motointegrator.skmotointegrator.sk
motointegrator.skmotointegrator.sk
motointegrator.skmotointegrator.sk

15.11.2015

Test jazdenky Mercedes triedy E W211/S211 2002 - 2009

Prémiová vyššia stredná trieda môže pri pohľade na cenovky ojazdených modelov lákať. Autá dokážu priniesť aj po rokoch od svojho uvedenia vysoký komfort a aj prestíž. Jedným z takých áut je aj Mercedes triedy E. Je to však vhodná voľba? Prinášame vám test jazdeného Mercedesu E W211 /S211 v spolupráci s Motointegrator.sk a AAA Auto.

 

V dobe, keď vznikalo Éčko, sa Mercedes zameriaval v prvom rade na komfort jazdy. Inžinieri naladili podvozok ako „žehličku nerovností“, na rozbitých slovenských cestách preto mimoriadne poteší. 

Nemci vyrábali Éčko s označením W211 v rokoch 2002 – 2009. Auto reprezentuje veľký vnútorný priestor, komfort, bezpečnosť a moderné technológie. Posledná oblasť narobila majiteľom mnoho vrások na čele. Technológie predstavené v Éčku neboli vždy najspoľahlivejšími, časom sa ich inžinieri zbavili alebo ich vylepšili. Veľký pokrok z pohľadu spoľahlivosti priniesol facelift v roku 2006.


Mercedes W211 dostal v roku 2002 za ochranu posádky v hodnotení EuroNCAP 5 hviezd.

Éčko W211 vyzerá dobre aj po 13 rokoch od uvedenia

Dizajn


Oproti predchádzajúcej generácii (W210) pôsobí dizajn nástupcu veľmi elegantne a moderne. Dizajnéri ponechali na prednej časti štvoricu svetlometov. Nemci vyrábali dve verzie: sedan (W211) a kombi (S211). V roku 2005 postavil na základe Éčka štýlový typ CLS. 


Interiér poteší kvalitnými materiálmi, ale aj výborným spracovaním, no až od roku 2003. Dovtedy boli „malé“ problémy s kvalitou. K cestujúcim navyše preniká len minimálne množstvo ruchov z okolia. Auto má výbornú aerodynamiku a súčiniteľ odporu vzduchu má hodnotu len 0,26 Cd.


Sedadlá sú veľké, široké a komfortné. Vysoké bočnice pri obyčajných verziách nehľadajte, ani ich nebudete potrebovať. Ergonómia je výborná aj logika ovládania. Neznalých trochu zarazí manuálny režim radenia pri automatických prevodovkách. Radí sa tu totiž pohybom páky do boku.

 

Sedan má rozmery 4888 x 1822 x 1506 mm. Rázvor má hodnotu 2854 mm. Kombi má obrovský batožinový priestor s objemom 690 litrov. Sedan má slušných 540 litrov.

Interiér je o kvalitných materiáloch a komforte! Mercedes ponúkal za príplatok aj masážne sedačky.

Jazda a jazdné vlastnosti
V dobe, keď vznikalo éčko, sa Mercedes zameriaval v prvom rade na komfort jazdy. Inžinieri naladili podvozok ako „žehličku nerovností“, na rozbitých slovenských cestách preto mimoriadne poteší. Samozrejme, na rezanie zákrut je tu konkurent z Mníchova v podobe BMW 5. Napriek tomu, že Éčko charakterom k rýchlej jazde vôbec neláka, zvláda ju bezproblémovo. Auto je stabilné aj ďaleko za legálnym limitom.


Automatické prevodovky nepatria k najrýchlejším, ale pokojne jazdiacim vodičom budú vyhovovať. Manuálne prevodovky majú dlhšie dráhy. Pri veľkom nájazde môžu byť dráhy dosť „vybehané“.


Bežné verzie hrabú len zadnými kolesami. Za príplatok však dodával Mercedes k niektorým motorom aj pohon 4x4 (4matic). Modely 4matic mali vyššiu svetlú výšku o 10 mm. K dispozícii bol aj vzduchový podvozok Airmatic, ktorý však nefunguje ideálne na rozbitých cestách. Lepšou a lacnejšou voľbou je štandardné odpruženie.

Všeobecne platí, že novšie kusy sú spoľahlivejšie – najmä po facelifte. 

Naftové motory sú už tradične menej spoľahlivé

Motory


Pod kapotou typov W211 a S211 bolo veľké množstvo benzínových a vznetových agregátov. Najmenší motor mal objem 1,8 litra a najväčší až 6,2 litra. Vybrať si dokázal naozaj každý.


Dostatok dynamiky ponúkol už základný benzínový motor, ktorý mal kompresor a objem 1,8 litra. Zo začiatku výroby ponúkal 120 kW (163 koní), neskôr až 135 kW (184 koní). Spotrebou sa zmestil do 10 litrov. Mercedes ponúkal aj šesťvalce s objemom od 2,4 do 3,2 litra, vo výkonovom spektre od 177 koní až po 292 koní. Dobrou voľbou z pohľadu spoľahlivosti a výkonu boli novšie motory radu M272 so 4-ventilovou technikou.


Zaujímavou voľbou sú aj benzínové osemvalce, ktoré mali výkon od 306 koní až po 514 koní vo verzii AMG. Motory V8 boli spoľahlivé, ale musíte pri nich počítať s vyššou spotrebou a s patričnými nákladmi na servis.

 

Pod kapotou nechýbali ani populárne dieselové motory. Základ tvorili štvorvalce s objemom 2,2 litra. Najslabšia verzia mala výkon 90 kW (122 koní) a stačila len nenáročným. Najvýkonnejšia verzia ponúkla až 204 koní. Majitelia dokážu so štvorvalcami jazdiť aj pod 7 l/100 km. Malé motory však nepotešia hrubým „agrárnym“ chodom.


S hlučnosťou na tom nebol najlepšie ani päťvalec 270 CDI s výkonom 125 kW (170 koní). Neskôr ho nahradil šesťvalec 280 CDI. Naftové šesťvalce mali výkon od 190 koní do 224 koní.


Automobilka mala v ponuke aj naftový osemvalec s výkonom 260 koní. Silnejšia verzia, ktorá prišla na trh neskôr, mala až 231 kW (314 koní). Osemvalec je však pomerne ťažký, rozožraný a nespoľahlivý. 


K dispozícii boli 6-stupňové manuálne prevodovky alebo 5, resp. 7-rýchlostné automaty. 

 

Najčastejšie poruchy


Podľa štatistiky nemeckej Dekry patrí Mercedes triedy E k menej spoľahlivým vozidlám. Nemci radia pri kúpe prekontrolovať podvozok a systém riadenia. Častokrát odchádza horné uloženie predného ramena a vyskytujú sa aj praskajúce pružiny alebo zle uchytený výfuk. Na rozbitých cestách odchádzajú predčasne čapy a ložiská. Zadná náprava vydrží všeobecne dlhšie, ale ani tá nie je „nesmrteľná“.


Zo začiatku výroby však trápilo auto omnoho viac problémov. Problém robila korózia, ktorá sa objavovala na dverách a v podbehoch. Éčko dostalo niekoľko dielov z hliníka (kapotu, veko kufra a blatníky). Väčšie starosti však majiteľom robila elektronika, ktorá si žila vlastným životom. Problémy s koróziou aj s elektronikou vyriešil do veľkej miery facelift. 


Veľkou spoľahlivosťou nevynikali ani „revolučné“ elektro-hydraulické brzdy SBC. Mali priniesť technologický náskok, no nakoniec boli úplnou katastrofou. Mercedes ich v roku 2006 prestal vyrábať a vrátil sa ku klasickým brzdám. Vzduchový podvozok Airmatic je celkom spoľahlivý, keď sa však pokazí, vaša peňaženka to celkom pocíti.


Benzínové motory sú relatívne spoľahlivé. Najrýchlejšie sa opotrebujú zapaľovacie sviečky a snímač hmotnosti vzduchu. Novšie šesť a osemvalcové motory sú považované za odolnejšie, ale trápi ich vyťahaná rozvodová reťaz. Preto sa odporúča pravidelná kontrola mechanizmu.


Najmä prvé dieselové motory sú relatívne spoľahlivé. Pri väčšom nájazde odchádzajú vstrekovače, žhaviace sviečky a turbodúchadlá. V prípade naftových motorov si treba dať pozor aj na dvojhmotový zotrvačník. Občas sa objaví prasknutá hadica turba a opotrebované vysokotlakové čerpadlá.


Samostatnou kapitolou je osemvalec 400 CDI. Častokrát sa objavuje problém s rozvodovým mechanizmom, turbodúchadlami, vstrekovačmi, či únikom oleja a následným zadretím motora. Novší motor V8 420 CDI bol o niečo spoľahlivejší.


Automaty sa síce k charakteru auta hodia viac, ale ich kúpu poriadne zvážte. Komfort radenia vás môže vytrestať drahými opravami. Mechanici odporúčajú výmenu oleja v prevodovke po 60 000 km. Ak bola údržba zanedbaná, čakajú vás nákladné opravy.


Majiteľov pomerne často trápia problémy s xenónovými svetlometmi. Zadné LED svetlá občas tiež vypovedajú službu, riešením je ich kompletná výmena. 

 

Ponuka náhradných dielov na www.motointegrator.sk

Tovar Premium Standart
Brzdový kotúč predný 87,50 € 55,10 €
Brzdový kotúč zadný 67,20 € 49,70 €
Brzdové platničky predné 124,00 € 33,72 €
Brzdové platničky zadné 55,20 € 40,20 €
Tlmič predný  155,00 €  
Tlmič zadný  101,00 €  
Predné svetlo  840,00 € 397,20 €
Horné rameno predná náprava 166,00 € 102,00 €
Spodné rameno predná náprava 172,00 € 115,00 €
Snímač hmotnosti vzduchu 253,00 €  
Vstrekovač ( 400CDI ) na objednávku 421,00 €  
Vstrekovač ( 320CDI ) 401,00 €  
Vstrekovač ( 220CDI ) 353,00 €  
Termostat 93,10 € 66,84 €
Alternátor na objednávku 772,40 €  
Olejový filter 17,20 €  
Rozvodová reťaz - sada 277,00 €  
Ozubené kolo vačky vstupná strana 86,20 €  
Ozubené kolo vačky výstupná strana 87,60 €  
Sada tesnenia, kryt hlavy valcov pravá 26,60 €  
Sada tesnenia, kryt hlavy valcov ľavá 30,48 €  

Kúpiť / nekúpiť


Autá, ktoré stáli ako nové milióny korún, majú zvyčajne drahší a náročnejší servis. „Kto chce opicu, musí mať na banány.“ Všeobecne platí, že novšie kusy sú spoľahlivejšie – najmä po facelifte. Vyhnite sa verzii 400 CDI, ktorá dostala v Nemecku posmešnú prezývku „kráľ servisov“. V prípade Mercedesu triedy E si dajte tiež veľký pozor na stočené kilometre! Éčka sú obľúbené u taxikárov a rozhodne nechcete kúpiť totálne vydojený kus. Pokiaľ sa v autách nevyznáte, na obhliadku si privolajte odborníka alebo s autom navštívte nezávislý servis. Ceny jazdených modelov W211/S211 sa pohybujú od 4500 € do 15 000 €. Za verzie AMG si majitelia pýtajú aj 20 000 €.

TopSpeed.sk verdikt: Jazdený Mercedes triedy E odporúčame s výhradami.

Recenzia hodnotenia jazdeného Mercedes triedy E sa týka všetkých jeho karosárskych verzií



DISKUSIA K ČLÁNKU - VYJADRITE AJ VY SVOJ NÁZOR

Prihláste sa, ak máte konto na TopSpeed.sk.

15.11.15 17:25 | Socrates

80

95

Známy z Prahy mal model 400 CDI, tiež sa toho dosť obával no paradoxne, hoci mu na aute vypovedalo službu viacero veci, motor bol keď ho predával pri asi 300 tis km stále bez akýchkoľvek zásahov.
Skúšal som ho - fajnové zvezenie, no živiť to auto - hlavne čo sa týka opráv je dosť tragédia. On všetko riešil cez značkový servis, lebo tam poznal ľudí a vedel zohnať diely za polovičné ceny, no aj tak to boli mastné sumy...
Jazdím na: Mazda 6 2,2D Skyaktiv, Mazda MX-5 NB, Suzuki Grand Vitara 2.0 VX

odpovedať

4 | 1

15.11.15 17:49 | pubertak
na to ze ma chalan 13 rokov tak nou koment. ani s takym jazdenym by sa cloek nemal zaco hambit.

odpovedať

15.11.15 18:33 | Tuko
Moje oblubene auto. Skvely komfortny podvozok.

odpovedať

15.11.15 21:42 | kubqo
Máte tam chybu predné sletlo :)

odpovedať

15.11.15 22:01 | lojzo
ecko neni zle ale take esko to je ina kava. ten komfort jaky sa da tam zazit je panovsky. ale aj ecko ujde ked nechce do auta vrazit vela lovov. jazdenka sa da celkom dobre zohnat

odpovedať

16.11.15 12:17 | raffo

267

69

Nemal som nikdy mercedes ale podla testu si mercedes mal kupovať človek s tučnou peňaženkou aby mal na servis keď si už kúpil image. Pre mňa vyhodené peniaze do smetiaka. Mať mercedes len za to aby si ľudia šuškali aha to je ten čo ma ten mercedes. Ha haaaa Zatiaľ som ešte tak ne osprosťeľ.
Jazdím na: Hyundai genesis, Peugeot 206

odpovedať

8 | 7

16.11.15 14:11 | fayn

168

72

ja este pochopim ze niekto si kupi mercedes ked chce pohodlie a premiu, pochopim bmw lebo niekto chce premiu a driver`s car ale z D3 absolutne nepochopim preco si niekto kupi VW, pardon, audi. Mozno by mi mohol nejaky majitel vysvetlit.

odpovedať

9 | 4

16.11.15 20:07 | Thomi

295

89

Kto si nevie vybrať medzi BMW a Mercedesom, kupuje Audi... :D
Jazdím na: Opel ASTRA G, Volkswagen PASSAT

odpovedať

1 | 3

26.11.15 13:24 | THOR BoMaWe

150

64

AUDI si kúpi ten, čo nevie nič o koncernoch....
Jazdím na: BMW M3 e46 Cabrio, Škoda 2,0TDI, Mercedes C 320 CDI AMG

odpovedať

3 | 2

16.11.15 20:35 | Matúš

38

88

Ja nepochopim ludi,ktori silou mocou preferuju BMW. Pred 20-25 rokmi to boli super auta proti comu nemoze nikto namietat,no dnes su tie auta same blato.Alebo mam len smolu na svoje okolie,kde sa kazdemu koho poznam neustale nieco kazi.Vid. kolega a jeho pol rocne bmw 5gt,kde mu v svetlometoch kondenzuje voda.Mne sa to pri "obycajnej" Skode za par supiek nestalo za 5 rokov.
Jazdím na: Škoda Octavia RS Combi, Mazda RX 8 Renesis

odpovedať

10 | 3

16.11.15 22:22 | Tuko
Tak no vzdy je to o stasti asi pri kazdej automobilke. Dobry kus vydrzi dlho a zly sa rozsipe :D

odpovedať

17.11.15 08:25 | raffo

267

69

Za tie prachy nemôže byť žiadny zlý kus.
Jazdím na: Hyundai genesis, Peugeot 206

odpovedať

9 | 0

23.11.15 14:44 | easy
uz tu doslo tak daleko ze ani znacka neni zarukou kvality. ...ale zarucene kvalitne sa to pokazi...:D

odpovedať

17.11.15 08:21 | raffo

267

69

Aj mne sa zarosili zadné lampy pri dvoj týždennom intenzívnom daždi. Zrejem to BMW patri niekde ku kórejským plachetniciam :D
Jazdím na: Hyundai genesis, Peugeot 206

odpovedať

2 | 2

16.11.15 22:46 | como
napr. quattro. ktore funguje lepsie ako elektronicke nahrazky typu X-drive

odpovedať

17.12.15 00:19 | Erny
Mame v rodine VW Golf IV variant 4motion,1.9tdi, 2004, ma najazdenych 340k km, je to v podstate "bezporuchove" auto(dostava vzdy co ma, o servis sa staram prikladne, ziadne vazne poruchy - ).Auto sluzi na chalupu, lyzovacku, taha vozik ked treba, nosi biky na taznom, kazdodenne dranie po meste a okolí, pohodlne vozenie primerane veku.Po 10 rokoch vybehla hrdza, auto sa streklo, diely vymenili, bude u nas sluzit kym nevypadne motor:) Highline vybava, 10 airbagov(rok vyroby 2004)

Druhe auto mame viac menej vikendovku a ked manzelka potrebuje odbehnut s malym do mesta - BMW 530d E61 touring m paket - kupovany baworak na slovensku v celkom peknej vybave.Som baworakista, takze perfektne sportove vozenie celej rodiny)vyssia spotreba, drhaasi servis, poistka atd...ale je to BMW:)

Sluzobne auto mam Superb II, 3,6 FSi 4x4,170k km - ked to porovnam s nasim Golfom - superb je jeden velky omyl, to auto ani neviem kam zaradit - ma velky kufor.a dobru spotrebu na ten vykon. Uskakane, vo vyssom dialnicnom tempe nestabilne, nerozumie si s bocnym vetrom a dilataciami na dialniciach - odskakuje mu rit. Mam na striedacku aj sluzobny Mercedes ako je v teste, 320cdi 4matic,airmatic nieco cez 320k km.Medak je pohodlny, vzduch podvozok paradny 4 rezimy jazdy, na ten vykon zla spotreba - dlhodby priemer 10,7(jazdim 90% dilanice), perfektne brzdi, sedi na ceste. O servisnych nakladoch na to auto pista nebudem, od zruba 150k km sa tam pokazilo asi vsetko:(

A jazdil som chvilu Audi A6 3.2 fsi(2006) S line vybava - vo vnutri male(BMW 5 E60 vacsie, medak Ecko este mensi) a chodilo to fajn, nemal som problem s motorom, aj ked boli dost tie 3,2ky poruchove zevraj.Ale ako milovnik technologie BMW musim povedat, ze mi Audi nesadlo az tak velmi ako 5er od BMW(Mal som aj starsiu 5ku E39, uvidim, ci bude tato E61 rovnako spolahliva.

Nie som vobec milovnik VW Group, ale musim povedat, ze nas Golf je pomer cena vykon doslova robos.

Dufam, ze sa stacilo.Peace:)

odpovedať

3 | 0

26.11.15 13:24 | THOR BoMaWe

150

64

no ak niekto na to má, nech si kúpi čo chce. Asi je šikovný,keď si vie na to zarobiť. Takže kto je sprostý ?
Jazdím na: BMW M3 e46 Cabrio, Škoda 2,0TDI, Mercedes C 320 CDI AMG

odpovedať

1 | 0

17.11.15 11:09 | JankoSNV

27

77

Ja osobne si myslím, že všetko je o tom aké ma človek ego,v čom potrebuje voziť svoj zadok a v čom sa potrebuje ukázať pred susedmi. Je tu kopec značiek (Infinity,Jaguar,Land Rover,Lexus,Volvo), ktoré sú pohodlnejšie, luxusnejšie a kvalitnejšie postavené ako nemecké trio. V mysliach ľudí je stále zakorenené, že čo je z Nemecka alebo západnej európy je najlepšie. Mne nevadí BMW ako značka ale jej špféri. Majú to mladý chlapci, ktorý maju vrtuľku BMW aj na slipoch,sú to práve oni kto kazí značku v očiach ostatných ľudí. Jazdia rýchlo, arogantne, darmo, že idem mimo obce 90 akonáhle uvidia prerušovanú čiaru musia obehovať. A čerešnička na torte je keď napadne 5cm snehu,každy vie driftovať ako pán.
Jazdím na: Ford Mondeo MK IV

odpovedať

13 | 11

17.12.15 10:26 | pishinger
Land Rover lepšie postavený ako nemci? Keď už od nova a by design sú tam veci ktoré sú proste zlé a nedomyslené?

odpovedať

19.11.15 12:18 | blaster

224

82

prečo mi kur.a zmazalo koment? Toto staré Ecko mi vôbec nesedelo a to bolo v Avangarde a 3.0 4Matic je to auto pre dôchodcu mäkký podvozok a starecký interiér v porovnaný s AUDI aj BMW. AUDI má najkrajší a najhodnotnejší interiér aj najkrajšie kombi. Jediné auto s tria za čo by som vymenil svoju A4 3.0 TDI QUATTRO S-LINE je BMW 3 e90 3.0 XD M-packet ale iba za sedan - kombi a BMW mi nejde dokopy. Inak na tom Ecku ked som zatvaral dvere som skoro odpadol že jaka lacnota ako na fabke a to je Ecko ekvivalent pre BMW 5er a A6. Jedine BMW sedan alebo AUDI ale vo fullke. Mercedes ak tak nové C-čko to už je iná káva. Ja zase nechápem keď si niekto kúpi Audi ako predokolku - to je aká prémia HAHAHA. Prémiová predokolka za 50 000 - 60 000 eciek. Najdrahšia predokolka na svete HAHAHA. AUDI JE QUATTRO a nijak inak.

odpovedať

4 | 19

23.11.15 16:34 | blaster

224

82

HAHAHAHA 5 ludí ma staré Ečko alebo AUDI predohrab alebo má viac ako 60 rokov a hemeroidy ...hahahahah hhehehehehhe ...

odpovedať

1 | 11

23.11.15 19:59 | *pt*

50

72

uz nie 5 ale 6 ludi mozno len vytaca ten tvoj arogantny prejav ;)
Jazdím na: Volkswagen Polo GTI

odpovedať

6 | 0

26.11.15 11:24 | blaster

224

82

No tak sorráč ak som sa niekoho dotkol .....len môj subjektívny názor nič viac ..nič menej. Jasne že je to auto lepšie ako 80% hocičoho ale ja som ho porovnával viac menej s nemeckou konkurenciou. Ja osobne som čakal od toho auta viac.

odpovedať

0 | 3

22.11.15 21:54 | klaiso
super jazdenka. taketo by som si teda nechal priparkovat pred barak.

odpovedať

04.12.15 16:16 | E-nigma

10

84

Sorry chalani, ale na niektoré reakcie a článok okopírovaný z Autorubiku mi nedá nereagovať. Prečo Mercedes kritizujú ľudia, čo si len niečo myslia a nemali ho? Osobne som mal CLS 320Cdi a bolo to najlepšie auto, aké som v živote mal, k tomu som jazdil na šéfových Mercedesoch, ktorý ich mal 5. Prečo sa tu v článku nenapíše, že rozvodová reťaz sa na medveďoch mení po 400.000km, že diely na toto E-čko sú cenovo skoro rovnaké ako diely na VW Passat (len s tým rozdielom, že predná náprvava na Passate je 12 dielna a na tomto E-čku 6 dielna a odolnejšia, mení sa po 300.000 km, dovtedy stačí meniť čapy, ktoré stoja nehoráznych 23,- € za kus), že turbo na Cdi stojí rovnako ako na Passat Tdi a aj ceny dielov tu uvedené, sú trochu prestrelené o nejakých 20%. Je to veľmi kvalitný voz a po konštrukčnej stránke veľmi rozumne nadizajnovaný, taký VW a Audi sú po konštrukčnej stránke dosť zložité, každý skúsený mechanik mi doteraz povedal, že Mercedes sa veľmi dobre servisuje. Nemal som s CLS žiadny problém ako bol rok dlhý a to bola kúpená jazdenka, navyše bol aj zadokolka a ani v zime s ním nebol jeden jediný problém.
Jazdím na: Volkswagen Passat

odpovedať

9 | 1

11.12.15 18:07 | Pribinacek
Moja skusenost je taka, ze nech si clovek kupi akykolvek Mercedes (nemyslim dervaty typu A, ML a podobne chryslery a renaulty) tak je to super volba. Ano, vymena dielov je draha s tym treba ratat ale tak isto zo skusenosti viem ze ak ma clovek kontakty kade tade tak ten servis ojazdenky nie je o nic drahsi ako hociake ine auto. Vyborny clanok inak a suhlasim s tou prevodovkou. Kazdych 50 000 pekne krasne vypustit a vymenit. tych "Par" euracov za vymenu sa vrati na lepsom chode ( a sptrebe ak to teda niekoho zaujima ). Moj osobny navrh je kupit si PODLA STAVU A NIE PODLA PREFERENCIE!!!! Ked je raz v ponuke paradny nalesteny mamut v plnej vybave, dedkovsky servisovany ( a ano pri mercedesi to plati) ale ma "iba" 3 liter benzin tak to BERTE!!. STAV je u MB na prvom mieste!! Osobne som mal 5 rokov 124ku kupe a obstaravacia cena + servis ma za tych 5 rokov nevysiel na viac ako nova dacia v zaklade a samozrejme pohlady a zaujem ludi ked som im vysvetloval kto je Bruno Sacco. Odporucam. Kto nesedel a nevyskusal meda tak bude stale zufalo porovnavat medzi BMW Audi a MB lebo sa mylne domnieva ze ...

odpovedať


Tuningshop - jún 2016