Krásavec

Vzhľadovo je Kadjar hotová hviezda


V porovnaní s Koleosom určite. Všeobecne sa mi novonastolený dizajnérsky štýl Renault z druhej polovice tohto desaťročia páči stále viac. V tomto type karosérie sa mi špeciálne páči nový Espace. Novému Cliu som nedokázal prísť na chuť. No všetko väčšie a novšie od tejto značky tvarovo doslova žeriem! Práve vďaka až o takmer 100 mm nižšej streche v porovnaní s predchodcom vyzerá Kadjar oveľa lepšie. Nielen športovejšie, tento rozmer je asi väčšine budúcich klientov ukradnutý. Vďaka tomu však pôsobí oveľa stabilnejšie a solídnejšie, a to sa počíta. Je to podobné, ako s krivkami ženskej postavy v očiach mužov. Je dokázané, že podvedome sa všetci radšej pozeráme na istý pomer kriviek medzi obvodom pŕs, drieku a bokov. Ak niektorý z týchto parametrov veľmi vytŕča, postava sa nám nepáči. Kadjar však má skvelo vypracovanú a proporčnú postavu. Je svalnatý, športový, dynamický, pôsobí robustne aj bezpečne a má krásne detaily. V top výbavách Intens a Bose určite. Stačí to však na dobré auto?

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 18 obrázkov

Priestranný a tvarovo pekný interiér zaostáva kvalitou

Osobne mi tiež veľmi vyhovuje aj nové tvarové riešenie interiérov Renault. Sú jednoduché, prehľadné a vo viacerých ohľadoch aj kvalitnejšie než doteraz. No v oblasti ergonómie a kvality vypracovania majú stále biednu úroveň. Ak opomeniem už dve desaťročia používané zdvojené ovládanie tempomatu/limitera uprostred a na volante a aj stále neakceptovateľne lacný, neprehľadný a rušivý združený ovládač audio/telefón, v Kadjari mi vadí krkolomné umiestnenie tlačidiel vyhrievania sedadiel pod krytom lakťovej opierky, na ktoré bez predklonu nevidno. A tiež ma vôbec neteší, že ani top výbava nemá automaticky dobeh otvárania okien okrem vodiča. To je pre daný rok, cenu a výbavu auta doslova hanba. Pretože na túto funkciu sa viaže ďalšia nemilá vec. Kadjaru nemožno diaľkovo otvoriť okná diaľkovo a vyvetrať horúce auto pred nastúpením. Hovoriť čiernym poťahom sedadiel v top výbave Bose koža je skôr cynické, než odvážne. Netuším, čo je to za materiál, no s poťahom volantu sa nedá ani porovnať.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 18 obrázkov

Praktickosť kombi dopĺňajú nové nápady
 

Všestrannosť a praktickosť čerpá Kadjar vo svete kombi. S nimi majú Francúzi dlhodobé skúsenosti. Modularita interiéru Kadjaru je až na drobnosti príkladná. Vďaka držadlám v kufri systém Easy Break uvoľní a sklopí zadné sedadlá. Tie sú, žiaľ, delené len v pomere 60/40. No sedadlo predného spolujazdca možno sklopiť vpred a vytvoriť malý stolček. To umožňuje prepravu dlhších predmetov. Dvojpodlahový kufor umožňuje vybrať medzi vysokou pozíciou s úplne vodorovnou podlahou, na ktorej je možné uložiť veľké predmety, a „nízkou“ pozíciou zameranou na maximalizáciu prepravnej kapacity v objeme 472 litrov. Po sklopení sedadiel je objem kufra takmer 1500 litrov, teda presne 1478 l. Možnosť rozdelenia batožinového priestoru do 2 až 3 sekcií ponúka šikovný spôsob, ako ochrániť prepravované predmety a zabrániť im v pohybe za jazdy. Vnútro ponúka pozoruhodný priestor. Vzadu výšku od sedačky po strechu 910 mm a priestor pre ramená 1456 mm patria v segmente medzi najlepšie. Kadjar ponúka v kabíne viaceré odkladacie priestory s celkovým objemom 30 litrov. Problém však je, že do dverí sa bez pokrčenia nezmestí klasický dokumentový formát A4.

EuroNCAP Renault Kadjar test

Napriek vcelku dobrému hodnoteniu má Kadjar za minulý rok od EuroNCAP len priemerné umiestnenie. Z 5 testovaných áut tejto kategórie skončil na 3. mieste. Viacerých prekvapilo zalomenie A stĺpika pri čelnom náraze s čiastočným prekrytím. Stále sa však jedná o plnohodnotné 5-hviezdičkové auto.

R-Link2 je fajn, no nie dokonalý

Ako každý nový Renault má aj Kadjar multimediálny systém Renault R-Link 2. Najviac nám vadí, že mu chýbajú klasické hardvérové (nielen dotykové) gombíky pre základné funkcie rádio, navigácia, médiá a nastavenia. Na všetko je tu posádka odkázaná na dotyky, čo nie je vždy to naj. Hlavne v kombinácii s horšou cestou a veľkými kolesami. Inteligentná a intuitívna grafika pripomína svet tabletov, vrátane presúvateľných ikon a funkcie posúvania a priblíženia obrazu. Vodič si môže nakonfigurovať domovskú stránku pre priamy prístup k najčastejšie používaným funkciám a personalizáciu rozhrania. Uložiť možno až šesť rôznych profilov s nastavením klímy a asistenčných systémov. Ponúka aj hlasové ovládanie navigácie, telefónu a aplikácií, no tu nás systém dosť sklamal. V zásade zakaždým pri našich pokusoch zapol rádio, bez ohľadu na to, čo sme od neho chceli, takže možnosť rozprávať sa s autom sme rýchlo prestali používať. Zaujímavé však je, že balík R-Link 2 prichádza s 12-mesačnou bezplatnou funkciou dopravných informácií v reálnom čase TomTom Traffic2, s aktualizáciou európskych máp a s prístupom k R-Link Store pre sťahovanie aplikácií (bezplatné aj platené).

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

FullLED svetlá svietia super, a to je všetko

Kadjar sa v lepších výbavách môže pochváliť modernou technológiou plne LEDkami, teda stretávacími a diaľkovými svetlami. Sú vraj o 1/5 jasnejšie než bixenóny. Na testovanom kúsku však neboli nastavené správe a tak stretávačky svietili málo dopredu. To nie je výčitka, len konštatovanie, ktoré sa dá ľahko opraviť. Snímač, či presnejšie citlivosť prepnutia na stretávacie z diaľkových majú nastavený ozaj skvelo. Po dlhej dobe auto, na ktorom vodiči oproti neblikali, aby sme sa s oslňovaním umravnili. Smutné je, že to je asi všetko, čo dobré o nich možno povedať. Kadjar totiž v tejto oblasti neponúkne nič viac. Funkciu natáčania hlavných svetiel do zákrut, ani adaptabilné vyrezávanie premávky pre lepšie osvetlenie cesty a okolia. S prisvecovaním pomalých zákrut pomocou rozsvecovania (nie natáčania) hmloviek je tak v prvej polovici minulého desaťročia. Áno, pomalých zákrut, keďže systém funguje len do 40 km/h...

Renault Kadjar dCi130 4x4
rok výroby 2015

 

Cenník modelov Renault Kadjar platný na Slovensku.

 

PLUSY:
 

+ vydarený, svalnatý dizajn,
+ príjemné ceny,
+ priestranný interiér,
  (miesto vzadu aj za 190 cm vodičom),
+ nadpriemerné audio Bose,
+ priemer otáčania 10,7 metra,
+ svetlá výška 190 mm,
+ športové/pohodlné pr. sedadlá pre všetky postavy,
+ včasné auto prepínanie diaľkových svetiel,
+ EasyParkAssist vie pozdĺžne, kolmo aj šikmo,
+ primeraná kombo spotreba 6 l/100 km,
+ FullLCD prístrojovka, mení formy/farby,
+ podvozok jazdu "koľajami" zvláda skvelo,
+ veľký kufor 472/1478 litrov s dvojdnom,
+ kvalita zobrazenia cúvacej kamery,
+ prehľadné menu infotainmentu RLink II,
+ sklápanie zadných sedadiel z kufra,
+ objem nádrže 65 litrov (dojazd 1100 km).

     

MÍNUSY:
 

- vŕzga celý interiér,
- 19" kolesá nekomfortné na SR/ČR cesty,
- pohon 4x4 len s jedným motorom,
- spojka zruší tempomat (v Dusteri nie),
- široký stredový tunel vadí aj nižším postavám,
- stále dosť ťažký 1585 kg (bez vodiča),
- podpriemerné brzdy,
- chýba asistent zjazdu z kopca,
- hlasové ovládanie vždy spustí rádio,
- šialený zvuk sledovania jazdných pruhov,
- žiadne gombíky R-Link II pre rádio, telefón,...
- FullLED svietia fajn, no sú pevné, bez funkcií,
- aj v top výbave eco koža/koženka,
- auto dobeh okien len pre vodiča,
- žiadne centrálne vnútorné osvetlenie,

- ergonómia tempomatu/limitera, vyhrievanie sedadiel, otváranie kapoty...
- v auto režime nefunguje klíma?!,

- na dízel pri 130 km/h vysoké otáčky až 2550.

Komentár redakcie: František HANZEL

Renault v posledných rokoch pripravil niekoľko veľmi dobrých áut ako Twingo, Megane, či Espace. No Kadjar pôsobí akoby naň nemali čas. Vstúpil pritom do veľmi nabitého segmentu, v ktorom má svojho zástupcu hádam každá automobilka. Práve preto sa mali v Renaulte posnažiť. No vyzerá to skôr, že sa spoľahli na to, že cieľová skupina zákazníkov pre podobné SUV nemá veľké nároky.  To dokazuje aj nezvyčajne veľa mínusov v našej tabuľke. Auto je navyše určené iba na asfaltové cesty. Nerobím si žiadne ilúzie a je mi jasné, že ľudia nič iné ani nehľadajú. Aj preto Renault ponúka pohon oboch náprav iba s jedným motorom. Ten navyše pri prvom pokuse o zdolanie mierneho terénu vyhlásil chybu. Rovnaký úsek pritom bez problémov zvládla napríklad Madza CX3. Kadjar ale nie je veľmi pohodlný ani pri jazde po bežných cestách. Má gumové riadenie, príliš mäkkú spojku, vŕzgajúci interiér a veľmi široký stredový tunel, ktorý bude tlačiť do kolena aj ľudí nižších ako 175 cm. Až mi to pripadá akoby chceli Francúzi Kadjarom podporiť predaje Nissanu Qashqai, svojho kolegu z aliancie. Renault však má najmenej toľko vášnivých fanúšikov, koľko má fanatických odporcov, takže klientelu má istú.

 

Renault Kadjar Energy dCi130 4x4

rok výroby 2015

Motor:

vznetový, turbodúchadlom prepĺňaný radový 4-valec, uložený vpredu naprieč s priamym vstrekovaním paliva, objem 1 598 cm3, 4-ventily na valec, vŕtanie x zdvih – 80 mm x 79,5 mm, max. výkon 96 kW (130 k) / 4 200 ot, max. krútiaci moment - 320 Nm / 1 750 ot, litrový výkon 60 kW (81,6 k) , Emisná norma Euro VI.

Pohon:

šesťstupňová manuálna prevodovka, pohon všetkých štyroch kolies.

Podvozok:

nezávislé zavesenie predných kolies McPherson, vzadu dvojité lichobežníkové zavesenie.

Kolesá:

ľahkozliatinové disky, rozmery diskov 7 x 18", pneu 225/45 R18

Rozmery a hmotnosti:

d x š x v – 4449 x 2058 x 1607 mm, rázvor – 2646 mm, objem kufra - 472 / 1478 l, pohotovostná hmotnosť - 1 585 kg (bez vodiča), objem palivovej nádrže – 65 l., kombinovaná spotreba – 4,9 l./100 km (reálna spotreba 6 l./100 km), výkonová hmotnosť 16,51 kg/kW.

Dynamické parametre:

max. rýchlosť – 190 km/h, zrýchlenie z 0 na 100 km/h – 10,5 s.

Cena:

Základný model - od 24 590 €, Testovaná verzia – 30 990 €