HELL NRGHELL NRG
HELL NRGHELL NRG
HELL NRGHELL NRG

27.09.2015

Test: Škoda Octavia RS230 je historicky najrýchlejšia

Škoda s aktuálnou generáciou Octavie RS každý polrok posúva latku a svoje limity. No len toľko, koľko jej dovolia, nie koľko by sa dalo. Už pôvodná verzia RS TSI je historicky najrýchlejšou Octaviou. Objektívne je aj najkrajšou a teda najlepšou Octaviou RS. Zhruba rok po tom, čo Octavia III RS prišla do predaja, prišli správy, že v Mladej Boleslavi chystajú špeciálnu verziu. Čím má byť iná sa špekulovalo. Škoda sa snažila vyhovieť.

Jedni by ju radi so zásadne väčším výkonom, 
iní so špeciálnym lakom alebo polepom a ďalší s ešte viac prepracovaným podvozkom a vypínateľným ESC. Konečne je tu a takmer každé očakávanie viac alebo menej naplnila. Model RS230 TSI je najrýchlejšou Octaviou všetkých čias. To je fakt. Je tiež najvýkonnejšou, najlepšie vybavenou aj najdrahšou. Čoho mohlo byť viac a čoho prípadne menej? Šiel som skúšať na SlovakiaRing a pýtal som sa toho najpovolanejšieho - šéfa vývoja hnacieho ústrojenstva Dr. Martina Hrdličku, ktorý skvelo a jednoducho vysvetľuje zásadné konštrukčné zmeny ostrejšej novinky.

Octavia RS230 má pre Škodu mnoho naj. Je najvýkonnejším, najrýchlejším a najdrahším modelom RS. Tiež prvým a na dlho jediným modelom so samosvorným diferenciálom - chválabohu s moderným aktívnym.

Kľúčová otázka: Je navýšenie ceny o 2750 € adekvátne tomu, čo dostanete? Na to sa pozrime podrobnejšie. Model RS230, chválabohu, môžete získať ako liftback aj kombi. Tiež so 6st. manuálom alebo 6st. automatom DSG. Prepĺňaný 4-valec AE888 má podľa výrobcu 169 kW (230 k). Deklarované navýšenie výkonu v porovnaní s bežnou verziou je naozaj malé. Tento model by si zaslúžil 250 k, podvozkovo by to v kombinácii s dobrými plášťami určite nebol problém. Podobne asi málokoho nadchne fakt, že RS230 šprintuje na stovku o 0,1 s rýchlejšie alebo to, že maximálna rýchlosť je okrúhlych 250 km/h. To však nie sú dôvody nechať u predajcu o 10% viac peňazí. Ale? Už druhýkrát sa ukázalo, že v skutočnosti je tých koní o poznanie viac. Na valcovej brzde v MM racingu sme verzii RS230 odmerali 180 kW (245 k) pri 6200 ot. Podobný výkon sme zistili v teste Octavie RS TSI Combi v lete 2013. Už to asi nebude náhoda aj keď ťažko hovoriť o pravidle...

Octavia RS230 je vďaka aktívnemu samosvoru, nepatrne väčšiemu výkonu a inej kalibrácii systému ESC pre režim Sport na Severnej slučke Nurburgringu až o 11 s rýchlejšia než klasická RS TSI. Inými slovami, v každom kole bežnej verzii naloží prakticky 500 m. To vôbec nie je málo!

Octavia RS230 však nie je len o výkone. Skôr naopak, nie je o ňom vôbec. Najdôležitejšími zmenami sú aktívny samozáverný diferenciál VAQ (tzn. ovládaného elektronikou, s variabilnou samozávernosťou od 0 až do 100% s funkciou torque vectoringu na vonkajšie zaťažené koleso v zákrute) a prepracovaný výfukový systém. Na ňom nie sú zaujímavé len koncovky v čiernom chróme, ale iný stredový tlmič, menší protitlak a iný zvukový prejav. Súčasťou balíka RS230 sú sériovo 19" disky Xtreme s pneumatikami rozmerov 235/35 R19 a benevolentnejšie nastavená stabilizácia pre režim Sport. Tá, žiaľ, naďalej ostala celkovo nevypínateľnou, vypnúť sa dá len trakčná kontrola. Pre úplnosť ešte treba spomenúť prvky karosérie (červené brzdiče, čierne kryty zrkadiel, maska chladiča, koncovky výfuku, o 15% väčšie logá RS). Vnútro prináša športové sedačky s prešívaným logom RS a farebné prahové lišty. Okrem toho, že je to zaujímavý balík výbavy navyše, niektoré prvky si na bežnú RS nemožno ani doobjednať.

Mne sa pri testovaní na SlovakiaRingu podarilo dať o 1,5 s lepší čas než s klasickou Octaviou III RS TSI. Rozdiel v prospech RS230 mohol byť aj 3 s, keby v tieni nebolo až 35°C a na trati aj okolo 50°C. Pirelli PZero už po 2 kolách dobre nefungovali a ani motor sa z pekelných podmienok netešil.

Meranie priebehu výkonu a krútiaceho momentu v MM racingu nám po dvoch rokoch znova prinieslo prekvapenie. Napriek horúčave v dielni a teplote nasávaného vzduchu až 29,9°C pri podpriemernej 42% vlhkosti, bol najvyšší odmeraný výkon motora až 179,6 kW. Po prepočítaní na ideálnych 21°C ho mašina zaokrúhlila na 180 kW, teda 245 k. Stratový výkon auta je priemerných 30 kW, na kolesá reálne ide 150 kW. Merania v MM racingu roky potvrdzujú, že motory AE888 majú slušne zvládnutú reguláciu. Všimnite si, že max. krútiaci moment síce len nepatrne prekračuje hodnotu udávanú výrobcom 350 Nm, no viac než 340 Nm ponúka v krásnom rozsahu od 1900 až po 4800 ot.

Niektorých pri porovnaní hodnotenia z testu Škoda Octavia RS TSI Combi a Octavie RS230 možno prekvapí, že obe majú identické bodovanie aj keď obom chválim a karhám iné veci. Vysvetlenie je jednoduché. Octavia RS TSI je už v klasickej verzii najvydarenejšie športové auto výrobcu. Verzia RS230 je ešte lepšia. No nie natoľko, ako mohla, alebo mala byť. Rešpektujem interné pravidlá koncernu, no keď vidím, čo môže Seat s modelmi Cupra, je mi to ľúto. A ešte je tu druhá vec. Zlepšenia Octavie RS230 neocení každý a nie každý ich potrebuje. Preto navýšenie ceny o 10% nekarhám, ani nechválim. Je adekvátne. Ak máte zákruty radšej než rovinky, alebo ak jazdíte častejšie na povrchoch s nerovnomernou trakciou, berte RS230. Krásne disky, iný zvuk a ďalšie drobnosti sú len milé plus. Ak ste výletne a rodinne založení a viac než samosvor oceníte napríklad pohon oboch náprav, Octavia RS230 nie je pre vás. Škoda už oficiálne oznámila, že do predaja posunie aj historicky prvú Škodu RS s pohonom 4x4. No len vo verzii TDI a s prevodovkou DSG. Ale to by práve vám vadiť nemalo...

Škoda Octavia III RS Combi TSI

 

Cenník modelov Škoda Octavia platný na Slovensku.

 

PLUSY:
 

+ najrýchlejšia Octavia hodná pilotov,
+ zlepšenie jazdných vlastností pri paľbe,
+ pokojnejšia na rôznych povrchoch,
+ určite manuál,
+ výkonová rezerva podvozka
  (priestor pre motorový tuning),
+ o čosi lepší zvuk (výfuku),
+ vizuálne doplnky,
+ kombinovaná spotreba 7,6 l/100 km,
+ progresívne riadenie
  (ostrejších 240° v strede).
 

     

MÍNUSY:
 

- malé zvýšenie výkonu len o 10 k,
- nepatrné zlepšenie dynamiky a maximálky,
- nevypínateľné ESC,
- malý dojazd, len 50 litrová nádrž,
- ECO režim motor škaredo dusí,
- len 4 farby (červená, biela, čierna a šedá).

František HANZEL Komentár redakcie: František HANZEL

Samosvor rozhodne pomohol jazdným vlastnostiam Octavie RS. Počuť aj nový výfuk. V športovom režime má dobrý zvuk a pri ostrej jazde dokonca strieľa do výfuku. Manuálna prevodovka je pre RS-u určite lepšia voľba a to nielen pre verziu 230. Poteší aj spotreba a veľmi dobrá dynamika v športovom režime. RS230 má však aj svoje mínusy. V inom akošportovom režime má auto zbytočne otupené reakcia na plyn. Športový režim je v tomto prípade presne to, ako má auto fungovať a zrejme bolo celé aj ladené na tento režim. Ostatné režimy sú v aute iba ako módny doplnok a auto dusia. Za veľa nestojí ani audio sústava v aute.


Škoda Octavia III RS TSI rok výroby 2015
Motor:

zážihový liatinový radový 4-valec prepĺňaný turbodúchadlom uložený vpredu naprieč s priamym vstrekovaním paliva, objem 1 984 cm3, 4-ventily na valec, hliníková hlava valcov, rozvod DOHC, vŕtanie x zdvih - 82.5 × 92.8 mm, kompresný pomer 9.6 : 1, max. výkon 169 kW (230 k) / 4 700 - 6200 ot, max. krútiaci moment 350 Nm / 1 500 - 4 600 ot, litrový výkon 84,5 kW (114,9 k) / l.

Pohon:  6-stupňová automatická prevodovka DSG, pohon predných kolies,
Podvozok: nezávislé zavesenie predných kolies McPherson, vzadu viacprvková náprava, skrutné stabilizátory, kotúčové brzdy predné 340 mm, aktívny samozáverný diferenciál VAQ, elektronické systémy podvozka: ABS, ASR, EBD, EBA, EDS, ESP, EPS, TSA, MSR, HBA,
Kolesá: ľahkozliatinové disky, rozmery diskov 7,5 x 19", pneu 235/35 R19
Rozmery a hmotnosti:

d x š x v - 4685 x 1814 x 1452 mm, objem kufra - 610 - 1 740 l, pohotovostná hmotnosť - 1 372 kg (bez vodiča), kombinovaná spotreba -7,7 l/100 km, výkonová hmotnosť 8,11 kg/kW.

Dynamické parametre:

max. rýchlosť - 250 km/h, zrýchlenie z 0 na 100 km/h - 6,7 s

Cena:

Základný model - od 29 490 €,
Testovaná verzia - cca 31 490 €



SÚŤAŽ: Vyhraj balíček autokozmetiky od Auto Kelly za 30 €

Balíček autokozmetiky za 30€ Koľko predajní má AutoKelly na Slovensku? Chcem súťažiť


DISKUSIA K ČLÁNKU - VYJADRITE AJ VY SVOJ NÁZOR

Prihláste sa, ak máte konto na TopSpeed.sk.

27.09.15 20:16 | Tielk

11

88

Ahoj slysite se na tom videu pri jizde po okruhu ja vas teda vubec skoda i tak diky za test.
Jazdím na: Mazda 3

odpovedať

0 | 0

27.09.15 21:56 | MartinSSS
Těsně po 7. minutě videa p. Hrdlička vysvětluje funkci uzávěrky diferenciálu a podle toho co říká plete vlastnosti XDS a VAQ dohromady. Dle jeho slov při nadzdvihnutí vnitřního kola v zatáčce se toto kolo díky svornosti diferenciálu zastaví - to je z principu popisovaného diferenciálu nemožné. Pokud je diferenciál "100%" sevřený jak říká, musí se obě kola otáčet stejnou obvodovou rychlostí, tudíž když se auto pohybuje, musí se točit i to zvednuté kolo. Otáčet se nebude právě u systému XDS, kde je "uzávěrka", jejímž cílem je přenést moment na zatížené vnější kolo, suplovaná přibrzděním kola odlehčeného. Doufám, že ten výrok byl jen přeřeknutí, protože má-li p. Hrdlička skutečně doktorát a myslí své tvrzení vážně, asi by měl vrátit diplom... ;-)

odpovedať

28.09.15 01:50 | LukyX6

8

82

Zdravím Maroš, bude v blízkej dobe aj test Superbu? :)
Jazdím na: Opel Astra, Fiat Punto, Opel Corsa

odpovedať

2 | 0

28.09.15 07:32 | MaroS TopSpeed.sk

2680

87

Ahoj, ano bude v blizkej dobe.
Jazdím na: BMW M3 (E92), Mercedes SLK350 (R171), BMW 318ti (E36)

odpovedať

4 | 0

28.09.15 09:15 | judrboss

8

55

Ahoj Maroš, perfektný test... Ďakujem :). Mám v pláne ísť do octavie 230. Nemám sa jej teda podľa teba báť? Myslím čo sa týka životnosti motora. Predsa je 230 octavia asi zhľadiska životnosti lepšia ako napr. Cupra 280 nie? Tie motory sú podľa mňa prehnane nastavené a vydrží to vôbec 200 000 km? Auto si chcem kúpiť ako rodinné rýchle kombi s ktorým sa bude dať jazdiť športovo a na ten obdivuhodný výkon aj s celkom slušnou 8 L spotrebou.
Jazdím na: KIA ceed 1.6 crdi

odpovedať

5 | 4

28.09.15 12:58 | This Guy

169

64

200k? o tom pochybujem, ale skus, no potom nam daj vediet, ale ako tak sledujem vyvoj okolo VAG.. ja by som na tvojom mieste radšej išiel do WRX STI, cena skoro rovnaka, je to 4WD, a vo všetkom lepšie. či sa ti to už pači to je už na tebe, ale papierovo je to lepšie
Jazdím na: Subaru Impreza

odpovedať

8 | 2

29.09.15 10:32 | lifter
STI je úplne mimo kategórie Ostavie RS. Počnúc nadobúdacou cenou, cez náklady na prevádzku až po to, že judrboss chce kombi, čo mu STI nesplní.
Jazdím na: Volkswagen Golf

odpovedať

5 | 0

29.09.15 13:50 | This Guy

169

64

to kombi som si nevšimol, ale ceny su porovnatelne, RS230 33k € subaru 39k €. a za tych 6k € sa to myslim oplati, subaru ponuka neporovnatelne vyššiu kvalitu, spolahlivosť, lepší vykon (O 70 koni), neporovnatelne lepší design (podla mna) a v konečnom dosledku, po par rokoch by sa mu tych 6 tisic aj vratilo v podobe ušetrených € na servise. nehovoriac o tom že RS octavia je magnet na zlodejov. som len tak navrhol, že aj take su možnosti, a za par tisic sa da byť o mnoho tried vyššie
Jazdím na: Subaru Impreza

odpovedať

3 | 7

29.09.15 15:11 | Janik311

102

76

Kvalita ako kvalita
Podľa mňa Japonci majú najlepšie motory ale interiéri sú také všelijaké. A zasa Nemci majú interiéri najlepšie ale zasa motory sú také všelijaké.

odpovedať

3 | 0

29.09.15 17:18 | This Guy

169

64

interier je dost subjektivna vec, mne tie japonske vyhovuju, fordy nenavidim, a nemci su nemci, taky nemastny neslany. ked toto niekde poviem tak vyvolam vzdy vojnu ze jak si to mozem mysliet, ale kazdemu vyhovuje nieco ine, niekto povie na auto co mu plava ako queen mary 2 ze je to super a mne to zasa neskutočne lezie na nervy.
Jazdím na: Subaru Impreza

odpovedať

1 | 0

29.09.15 19:54 | Zann

18

90

Těch 6 tisíc Eur jako ušetření na servise bych taky moc nebral jako jistoru. Známému odešlo pitomé otevírání a zavírání zpětných zrcátek + ještě nějaká chyba v řídící jednotce. Bylo ji třeba vyměnit, čekal na ni měsíc, než ji dovezou z Japonska (celou dobu byl bez auta), stálo ho to 25 000 Kč a po půl roce je závada opět zpět a opět po diagnostice to vypadá na výměnu řídící jednotky.
Samozřejmě vše je kus od kusu, nechci zde Subaru hanit za špatnou kvalitu a Škodovku vyzdvihovat do nebe jako bezproblémový vůz.
Jazdím na: Renault Thalia, Škoda Octavia

odpovedať

0 | 0

30.09.15 07:49 | This Guy

169

64

tam by som skor vynil servis, alebo človeka čo mu to robil, subaru ma kopu skladov po europe a UK (a hlavne UK, lebo tam je to dost popularne), ale ja som si uz bral kopu veci z JPN prave na subaru (este sice starsie, ziadna elektronika) a prislo mi to do 10 dni vsetko, dokonca raz mi prisla jedna vec za 4 dni, s tym ze 2 dni to trvalo nez to prišlo z bratislavy do NR.
Jazdím na: Subaru Impreza

odpovedať

0 | 0

02.10.15 10:09 | judrboss

8

55

Noo 39 tisíc eur je už úplne iná liga... V Škodovke sa dajú dostať aj dobŕe zľavy čo je pod 30000 EUR za RS. Pochybujem že pri Subaru by sme sa tam vedeli dostať. A Subaru je pre mňa už moc prehnané auto z rýchlo a zbesilo :). Octavia RS vie byť aj decentné auto pre rodinu a to je to čo ja potrebujem. To že je magnetom pre zlodejov je fakt ale určite viac TDI ako TSI a mňa to až tak trápiť nebude lebo si tam dám systém VAM :)
Jazdím na: KIA ceed 1.6 crdi

odpovedať

1 | 1

29.09.15 10:41 | MaroS TopSpeed.sk

2680

87

Ahoj, nie som ten spravny na hodnotenie zivotnosti motorov. No viem tolko, ze dnes 2,0 liter s max. vykonom do 300 k nie je prehnany vykon, technologie su ovela dalej ako pred desatrocim. Nebal by som sa ani 280k Cupry. Velmi podstatne je zaobchadzanie s motorom (dochladenie turba po kazdej ostrejsej jazde, po jazde mestom netreba), olej v motore by som menil kazdych 10 - 15t nech si vyrobca vravi co chce a urcite treba tocit viac nez 2500 ot az ked ma motor prevadzkovu teplotu.
Jazdím na: BMW M3 (E92), Mercedes SLK350 (R171), BMW 318ti (E36)

odpovedať

9 | 0

29.09.15 11:30 | judrboss

8

55

Ďakujem veľmi pekne za info... Tá Cupra sa mi v interiéri až tak nepozdáva... Tá kvalita je predsa v koncerne až na 3. mieste... RS 230 Combi je krásny kompromis myslím. :)Mimochodom, videl si toto Maroš? : http://www.autorevue.cz/seat-leon-st-cupra-vs-skoda-octavia-combi-rs-mereni-vykonu-dy...
Jazdím na: KIA ceed 1.6 crdi

odpovedať

0 | 1

03.10.15 04:00 | Rainhard
Inak chapem realitu, a Mazda6 je podla mna vhodnejsia alternativa. Na to ze je to RS a Mazda iba "obycajne" kombi... Ako laika by ma zaujimal dovod uprednostnenia. Vydrz, servis, spolahlivost, vlastnosti ine... a v neposlednom rade kludny spanok.
Jazdím na: Tesla

odpovedať

0 | 0

05.10.15 12:57 | judrboss

8

55

Mazda neposkytuje zdaleka take zlavy ako skoda a pokial viem tak na mazdu su dost drahe nahradne diely. Mazda 6 je perfektne auto ale nema take gule ako octavia RS...
Jazdím na: KIA ceed 1.6 crdi

odpovedať

0 | 1

30.09.15 18:43 | fanTS
Bolo by zaujimave porovnať viac tychto octavii na valcovej brzde, ak by ich viac malo +-245 koní prečo by sa vyrobca nepochvalil že vyraba silnejšie auto ako piše na papieri ? Na druhej strane sa naskyta otazka či auto nie je upravene pre novinarov aby trošičku zlepšilo (už aj tak) velmi dobry dojem : )

odpovedať

30.09.15 18:47 | MaroS TopSpeed.sk

2680

87

Podozrenia z čipovania novinárskych áut mi vyvrátili dvaja na sebe nezávislí ľudia z Mladej Boleslavi. Nemajú na to kapacity, nevedia vraj vopred ktoré autá budú novinárske (len pre európu sú ich stovky a idú po rovnakej linke pomedzi bežné kusy), čipovaním by museli zabezpečiť aj splenie emisií, spoluprácu s automatmi, riskovali by výdrž bŕzd a podobne... Prosto to nerobia. Priznali však, že následne už po výrobe vyselektované autá pre novinárov prejdú ešte jednou prísnejšou výstupnou kontrolou. Nič viac.
Jazdím na: BMW M3 (E92), Mercedes SLK350 (R171), BMW 318ti (E36)

odpovedať

4 | 0

30.09.15 22:40 | fanTS
vdaka za odpoved :)

odpovedať

01.10.15 07:31 | Zann

18

90

Pokud je vyšší výkon spíše pravidlem (což prý u koncernu VW bývá), jelikož snad zatím každý test ukázal vyšší výkon a točivý moment (např. Superb III 140 kW a 400 N.m, měl naměřeno 151 kW a 441 N.m), tak je opravdu škoda, že se tím nechlubí. Na druhou stranu, pokud s tím autem půjdeš po letech na brzdu a zjistíš, že má stejný, nebo jenom o chlup nižší výkon budeš potěšen a některým můžeš zavřít ústa s jejich názorem, že ty auta a motory jsou šmejdy a rychle ztrácí časem výkon.
Jazdím na: Renault Thalia, Škoda Octavia

odpovedať

2 | 0

01.10.15 08:50 | vsop
Ja som este nevidel motor, ktory opotrebenim nestraca vykon. A pri turbo motoroch je ta krivka strmsia. Mozes tu onanovat nad super materialom kolko chces v lacnej seriovke.
Kym BMW nezacal s naftovymi hlinikacmi, tak som necul o kruteni bloku ! Staci ten motor hnat po DE dialniciach v dlhodobej zatazi par tkm.
Preco Alfa ma zliatinu u 1,8 TBI, kde sa ratalo aj so zastavbou v 4C ???

Novinarske auta su skoro vzdy vo fulke (viac menej), takze uz to nieco naznaci a vystupna kontrola deaktivuje emisny mod :-) To je otazka na 5 sekund.
Ked zacala afera s TSI, tak servisy pri prvej prehliadke aktivovali

odpovedať

01.10.15 15:17 | Zann

18

90

Netvrdím, že auta neztrácí výkon, ale pokud budeš mít papírových 140 kW a 400 N.m a ve skutečnosti u nového 151 kW a 441 N.m a po např. 10 letech půjdeš na brzdu a zjistíš např. 135 kW a 398 N.m, tak si řekneš, že tolik oproti papíru neztratilo, zatímco ve skutečnosti je ztráta vyšší. Ten předchozí komentář s brzdou byl pro srovnání s papírovou a ne skutečnou ztrátou.
Jazdím na: Renault Thalia, Škoda Octavia

odpovedať

0 | 0

02.10.15 09:52 | vsop
Minule mi nezobralo cely text kvoli uvodzovkam, tak dopisem:
Ked zacala afera s TSI, tak servisy pri prvej prehliadke aktivovali low power mode s cielom zvysit zivotnost retiazky.

BTW Marian, 2.0 TSI je asi jediny motor z rady TSI do 2 litrov s vodnym chladenim turba a elek cerpadlom, takze dochladzovat az tak nemusis.
Prvy to mal v EU v lacnej seriovke tusim Renault 2.0 TCE.

Teraz jedeme dal:
Bohuzial si napamatam ci ADAC, Autobild, AMS ci niekdo iny testoval prave tie 2.0 TDI s DPF, kde sa ukazal nizsi vykon. Mozno to bol dovod, preco ten podvod. Ktovie ci by meranie emisii vseobecne neposlali VW celkovo do ... tmavej diery.
Skus pokecat s BMW fandom z auto.cz nick STEALTH o reklamaciach na vykon novych aut.
Ford 2.0 EB 240 PS vykazal uz po 50 tkm stratu vykonu ca 20 PS (tusim uverejnil AMS).

odpovedať

03.10.15 09:41 | soda
VSOP- Vodne elektricke obehove cerpadlo sa montuje do aut uz snad od roku 1990 ak nie skor,ze sa pri turboautach vyuzije viac,je len prinos. Primarne sa zacalo pouzivat na chladenie hlinikovych hlav valcov pri vykonnejsich motoroch . Mala ho aj vr6,clio 1.8 16v a pod auta v 90tych. Dochladzovanie turba vodou je sice fajn vec,ale ty rozhorucis pri jazde obal a vnutornosti(vrtulku) ,ktore chladene vodou niesu. Ak to turbo pre akukolvek poruchu zmesi(ci zle chipnute vozidlo) prehrejes viac ako je z fabriky dimenzovane a turbo bude prehriate hrozi ,ze sa rychlo schladi obal ,no vrtulka nie a lopatky vyfukovej casti sa prilepia o steny turba.Je to sice malo pravdepodobne,ale mozne. A dochladzovat by sa nemalo na mieste,ale pred dojazdom na miesto.Je to efektivnejsie z hladiska prudiaceho vzduchu cez motor a tiez pre cas,ktory usetris ak nesedis v aute 5 min. A dochladzovat by sa mali uz aj TDI ,kde sice nehrozi pre mastne steny volajake prilepenie vrtulky,ale vedia sa skrutit vyfukove zvody. Hlavne pri chipovanych kuskoch s DPF,kde vie teplota vyfukovych plynov dosiahnut aj 950 celzia.

odpovedať

05.10.15 11:13 | vsop
Myslim, ze si neprecital presne to, co som napisal.

odpovedať

30.09.15 20:18 | PepeHumenansky

8

70

Super test ako stále Maroš.Škoda,že si netestoval Astru OPC s mechanickým samosvorom.To auto sa mi veľmi páči,zaujímal by ma na ňu tvoj názor :) .
Jazdím na: Volkswagen Phaeton

odpovedať

0 | 0

30.09.15 22:10 | raffo

268

69

Treba ten zadný tlmič vykuchať a bude aj zvuk. Pozor! Vybrať vatu nestačí. :D
Jazdím na: Hyundai genesis, Peugeot 206

odpovedať

0 | 0

03.10.15 09:50 | soda
Vyjdrim sa k vykonu tej RS. AK mala pri 30 celzia 245ps ,tak by musela mat pri 20,10,ci 0 celzia min 5-15ps viac. Co je nezmysel. Takze priklanam sa k nadpriemerne nastavenej norme na brzde. No je tu aj druha moznost,ze skodovka aby vedela konkurovat uda sice vykon nizsi,ale ci uz pre neskorsiu opotrebovanost,alebo pre konkurencie schopnost (vw group) ,ma tento vykon vyssi ako udava. Ono sa to aj pri leone cupra 280 stalo,ze mu namerali 303ps a bezne maju vsetky tsi 1.8 -2.0 aj 15-30ps viac.Dalsia teoria hovori,ze ak da zakaznik 95ku benzin,chcu inzinieri aby tam stale bol papierovy vykon. Lebo rozdiel medzi 95 a 99+ vie byt aj 25,pri niektorych autach aj 50ps . Cize ak ma octa RS pri 95ke 230ps,vie mat aj 250ps pri 99+. :) ...berte to ako postrehy ;)

odpovedať

03.10.15 10:24 | MaroS TopSpeed.sk

2680

87

Neviem ako v Škoda Auto, no my do každého auta tankujeme 95 okt. Marek z MM tvrdi, že brzda bola kontrolovaná a kalibrovaná v r2014 a jej povolená odchylka je aj v technickom liste +/- 2%. Reálne má menej. Nejeden tam meraný motor mal prakticky presne hodnoty ako tvrdí výrobca (graf je skoro pri každom našom teste). Je to najskôr tak, že VW Group všeobecne dáva autam väčší výkon ako reálne uvádza v tech.
Jazdím na: BMW M3 (E92), Mercedes SLK350 (R171), BMW 318ti (E36)

odpovedať

4 | 0

07.10.15 09:11 | soda
Ano Maros,je mozne co pises. Ale tiez je mozne roznym pracovnym postupom zvysit krutak a celkovy vykon priamo pri merani. Vsetky auta doteraz merane na tej brzde mali nezmyselny krutak a tiez vela novych ktore nikdy nemavaju seriovy vykon,tam seriovy vykon malo + malo vacsi krutak. Je ale pravda,ze som tam auta meraval davnejsie. No ak pises ze s 95kou ste to merali,tak s 98 ktora by tam mala byt predpisana by to malo uplne nezmyselne cisla ,nemyslis ? Ci dufas ze skodovka naladi 230ps octu pre istotu na 260ps ? Kazdopadne ide len o moje domnienky,tie VW motory vedia ked su nove prekvapit a tiez samotne merania su v podstate viac menej len orientacne. Som ale rad ze tu funguje akasi odozva :).

odpovedať

07.10.15 22:40 | marek tuner

3

83

Ahojte, vstupujem do debaty o merani vykonu. Soda neviem si predstavit, ako by bolo mozne vstupit do merania tak, aby bol vykon vyssi. Taktiez neviem co znamena nadpriemerna norma. A koniec koncov neviem preco by sme to vobec robili. Aby som vysvetlil, vsetky podmientky pocas merania su uvedene vzdy na grafe. Rovnako zadana rotujuca hmotnost / rozumej vaha kolies.

Taktiez norma, podla ktorej vyrobca udava vykon pri uvedenej motorizacii na zaklade ktorej je pocitany normovany vykon vzhladom k okolitym podmienkam pocas merania. U nas su pouzivane standartne dve normy: EWG alebo DIN. Ked prepnem mezdi tymito dvoma normami, normovany vykon by sa v tomto pripade zmenil predpokladam asi o 3 kone. Takze to mozem tiez uzatvorit, ze so zanedbatelnym rozdielom. Kedze tu je polemika o znacne vacsom rozdieli nameraneho vykonu. Mozes este zadefinovat zvlastne straty, ktore su takziez udavane od vyrobcu, hlavne pri niektorom pohone 4x4. Tento koeficient vsak taktiez upravi vykon iba o 1-3 kone. Podme teda k oktanovemu cislu paliva, urcite sa to prejavi na vykone motora ci natankujem 95 alebo 98, ale pri motore ako je napriklad v BMW E46 M3. ktory je atmosfericky, a ma dve riadiace jednotky motora v jednom obale, kedy je zabezpeceny velky vypoctovy vykon na rychlu odozvu na detonaciu motora a rychle prisposobenie motora k horsej kvalite paliva na zaklade vyhodnotenia z troch snimacov detocanie na 6 valcovy motor. Na zaklade testov ti vsak mozem garantovat, ze pri modernych turbomotoroch rozdiel vo vykone motora pri palive 95 alebo 98 je zanedbatelny. A na zaver k telote nasavaneho vzduchu a ostatnym podmienkam pocas merania vykonu. To je ten rozdiel medzi vykonom nameranym a vykonom normovanym. Takze ked by bolo vonku 0 stupnov, normovany vykon by bol opatovne rovnaky.

Ja rovnako sa vela-krat zamyslam nad tym, preco niektore znacky maju vacsi vykon ako ine s rovnakym parametrom motora. Nepriesiel som na spravne strategicke vysvetlenie rovnako ako vy. Ale mrzi ma, ze vzdy sa niekto snazi zvalit vynu na chybu merania alebo meracie zariadenie. Chalani, disponujeme momentalne najmodernejsou valcovkou aka existuje, auto ma najlepsiu trakciu lebo koleso stoji na vlaci, aj v pripade jednej hnanej napravy je rychlost druhej synchronizovana, takze nieje problem s ABS, ESP a podobne. Brzdu sme kupovali minuly rok a samozrejme k montazi patri automaticky kalibracia zariadenia, je mozne si ju overit vo firme Homola. Keby sme si ju vyrobili sami nic nepoviem, ale toto je zariadenie za 150t ktore vyraba najvasia firma na testovacie zariadenia. O tomto zariadeni ja nemam pochyb.
Jazdím na: Škoda Octavia, BMW M3

odpovedať

4 | 0

08.10.15 23:25 | Soda
Marek dik za reakciu a za odborne vniknutie do debaty a objasnenie veci. Takze z moznosti ktore som sem dal to teda vyzera na tu nadpriemerne fabricky nadopovanu octaviu RS :)

odpovedať

08.10.15 10:14 | cqs

115

85

Nerozumiem preco tomu pan doktor stale hovori sportove auto. S nevypinatelnym ESP to uz len z principu nejde. Ale pre kazdeho je pojem 'sportovy' asi nieco ine. Niekto rad obieha starsie auta na dialnici a tam to asi nebude vadit.
Jazdím na: Mazda 6 2008, KIA Ceed 1.6GDI

odpovedať

2 | 1

21.01.16 15:43 | Josef
Díky za test.Nechystáte projet RS 230 i mimo okruh?

odpovedať


Jaguar AWD XF leto 2016

Najnovšie komentáre