motointegrator.skmotointegrator.sk
motointegrator.skmotointegrator.sk
motointegrator.skmotointegrator.sk

31.01.2016

Test jazdenky Mercedes triedy S W220 (1998 - 2006)

Prvýkrát máme v teste jazdenky vozidlo luxusnej triedy. Rovno začnime tým naj. Mercedes triedy S je dlhodobo považovaný za etalón. Typ W220 koncom 90. rokov priniesol výnimočný komfort, luxus, ale aj prelomové technológie. V spolupráci so službou motointegrator.sk a autobazárom AAA Auto prinášame recenziu jazdeného Mercedesu triedy S typ W220, vyrábaný v rokoch 1998 – 2006.

 

Nie je prekvapením, že najväčší Mercedes dokáže doslova žehliť nerovnosti. Vzduchový podvozok má tri úrovne nastavenia - mäkké, mäkšie a najmäkšie. :)

Mercedes triedy S je obývačka na kolesách.

Zaujímavosťou je, že typ W220 nikdy neprešiel nárazovými skúškami EuroNCAP alebo IIHS. O bezpečnosti veľkého sedanu však nemusíte pochybovať. Mercedes je na poli bezpečnosti jedným z najväčších priekopníkov a zároveň najlepších hráčov. No aj nás prekvapuje, že tak obľúbené a rozšírené auto žiadna nám známa agentúra v oblasti aktívnej či pasívnej bezpečnosti netestovala.

Dizajn


Asi to bude individuálne, ale na mňa pôsobí vzhľad exteriéru nadčasovo. Jednoduché krivky pôsobia dobre aj po rokoch. Po prerastenom až tlstom predchodcovi W140 prišla ozaj štíhla limo.


Horšie je na tom interiér. V ňom cítite, že ide o staršie auto. Ako päsť na oko pôsobí drevený-plastový dekór. Ten vyšiel z módy už ozaj dávno. Bohužiaľ, väčšina verzií na trhu je práve s týmto „krásnym“ drevom.


Na palube vás rozmaznávajú rôzne komfortné prvky. Samočinné privieranie dverí. Sedačky (skôr kreslá, v ktorých sa sedí vysoko) nastaviteľné vo všetkých rôznych smeroch. V kabíne sa cítite ako v obývačke. Kým ostatní vodiči sa ponáhľajú domov, aby si mohli sadnúť do pohodlného kresla, vy sa nemusíte ponáhľať nikam. V kresle totiž cestujete. Mercedes priniesol do triedy S W220 absolútnu novinku, ktorou bolo aj odvetrávanie sedadiel!

Interiér v detailoch prezrádza starší vek.

Jazda a jazdné vlastnosti


Luxusnému interiéru sekundoval aj pohodlný podvozok. Nie je prekvapením, že najväčší Mercedes dokáže doslova žehliť nerovnosti. Väčšinu áut predali Nemci so vzduchovým podvozkom. Ten ponúkal tri úrovne nastavenia tlmičov (mäkké, mäkšie a najmäkšie). Nerovnosti na ceste ste zaregistrovali len pomocou uší. Podvozok funguje na našich nerovných cestách dokonale. Vzduchové vankúše ste mohli v prípade potreby nafúknuť a auto zdvihnúť a prekonať aj väčšie prekážky, než by ste od tak honosnej limuzíny čakali.


Pokusy o športovú jazdu auto zdvorilo odmieta. Auto sa cíti ako doma pri pohodovej jazde alebo na diaľnici. Drobná výčitka smeruje k sedadlám. Tie sú uložené nesmierne vysoko a aj najnižšia poloha je stále príliš vysoko. Esko posiela výkon na zadné kolesá. Za príplatok ste mohli zvoliť aj pohon 4matic, avšak len k benzínovým motorom.

S-klassa bola dostupná s veľkým počtom motorov vo výkonovom spektre od 197 koní až po 612 koní!

Motory


Ako býva u trojcípej hviezdy zvykom, pod kapotou bolo obrovské množstvo motorov. Ponuka začína pri šesťvalcoch a končí pri obrích agregátoch V12. Ani jeden z motorov netrpel nedostatkom výkonu. Niektorým však chýbala spoľahlivosť.
 

Základným, a v Európe najrozšírenejším agregátom, bol naftový radový šesťvalec 320 CDI. Z 3,0 litrov objemu poskytoval výkon 145 kW (197 koní), resp. 150 kW (204 koní). Ďalší naftový motor V8 400 CDI mal objem 4,0 litra. Výkon bol 184 kW (250 koní), resp. 191 kW (260 koní). Vznetový motor V8 je však náchylný na poruchy a najlepšie je sa mu oblúčikom vyhnúť.

Benzínové motory boli výhradne vidlicové. Šesťvalce radu M112 mali objem od 2,8 litra do 3,7 litra a výkon od 150 kW (204 koní) až po 180 kW (245 koní). Lepšou voľbou sú výkonnejšie motory, pretože spotreba je takmer rovnaká: okolo 10 – 12 litrov.
 

Benzínové agregáty V6 nie sú zlé, ale lepšou a honosnejšou voľbou sú osemvalce. Motory V8 radu M113 vychádzajú zo šesťvalcov a majú relatívne dobrú spoľahlivosť. Slabšia verzia S430 má výkon 205 kW (279 koní) a 400 Nm. Silnejšia verzia S500 disponuje výkonom 225 kW (306 koní) a 460 Nm. Priemerná spotreba závisí najmä na štýle jazdy, ale bežne sa dá dosiahnuť 11 – 14 l/100 km.


Benzínové verzie V6 S350, V8 S430 a V8 S500 boli dostupné aj s pohonom všetkých kolies. Naftové modely pohon 4matic nedostali.


Komu by nestačil osemvalec, mal možnosť siahnuť po dvanásťvalci. Atmosférický V12 s objemom 5,8 litra mal výkon 270 kW (367 koní) a 530 Nm. Po facelifte dostala verzia S600 menší objem 5,5 litra a prepĺňanie pomocou twin-turba. Výkon stúpol na 368 kW (500 koní) a 800 Nm! Tomu hovoríme downsizing. :-)


V ponuke Mercedesu nechýbali ani športovo ladené verzie AMG. Na výber boli osemvalce S55 AMG. Prvá verzia bola atmosférická s výkonom 265 kW (360 koní) a 530 Nm. V roku 2002 prišla druhá verzia s kompresorom a výkonom 368 kW (500 koní) a 700 Nm. Ešte brutálnejšou verziou bol dvanásťvalec s dvojstupňovým prepĺňaním S65 AMG s výkonom 450 kW (612 koní) a 1001 Nm. V roku 2001 spustil Mercedes limitovanú výrobu verzie S63 AMG. Pod kapotou bol 6,3 litrový motor V12 s výkonom 330 Kw (449 koní) a 738 Nm.


V S-klasse W220 sa stará o radenie jedine automat. Základom bola 5-rýchlostná skriňa. Koncom výroby sa v niektorých modeloch vyskytovali aj 7-stupňové prevodovky. Obe sú úplne v poriadku na účely pohodovej a rýchlej jazdy, nie však športovej. Ani vo verziách AMG.

Mercedes triedy S W220 je priemerne spoľahlivým vozidlom. Problémy robí najmä elektronika.

Najčastejšie poruchy


Mercedes triedy S je priemerne spoľahlivým vozidlom. Mechanická odolnosť je na slušnej úrovni, no slabinou je už klasicky elektronika. Pri kúpe preto prekontrolujte všetko, čo sa len dá. Diely na S-klasse sú celkom drahé a z druhovýroby zoženiete len máločo.


Pri prvých kusoch hlásili majitelia problémy s kvalitou vyhotovenia. S pribúdajúcimi rokmi rástla aj spoľahlivosť modelov. Problémom zanedbaných kusov býva aj hrdza. Vzduchový podvozok Airmatic, ktorý má väčšina vozidiel, je celkom spoľahlivý, keď sa však pokazí, vaša peňaženka to celkom pocíti. Problémy so vzduchovými vankúšmi si užili tisíce majiteľov...


Na zážihových motoroch odchádzajú väčšinou drobnosti. V prípade dieselov to už také ružové nebolo. Pri 6-valcoch hlásia pomerne krátku životnosť vstrekovačov (100 000 km). Osemvalec je na tom omnoho horšie. Je náchylný na rôzne poruchy a aj bežný servis stojí veľa peňazí. Verzia S400 CDI má problémy s rozvodovým mechanizmom, turbodúchadlami, vstrekovačmi, či únikom oleja a následným zadretím motora. 


Pri kúpe prekontrolujte aj stav automatickej prevodovky. Tá by mala ísť absolútne hladko. Ak predchádzajúci majiteľ zanedbal údržbu, čaká vás vysoký účet. Mechanici odporúčajú výmenu oleja v prevodovke po 60 000 km. Výmena oleja v 5-stupňovej automatickej prevodovke stojí v servisoch Q-SERVICE od 186,69 €.

 

Ponuka náhradných dielov na www.motointegrator.sk

 

Tovar Premium Standard
Brzdový kotúč predný  106,00 € 66,80 €
Brzdový kotúč zadný 76,00 € 41,90 €
Brzdové platničky predné 80,30 € 40,90 €
Brzdové platničky zadné 73,60 € 47,00 €
Horné rameno predná náprava 232,00 € 98,00 €
Priečne rameno predná náprava 165,00 € 94,30 €
Spodné rameno predná náprava 149,00 € 95,50 €
Vstrekovač ( 320CDI ) do 08/2002 325,00 €  
Váha vzduchu 170,50 € 109,20 €
Rozvodová reťaz - sada 205,20 €  
Ozubené kolo vačky vstupná strana 86,20 €  
Ozubené kolo vačky výstupná strana 87,60 €  
Olejový filter 320 CDI 18,20 € 6,14 €
Filter automatickej prevodovky 22,90 €  

Kúpiť/nekúpiť?


Pri kúpe poriadne preverte servisnú históriu vozidla. Pokiaľ nemala S-klassa potrebný a odborný servis, ruky dajte preč a poobzerajte sa radšej inde. Niektoré náhradné diely sú drahé. Pokiaľ však narazíte na auto v dobrom stave, môžete si užívať luxus a komfort na cestách. Ceny jazdených Mercedesov W220 sa pohybujú už od 3 000 €! Za zachovalé kusy si však pripravte násobne viac.

TopSpeed.sk verdikt: Jazdený Mercedes-Benz triedy S typ W220 odporúčame!



DISKUSIA K ČLÁNKU - VYJADRITE AJ VY SVOJ NÁZOR

Prihláste sa, ak máte konto na TopSpeed.sk.

31.01.16 21:30 | Tuko
Fuha, radsej nadupanu daciu sandero. Pre cloveka co malo jazdi je taketo S ko skvela vec

odpovedať

07.02.16 18:52 | ja1999
haha rumunsku plechovku porovnavať z nemcom...

odpovedať

01.02.16 00:39 | E-nigma

10

84

Tuko, asi si si zle prečítal ten článok, alebo si nikdy nesedel v Mercedese, to auto sa dobre cíti na diaľnici pri dlhých cestách, preto má tie kreslá na sedenie, vzduchový podvozok a výkonné motory. Pre človeka čo málo jazdí je dobrá práve tá "nadupaná" Dacia (neviem si ani predstaviť čo pod tým pojmom myslíš).
Jazdím na: Volkswagen Passat

odpovedať

17 | 1

01.02.16 09:14 | Das
Tá odpoveď na nadupanú dáciu nemala chybu :D

odpovedať

01.02.16 10:45 | Tuko
Enigma: Viesco ja by som si praveze take S ko 10-15 rocne kupil prave na najazd do 15 tisic km rocne... Myslim si ze pri vacsej zatazi a mnozstve km je vacsia sanca ze sa tam daco pokazy. Daciu som samozrejme myslel ironicky. Samozrejme by som preferoval takyto mercedes

odpovedať

01.02.16 11:37 | Shanislav

387

79

No, hlavne dizel... :)
Jazdím na: Renault Clio

odpovedať

0 | 0

01.02.16 10:47 | pukjus

4

84

veď je rozdiel či s autom jazdíš málo lebo je to tvoja srdcovka a chcelš ho udržovať v čo najlepšom stave, alebo s ním jazdíš málo, aby sa ti nerozpadlo(tj dacia)...
Jazdím na: Mazda Mx 5 NC 1.8i

odpovedať

8 | 0

01.02.16 18:44 | Tango030

45

75

Nadupaná dacia znamená že má na bočných dverách nalepené SPARCO,MOMO alebo BREMBO :)
Jazdím na: Ford

odpovedať

8 | 0

01.02.16 18:52 | KEKO535

450

75

Zabudol si na folie, 14"elektrony a ofuky na oknach ci ako sa to vola :D
Jazdím na: Mercedes W204

odpovedať

8 | 0

02.02.16 14:23 | Adam adam
Ja nechapem co mas proti daciam..moze sa ti nepacit design ale preco pises posmesne o elektronoch...kamos ma sandero z 2008 r. dal tam kvalitne folie, kupil naozaj vkusne borbet elektrony, dal tam hudbu, subak.. pokial viem nemal za 8r ziaden technicky problem, auto ziadna hrdza (je garazovane), meni olej, leje benzin... nebojí sa ze mu ho nejaky magor zo zavisti posktlriabe... jazdi cca 12000 rocne...kupil ho aj s doplnkami za cca 9000€..teraz ho v klude preda za 4000%..tak stratil 5000€/8r...ja fakt nechapem prečo ponižuješ jedno celkom vydarené auto pre bežného človeka...máš nejaké komplexy alebo čo?

odpovedať

07.02.16 18:54 | ja1999
a aj ked ma volant , lebo to je za príplatok =F

odpovedať

01.02.16 18:58 | MajcoMMM

47

68

Urcite musime vsetci uznat,,ze auto,,na ten rok jeho pocatia,,je stale pekne,,z vonka a aj v celku z vnutra,,Dizajn by nemal tym padom vobec prekazat.Druha vec je ta,,ze za tie roky,,musi mat dost naj.kilometrov skrz coho vyplyva opotrebenie viacerych castic,,Ja by som to neriskoval,,ze natrafim na dobry kus,,a potom sa budem rozculovat nad preplacanim drahych suciastok,,a tomu verte,,ze do toho auta,,by sa muselo podla vsetkeho logicky castejsie investovat...PS-ja som toho TUKA tam vyssie rozumel,,auto by som tiez bral,,do mesta a okresky,,skor,,na take luxusnejsie vozenie aj ked starsieho charakteru..Na dialnicu,,by som si urcite kupil novsi,,uspornejsi dieslak...
Jazdím na: Škoda O, Ford Transit, Volkswagen Golf

odpovedať

1 | 0

01.02.16 18:59 | Tuko
Nadupanu daciu som myslel nove auto v plnej vybave za 15 tisic eur.(lebo jazdeny mercedes/bmw/audi je pre ,,macherkov" ,,normalny" clovek si kupuje nove.) A nemusi to byt len dacia, dosadit mozte lubovolnu 3,5 metrovu malu predokolku :D

odpovedať

07.02.16 18:57 | ja1999
takže tí čo preferujú zadný pohon niesu normálny podla teba hej?

odpovedať

07.02.16 19:31 | Tuko
Ty zjavne nechapes ironiu ze ne?

odpovedať

06.02.16 19:18 | Pribinacek
Ak ma clovek kontakty tak servis a nahradne diely nevychadzaju na viac ako hociake ine auto/znacku. Paradoxne mnohe nahradne diely sa daju zohnat za najlepsiu cenu priamo u MB. Pri S klasse plati dvojnasob pravidlo cim neskorsieho rocniku a faceliftu. Ti ktori sa radi kochate na displeji krasnym cisielkom 7,8 prajem vela stastia - vsetci ostatni jednoznacne 430/500. Nielenze ich obstaravacia cena je o tisicku/dve nizsia, ale spotreba 11 litrov je realna vec. Ak budete jazdit autobahn tak V8 500, na svk cesty odporucam 430 ktora sice ma menej kW ale stale viac ako postacujuci vykon pod plynom a aj spotrebu spravite lepsiu. Navyse je pri benzinakoch podstatne nizsia sanca stocenky / taxika. Uprimne je vsak motyl synonymom zleho renome, ktore si mercedes vysluzil v rokoch 2000 - 2006 a z ktoreho sa spamatava dodnes. Ak zvazujete S klasse ( ako druhe auto ) tak bud 126 alebo 221 ( najlepsie po facelifte ) ale v druhom pripade treba ratat so sumou nad 20 000 eur. Vseobecne ale plati ze ak sa clovek rozhodne medzi ktorymkolvek rocnikom S klasse tak uz nie je cesty spat a do konca zivota bude porovnavat vsetky ostatne auta - a pravom nakolko S klasse je skutocnym benchmarkom toho co je a co nie je luxusne auto.

odpovedať

14.02.16 14:09 | trek
vo veľmi dobrom technickom stave je ich len pár a na predaj skoro žiadne, väčšinou sa na slovensku predávajú len autá pred smrťou... myslím si že S500L je zlatá stredná cesta pre človeka, ktorý má rád pohodlie výkon a bezpečnosť

odpovedať