Nie je samozrejmé, že najnovší typ akejkoľvek automobilky je vždy najprepracovanejší. Tento kredit patril takmer výhradne vrcholným typom ponuky. Nové technológie, nápady a riešenia z nich sa do nižších typov dostávali len postupne. Kedysi v minulom storočí nezriedka aj obgeneráciu. V minulom desaťročí povedzme v najbližšej novej generácii. A teraz? Teraz je všetko až šialene rýchle a komplexné... A kto nešprintuje, zásadne zaostane.

 

 

Vývoj nových technológií je tak rýchly, že aj v mnohom konzervatívne značky, ako napríklad Mercedes-Benz, ktoré dlhodobo stavali na tradičných hodnotách a postupoch, kde nové riešenia patrili takmer výhradne triede S a jej klonom S coupé, S cabrio, teraz chtiac-nechtiac musia uvoľniť nové veci najprv pre menšie typy. Aj preto, aby stále udávali trend, aby stále predstavovali vrchol automobilového inžinierstva a kumštu. A tak je trieda E (aktuálny typ W213) najinteligentnejším a vlastne aj najlepším autom, aké kedy v Štuttgarte vyrobili. Toto tvrdenie má v prípade najstaršej automobilky sveta špeciálnu váhu. A pre každého, kto sa na cenovo podstatne dostupnejšom Éčku prevezie, prípadne si ho kúpi, to automaticky znamená, že mal tú česť s najlepším autom sveta. Skutočne až do príchodu modernizovanej triedy S, a prípadne tiež novej generácie triedy 5 od najväčšieho konkurenta, je kráľom automobilov Mercedes E W213.

Chalani v Štuttgarte vložili do svojho najpredávanejšieho typu také asistenty, riešenia a systémy, že tvrdenie reklamného sloganu o tom, že väčšina áut sa spolieha na vaše reflexy a trieda E ich vylepšuje, v žiadnom prípade nie je ani prehnaná, ani klamlivá. Bez preháňania môžem potvrdiť, že dobre nakonfigurovaný typ W213 je v mnohých ohľadoch tým najlepších autom na svete. Konkurenciu predbieha v toľkých oblastiach, až je jednoduchšie hovoriť o oblastiach, v ktorých špičkou nie je. Verte mi, debata bude podstatne kratšia a jednoduchšia.

Na miesto toho, aby ste tu o funkciách a schopnostiach novej triedy E čítali siahodlhé články, pripravili sme pre vás niečo oveľa pútavejšie a pohodlnejšie. Vďaka Mercedesu triedy E je prelomový aj TopSpeed.sk. Viac videí sme pre žiadne testované auto doposiaľ nenatočili...

Minulý rok v EuroNCAP netestovali nič bezpečnejšie než Mercedes triedy E. Nič viac písať netreba.

Nech si vyberiete ktorúkoľvek verziu, neurobíte zásadnú chybu. Viac než veľký a silný motor do tohto auta voľte modernú výbavu. Nielen v oblasti bezpečnosti, ale aj komfortu, podporných systémov a infotaimentu. Samozrejme, stále platí, že trieda E by mala mať šesťvalec. Či už na naftu, alebo benzín. Na pohone oboch náprav by som nebazíroval. Nie v našich končinách, aj keď táto zima po mi v tomto po dlhej dobe protirečí. A na tie naše NEcesty radšej neberte kombináciu runflat pneumatík s nízkym profilom. Novému Éčku tie gumy doslova skazia charakter. Buď pekné veľké 18 alebo 19" disky, alebo 17" runflaty. Na nich to auto v dobrej výbave nevyznie... Veď si len znova pozrite tú krásu na vydarených obrázkoch nášho fotografa Mira GLASU. Skutočne radosť pozrieť a Miro vraví, že bolo aj radosť cvakať.

Ak vás zaujíma ako vyzerá dynamika aktuálne najvýkonnejšej naftovej verzie E350d, pozrite si presne zmerane zrýchlenie na 100 km/h, na 200 km/h a na maximálnu 250 km/h. :) Vďaka Cars on AutoBahn.

Mercedes-Benz E350d W213
rok výroby 2016

 

PLUSY:

+ naozaj všetko, na čo si len spomeniete!

Svetové prvenstvá triedy E W213:
+ 84 segmentové full LED svetlá,
+ prvé auto sveta s povolením autonómnej jazdy,
+ vyhľadáva parkovanie aj keď ho nehľadáte,
+ 2x 12,3" LCD displeje,
+ 64 farieb atmosféry interiéru,
+ 2 dotykové plôšky na volante,
+ reaguje a zastaví aj pred krížiacou premávkou.

 


 

     

MÍNUSY:
 

- menej mäkké ako predošlá generácia,
- stred prístrojovky len v klavírnej čiernej,
- ľahko zameniteľné s triedou S,
- cenová politika (s príplatkami pridrahé).
 

 

 

 


 

 

 
Mercedes E 350d W213
90 kW Exclusive A9
BMW 530d G30
195 kW A8
základný model
43 836 €
(E200d 135 kW M6)
49 614 €
(520d 140 kW M6)
adekvátny model
56 346 €
(E 350d 190 kW A9)
59 914 €
(530d 195 kW A8)
adekvátna výbava
bezdotykové otváranie a zatváranie, interiér Exclusive, exteriér AMG Line, Multibeam LED, parkovací balík s 360 ° kamerou, elektricky sklopné a stmievateľné spätné zrkadlá, asistent jazdy, elektrická sklenená posuvná strecha, navigácia Comand, automatická dvojzónová klimatizácia, vyhrievanie predných sedadiel, vyhrievanie nádržky a vedenia ostrekovačov čelného skla, vzduchové pruženie
v sérii: navigácia Professional, automaticky stmievateľné spätné zrkadlá, automatická dvojzónová klimatizácia, za príplatok: M Sport paket 5 571 €, kľúč s displejom 255 €, mobilná kompatibilita 102 €, automatické otváranie a zatváranie zadnej kapoty 570 €, sklenené strešné okno 1 273 €, adaptívne LED svetlá s asistentom diaľkových svetiel 1 518 €, parkovací asistent 1 018 €, adaptívny tempomat 1 222 €, vyhrievanie predných sedadiel 387 €, ovládanie gestami 255 €, elektronická regulácia tlmičov 1 212 €
výsledná cena
83 148 €
73 297 €
     
 
Audi A6 3.0 TDI quattro
200 kW S-Tronic7
Volvo S90 D5 AWD
173 kW A8 Momentum
základný model
42 050 €
(A6 2.0 TDI 110 kW M6)
38 900 €
(D3 110 kW M6 Kinetic)
adekvátny model
56 550 €
(A6 3.0 TDI quattro 200 kW S-Tronic7)
53 500 €
(D5 AWD 173 kW Momentum)
adekvátna výbava
vzduchové pruženie 1 775 €, S-Line Sportpaket 3 385 €, koža 2 642 €, športové sedadlá 399 €, vyhrievané predné sedadlá 417 €, udržanie v jazdnom pruhu 676 €, MMI navigácia 3 588 €, automatické diaľkové svetlomety s LED Matrix 2 384 €,elektrické otváranie a zatváranie batožinových dverí 584 €, kamera vzadu 507 €, parkovací asistent 439 €,strešné okno sklenené 1 281 €, ukazovateľ dopravných značiek 169 €, automaticky stmievateľné zrkadlá 320 €, 
v sérii: dvojzónová automatická klimatizácia, poloautonómny režim do 130 km/h, kožené čalúnenie, LED svetlomety, elektricky sklopné vonkajšie zrkadlá, za príplatok: balík Business s parkovacím asistentom a navigáciou Sensus 1 850 €, vyhrievané predné sedadlá s dýzami ostrekovačov 350 €, elektrické ovládanie veka batožinového priestoru 540 €, bezkľúčový vstup 690 €, stmievateľné spätné zrkadlá 210 €, strešné okno, 1 170 €, vzduchové pruženie vzadu 1 980 €
výsledná cena
75 116 €
60 290 €

 

 
Maserati Ghibli Diesel
202 kW
základný model
68 321 €
(Ghibli Diesel 202 kW)
adekvátna výbava
v sérii: 18-palcové disky, samosvorný diferenciál, bi-xenónové svetlomety, 8,4-palcový displej, dvojzónová automatická klimatizácia, elektrické vodičovo sedadlo, ceny príplatkovej výbavy neznáme, pre bližšie info kontakt na výhradné zastúpenie
výsledná cena
68 321 €