Renault Laguna GT

Po nedávnej skúsenosti s jedovatým Renaultom Twingo RS a dávnejšej jazde v predošlej generácií Renaultu Laguna sa v nás pred testom Laguny GT miešali rôzne pocity. Zatiaľ čo Twingáč nás veľmi milo prekvapil, tak práve predošlá generácia Renaultu Laguna bolo čokoľvek len nie športové či zábavné auto (nuda na druhú). Naštastie, tento pocit a predsudok sa rozplynul v jarnom éteri hneď po tom, čo sme sa prvý krát stretli zoči voči tomuto atraktívnemu kombíku. Už na prvý pohľad je zrejmé, že tento krát Renault nenechal nič na náhodu a Lagune GT venoval maximálnu pozornosť. Nepoznáme jedného človeka, ktorému by sa GéTéčková Laguna nepáčila. Muskulárny dizajn a klinovitý profil karosérie dávajú autu skvelý esprit športového Grand Tourera. Kombinácia nádhernej rubínovo červenej farby laku a 18 palcových diskov (dizajn totožný ako pri Megane, či Twingu, čo je však škoda) robia z GT Laguny skutočne atraktívnu zátoku a teda aj destináciu pre fajnových zákazníkov. Boli sme až prekvapení, koľko ľudí po zhliadnutí nášho červeného kombíku povedalo "UAU".

Obrovskú pochvalu si zaslúžia, ako aj v prípade Twinga, sedadlá

Tento istý pocit máme z Laguny GT aj v interiéri. Ako by sa od veľkého GTčka dalo čakať, miesta v ňom je požehnane a najlepšie na tom celom je, že tam naložíte celú rodinu vrátane chlpáča (nie, nemyslíme svokru). Obrovskú pochvalu si zaslúžia, ako aj v prípade Twinga, sedadlá. Laguna GT ich má oblečené do kombinácie sivej alkantary a čiernej kože. Anatomické tvarovanie ponúka výbornú oporu telu aj pri ostrých prejazdoch zákrut ale telo neunavuje pri plazení sa mestskou zápchou. Navyše sú plne elektricky nastaviteľné a vyhrievané s možnosťou regulácie ohrevu (ten je však veľmi nešikovne umiestnený mimo akékoľvek zorné pole, takže počas jazdy sa spoliehajte len na svoj hmat). Keď sme nakopli tému elektrické vybavenie, tak môžeme prehlásiť, že Renault Laguna GT je pojazdná elektráreň. Všetko, okrem nastavenia inak skvelého športového volantu (ktorý tiež mohol byť vyhrievaný) je ovládané servomotormi. Ovplyvnení nielen predsudkami, ale aj praktickou skúsenosťou si myslíme, že to môže byť časom kontraproduktívne. Pravdou ale ostáva, že zákazník už sfajnovel a v Renaulte dobre vedia, že práve jeho rozmaznávanie je cesta k jeho peňaženke.