Mercedes triedy C W204 je auto, ktoré púta pozornosť aj roky od debutu. Pre veľký záujem sme ho znovu podrobili testu jazdenky a tentokrát sme pridali aj videorecenziu. V porovnaní s niektorými predchádzajúcimi sa hranaté Céčko vyznačuje veľmi vydareným dizajnom. Prémiové a luxusné zvezenie je samozrejmosťou. Automobil do testu zapožičala spoločnosť AAA AUTO.

Trieda C je prémiové auto. Podvozok je naladený komfortne. Jeho odhlučnenie je vynikajúce.

Mercedes triedy C je veľmi fotogenické auto

Test jazdenky Mercedes triedy C W204

Typ W204 je tu od roku 2007 a jeho predaj skončil v roku 2014. Okrem sedanu výrobca ponúka aj kombi alebo trojdverové kupé. Za 6 rokov prešiel niekoľkými zmenami. Najvýznamnejšia modernizácia bola v roku 2011. Mercedes modernizoval a vylepšoval najmä motory.

 

 

Céčko získalo v roku 2007 v Austrálii cenu „Car of the Year“. Magazín Top Gear mu v rovnakom roku udelil ocenenie „Executive Car of the Year“. Za prestížnu cenu môžeme považovať aj „Yellow Angel 2008“, ktorou W204 ocenil ADAC.

 

 

Sedan absolvoval prvé nárazové skúšky v EuroNCAP v roku 2007. Za ochranu dospelej posádky získal 5 hviezdičiek. Deti ochráni na 3 hviezdičky, ochrana chodcov je na 2 hviezdičky. Malo teda isté rezervy. Automobilka, pre ktorú je aktívna a pasívna bezpečnosť posvätná, urobila viaceré zmeny a v roku 2009 Céčko absolvovalo nárazové testy znova. Z nich si odnieslo v celkovom hodnotení plný počet 5 hviezdičiek.

 

Prvé testy dopadli priemerne

Po facelifte došlo k zlepšeniu.

Dizajn

 

Po tvarovej stránke Mercedesu nie je čo vyčítať. Ľuďom sa vo väčšine prípadov páči. Vzhľad má emócie, ktoré vzbudzujú pocit dynamiky a luxusu. Sedan je dlhý 4581 mm, široký 1770 mm a vysoký 1447 mm. Rázvor kolies má hodnotu 2760 mm. Trieda C teda nemá žiadne obludné rozmery. Dizajnovo budí dojem robustnosti, ktorý pretrváva aj po nasadnutí za volant. Zaujímavosťou je, že znak je umiestnený nad mriežkou chladiča alebo priamo v strede mriežky.

 

„Wau“ efekt je celkom slušný. Mercedes je v očiach väčšiny luxusné a drahé auto, na ktoré nemá každý. Netvrdím, že okoloidúci za vami budú slintať, ale idete v Mercedese a budíte rešpekt.

 

Interiér je presne taký, ako by ste od Mercedesu očakávali. Pohodlné sedadlá doplnili kvalitnými materiálmi. No za veľký nedostatok považujem vybavenie základnej verzie s označením Classic, ktoré pôsobí ako zlý vtip. Ide napríklad o plastový volant a lacno vyzerajúce detaily. Sedadlá od Mercedesu sa vo väčšine prípadov dajú nastavovať na takmer nekonečno spôsobov. Patrí k nim odvetrávanie, vyhrievanie a podobné rozmaznávajúce hračky. Základná verzia ponúka nastavenie len v 3 smeroch (posun, sklon a výšku). Posun je iba mechanický, čo mnohých asi nepoteší. Určite preto hľadajte autá vo vyšších výbavách, ktoré vyzerajú hodnotnejšie. Veľké zlepšenie výzoru kabíny priniesol facelift v roku 2011. Interiér vyzerá v porovnaní s konkurentmi až luxusne.

 

Na "mercedesácke" ovládanie si musíte zvyknúť, ale inak je ergonómia výborná. Musíte počítať však s tým, že kvôli zadnému pohonu posadíte dozadu pohodlne len ľudí s výškou do 180 - 185 cm.

 

Batožinový priestor má v prípade sedanu objem 475 litrov. Pri verzii kombi to je 485 / 1500 litrov. Hmotnosť Céčka sa pohybuje od 1470 kg do 1730 kg, podľa výbavy, pohonu a motorizácie.

Po dizajnovej stránke je veľmi ťažké niečo tomuto autu vyčítať. Vzhľad je v porovnaní predchádzajúcimi generáciami oveľa lepší. Verzie Classic majú trojcípu hviezdu vytŕčajúcu z kapoty. V prípade verzií Avantgarde je znak integrovaný v mriežke chladiča.

Interiér sa vyznačuje dobrou odolnosťou použitých materiálov. Základná verzia však nevyzerá veľmi luxusne. Úplným opakom sú lepšie vybavené verzie po modernizácii.

Po facelifte v roku 2011 vyzerá kabína o dosť luxusnejšie

Jazda a jazdné vlastnosti

 

Trieda C je prémiové auto. Podvozok je naladený komfortne. Jeho odhlučnenie je vynikajúce. Pri vyšších rýchlostiach sa na diaľniciach z jazdy stane tichý a pokojný let. V prípade ostrých prejazdov zákrut sa karoséria bude s vami mierne nakláňať, no všetko je v norme.  Nemáte síce nad autom takú kontrolu, ako v prípade BMW 3 alebo Lexusu IS, no aj s Mercedesom sa dá jazdiť rýchlo. Auto je aj vo vyššom tempe mimoriadne stabilné, ale lepšie sa jednoducho cíti pri pohodovej jazde.

 

Opäť sa rozhodne netreba báť pohonu zadných kolies. Aj v prípade menšieho šmyku ho sériovo dodávaná stabilizácia ESC okamžite skrotí. Vynikajúcou vlastnosťou mnohých zadokoliek a špeciálne Mercedesu je extrémne dobrá manévrovateľnosť. Polomer otáčania Céčka je tak malý, že parkovanie sa s ním je radosť. Vytočíte sa kdekoľvek a kedykoľvek. Sám som niekedy neveril, na akom malom priestore som sa otočil.

 

Mercedes ponúkal buď manuálnu 6-stupňovú prevodovku, alebo 5-stupňový automat 5G-TRONIC alebo 7-stupňovú prevodovku 7G-TRONIC. Tú ste mohli mať aj s pádlami pod volantom. Po roku 2011 je 7-rýchlostný automat spoľahlivejší. Musíte sa oň však pravidelne starať, čo znamená výmenu oleja každých cca 60 000 km.

 

Základom je pohon zadných kolies. Za príplatok bol k dispozícii aj systém 4matic. Ten posielal na predné kolesá pri bežnej jazde 45 % krútiaceho momentu.

Nie je nutné, aby ste hľadali verzie s pohonom všetkých kolies 4MATIC. Zadný pohon stačí.

Motory

 

Mercedes triedu C vybavil neprebernou armádou motorov. V oblasti benzínových tvorí základ 1,8 litrový štvorvalec s označením C 180 Kompressor a výkonom 115 kW (156 koní). V roku 2008 však tento agregát prešiel donwsizingom a pri rovnakých parametroch si vystačil s objemom 1,6 litra. V rovnakom roku pribudla aj verzia BlueEFFICIENCY.

 

 

V roku 2010 dostal C 180 znova 1,8 litrový motor s priamym vstrekovaním s označením CGI. Kompresor nahradili turbom. Rok 2012 zas znova znamenal downsizing na 1,6 litra.

 

Modelu C 200 mal tiež motor s objemom 1,8 litra. Dosahoval 135 kW (184 k) a max. krútiaci moment 250 Nm. V roku 2010 tiež dostal miesto kompresora turbo, priame vstrekovanie a označenie BlueEFFICIENCY.

 

Zaujímavou voľbou môže byť 2,5 litrový šesťvalec s výkonom 150 kW (204 k) a krútiacim momentom 245 Nm. Vyskytoval sa v modeli C 230. C 250 CGI BlueEFFICIENCY využíval preplňovanú jedna-osmičku so 150 kW (204 k) a 310 Nm. Trojlitrový šesťvalec bol dostupný v modeloch C 280, C 280 4MATIC, C 300 a C 300 4MATIC. Poskytoval dostatočný výkon 170 kW (231 k) aj krútiaci moment 300 Nm.


Tri a pol litrová V6 bola doménou C 350, C 350 BlueEFFICIENCY, C 350 4MATIC a C 350 4MATIC BlueEFFICIENCY. Výkon bol v tomto prípade 200, resp. 215 kW (272, resp. 292 k) s krútiacim momentom 350, resp. 365 Nm. Vrcholom je samozrejme C 63 AMG s motorom 6,2 V8.

 

Z naftových motorov boli k dispozícii modely C 180 CDI, C 200 CDI, C 220 CDI, C 250 CDI a C 320 CDI (4MATIC). Základ mal pod kapotou preplňovaný štvorvalec s objemom 2148 cm3 s výkonom 88 kW (122 koní). Verzia C 200 CDI mala 100 kW (136 k) a C 220 CDI  125 kW (170 k). Neskôr prišla aj bi-turbo verzia C 250 CDI s výkonom 150 kW (204 koní). Zo štvorvalcov hľadajte motory radu OM651, ktoré začal Mercedes zavádzať po roku 2009. Boli kultivovanejšie, úspornejšie (cca 6 litrov/100 km) a spoľahlivejšie.

 

C 320 CDI využíva trojlitrový šesťvalec so 165 kW (224 k) a 510 Nm. Po facelifte prišli verzie C 300 CDI a C 350 CDI. Obe majú objem 3,0 litra. Slabší motor mal 170 kW (231 koní) a silnejší 195 kW (265 koní).

Zorientovať sa v neuveriteľnej ponuke motorov dá chvíľu zabrať. V priebehu existencie ich automobilka navyše obmieňala a modernizovala.

Spoľahlivosť

 

Mercedes triedy C W204 je vo všeobecnosti považovaný za spoľahlivé auto. Napriek tomu sa môžu objaviť elektrické poruchy, prenikanie vlhkosti do svetlometov alebo nefunkčnosť parkovacej brzdy. Ochrana voči korózii je oproti predchodcovi omnoho lepšia. Nemetalické farby odolávajú korózii horšie... Občas sa objavuje aj nedoliehajúce tesnenie dverí alebo okien.

 

Pri kúpe určite vyskúšajte systém Command. V prípade problémov pomohla väčšinou len výmena za iný kus.

 

Podvozok je celkom odolný. Najčastejšie sa ozvú tyčky stabilizátorov, ale problémy robí častejšie zadný diferenciál alebo kardan. V prípade pohonu 4x4 musíte počítať s prípadným opotrebením lamiel spojky.


V oblasti naftových motorov je to vždy o tom istom. Problém môže spôsobiť EGR ventil, váha vzduchu, vstrekovače, filter pevných častíc a podobne. Najmä piezo vstrekovače Delphi majú slabšiu životnosť.

Hodnotenie Autoporadcom 8/10

 

Mercedes C v generácii W204 prišiel s pekným dizajnom a zásadným vylepšením v oblasti antikoróznej ochrany, čo bolo slabinou predchádzajúcej generácie. Na výber bol dostatok karosárskych aj výkonových verzií, dobré výbavy aj pohon 4x4. Čerešničkou na torte bola verzia C63 AMG. Výhodou pri kúpe jazdeného Mercedesu môžu byť dve podstatné veci: Bezplatný servis áut zakúpených na Slovensku po dobu 5 rokov alebo 160 000km čo dáva šancu na nákup servisovaného auta. Výhodou je tiež medzinárodne spojená databáza servisnej siete Mercedes, takže aj pri dovezených kusoch sa orientujte na autá so servisnými záznamami, ktoré dokážete dohľadať aj cez slovenských predajcov Mercedes.

 

Klady vozidla:

+ dobré dielenské spracovanie aj ergonómia ovládania,

 

+ komfortné podvozky s dobrou výdržou komponentov, ak je to možné, vyhnite sa športovým podvozkom a kolesám o veľkosti 18 až 19 palcov - toto auto nebolo a ani nebude športovým sedanom,

 

+ dobré odhlučnenie podvozku, predvídateľné a nezáludné jazdné vlastnosti,

 

+ nízky prepad ceny jazdeniek, dobrá trhová hodnota slušných kusov,

 

+ dobrá mechanická odolnosť po všetkých stránkach.

 

Zápory vozidla:

- typickým problémom W204 je opotrebený diferenciál alebo nadmerné opotrebenie v hnacom hriadeli od prevodovky k diferenciálu. Prejavuje sa to hlukom od zadnej časti vozidla. Dôvodom môže byť častá dravá jazda alebo ťahanie naložených prívesov. Kúpte radšej auto bez ťažného zariadenia.

 

- v systéme Comand sa bežne vyskytujú poruchy elektronického charakteru a opravy sa zväčša riešia výmenou za druhý kus. Ovládač systému časom tiež nevykazuje celkom plynulý chod.

 

- z automatických prevodoviek voľte radšej 5G Tronic, ak chcete 7G Tronic, obzrite sa po ročníkoch 2011 a vyššie, kde je už lepšia spoľahlivosť.

 

- pri nájazde okolo 170 až 200 tkm sa zamerajte aj na rozvodovú reťaz, podozrivé zvuky znamenajú jej vyťahanie a to môže skončiť drahou opravou.

 

- ak je to možné, vyhnite sa motorom 220CDI a 250CDI s piezoelektrickými vstrekovačmi Delphi, pohľadajte radšej neskoršiu verziu s elektromagnetickými, z dôvodu vyššej spoľahlivosti a životnosti.

 

Daniel Miklóši – autoporadca.sk

Kúpiť/nekúpiť?

 

Ak hľadáte reprezentatívny sedan, rozhodne by ste o tomto vozidle mali uvažovať. Osobne by som sa vyhol najslabším verziám a poobzeral sa po silnejších modeloch v lepšej ako základnej výbave. Na rozdiel od BMW 3, mať pod kapotou Medveďa C šesťvalec nie je „povinnosť“, no určite to bude príjemné. Tieto autá si držia cenu spomedzi konkurentov najlepšie, a to oprávnene. Ceny triedy C v súčasnosti začínajú na sume až 1- tisíc eur. Tie najlepšie kúsky sa bez problémov dostanú cez 30-tisíc eur.

TopSpeed.sk verdikt pre jazdený Mercedes triedy C: ODPORÚČAME s výhradami!