacej trati 6,8 l, počas testu 7,2 l)

- preposilované necitlivé riadenie.

 

Jaguar XF AJ 2,2 i4 Diesel
tech data

 

Jaguar XF Aj 2,2 i4 Diesel
rok výroby 2011
Motor:

vpredu pozdĺžne uložený prepĺňaný vznetový radový štvorvalec s medzichladičom stlačeného vzduchu, objem 2179 cm3, vŕtanie x zdvih - 85 x 96 mm, kompresný pomer - 15,8:1, priame vstrekovanie, max. výkon 140 kW (190 k) / 3 500 ot, max. krútiaci moment 450 Nm / 2000 ot, litrový výkon 63,6 kW / l ( 86,4 k/l).

Pohon: automatická 8-stupňová prevodovka s hydrodynamickým meničom, pohon zadných kolies.
Podvozok: nezávislé zavesenie všetkých kolies, vpredu dvojité priečne zavesenie s pružiacou vzperou, vzadu viacprvkový záves, skrutné stabilizátory, kotúčové brzdy p/z 326/326 mm, hrebeňové riadenie s hydraulickým posiľňovačom, systémy ABS, TC - protiprekĺz.
Kolesá: ľahkozliatinové disky, rozmery diskov základnej verzie 7,5 x 17", rozmery pneumatík - 235/55 R17, testovaný model 8,5x18" a pneu s rozmermi 245/45 R18.
Rozmery a hmotnosti: d x š x v - 4961 x 1877 x 1460 mm, objem kufra - 540 l,
základná pohotovostná hmotnosť - 1 745 kg, (testovaná verzia 1 770 kg)
výkonová hmotnosť - 12,47 kg / kW, (test 12,57 kg/kW)
kombinovaná spotreba - 5,4 l/100 km, (test 6,8 l/100 km)
Dynamické parametre: max. rýchlosť - 225 km/h,
zrýchlenie z 0 na 100 km/h - 8,5 s
Cena: Základný model XF 2,2 i4 Diesel od 39 800 €,
Testovaná verzia 44 000 €