Autá už hodnú chvíľu nemáme na celý život. Mnohí odborníci novinkám nedávajú ani 15 rokov aktívneho života. Autá, rovnako ako biela a čierna technika, sú považované za produkt bežnej spotreby. Odslúžia si pár rokov, a potom sa pokazia a vymenia. Oprava je nerentabilná. Tým je zabezpečený dopyt po nových výrobkoch a fabriky môžu ďalej vyrábať. A tak to ide dokola... Nebolo to tak vždy, naši rodičia a prarodičia skutočne mali jedno, dve autá na život.

Poznáte človeka, ktorý by za celý život vlastnil a stále má jedno auto? Ja si spomeniem na staršiu pani od nás z mesta, ktorá má od nova bielu erku - Škodu 110R.

Kúpa nového auta je pre bežnú rodinu veľká vec aj v súčasnosti. Dnes je to však viac nutnosť, než luxus. Poznáte rodinu, ktorá nikdy nemala auto? Ja áno, ale vedel by som ich spočítať na prstoch ruky. Pred dvadsiatimi a viac rokmi si nové auto u nás mohol dovoliť málokto. Najmä, ak bolo zo západného sveta. Trošku skôr, v 70.-80. rokoch bol dopyt po autách vysoký, no tiež ho nemali všetci. To čo na trhu bolo, to muselo verne slúžiť. Tieto kým nezjedla hrdza, boli udržateľné a opraviteľne za pár korún.

VIETE SI V DNEŠNEJ DOBE PREDSTAVIŤ VLASTNIŤ ZA CELÝ ŽIVOT IBA JEDNO OBYČAJNÉ AUTO?

  • Áno ( 65% )

     

  • Nie ( 35% )

     

Odpovedalo 135 ľudí  

Dnes si povieme príbeh jedného takmer obyčajného dedka z Japonska. Ten si kúpil prvé a jediné auto, Toyotu Corollu, ako 24-ročný. Písal sa rok 1969. Šougo Asada za 48 rokov najazdil na tom istom aute 560 000 km. Rollka je naďalej vo veľmi dobrom stave a stále mu verne slúži. Je to predsa Toyota. :)
 

"Motor zvládol bez akýchkoľvek opráv vyše 400-tisíc kilometrov. Naposledy som v ňom prešiel z Chiba do Miyaki a naspäť, čo je 1200 kilometrov, bez problémov. A znova som sa presvedčil, aké je to úžasné auto.” Na otázku, ako sa mu podarilo zachovať auto tak dlho vo vynikajúcom stave, odpovedá: ,,Nespomínam si, že by som na to potreboval  špeciálne prostriedky. Akurát som dbal na to, aby som po každých 3 tisíckach kilometrov vymenil olej. Nezabúdal som dopĺňať potrebné tekutiny a kontrolovať, či nevytekajú. Nuž a všetky skrutky museli byť vždy starostlivo utiahnuté.”  Áno, čítate správne. Interval výmeny oleja bol v minulosti smiešnych 3000 km! Dnes ľudia majú problém meniť olej aj po 20 tisícoch!

Spokojný dedko na svoju starú pani nedá dopustiť

Dedko si starostlivo zapisuje všetko, čo súvisí s údržbou jeho štvorkolesového miláčika. Rollke vedie vlastný denník. Zošity so všetkými zápismi majú hrúbku 30 cm. Stačí do nich nazrieť a človek sa hneď presvedčí, že to auto ozaj miluje. Vediete si vlastnú servisnú knižku vášho miláčika?
 

,,Bolo to prvé auto, ktoré som si kúpil. Šoférovalo sa veľmi ľahko a od začiatku som s ním jazdil veľmi rád.  V tých časoch bola kvalita ciest príšerná. Auto bolo každý deň pokryté vrstvou prachu, a tak som ho neustále umýval. Čistil som aj registračnú tabuľku, z ktorej sa po pár rokoch celkom zmyla zelená farba registračného čísla,” spomína hrdý majiteľ.

Zdroj: Toyota 

TEST: TOYOTA COROLLA 1,6 VALVEMATIC

TEST: TOYOTA COROLLA 1,6 VALVEMATIC

V TopSpeed.sk máme radi rekordy a rekordérov. V akejkoľvek oblasti automobilizmu. A Corolla je v počte predaných kusov ...

08. 01.
PRICHÁDZA 11. GENERÁCIA NAJPREDÁVANEJŠIEHO AUTA SVETA - TOYOTA COROLLA

PRICHÁDZA 11. GENERÁCIA ...

V roku 2016 oslavuje Toyota 50. výročie zrodu typu Corolla - najpredávanejšieho auta na svete. Aj dnes, keď sa predáva už ...

10. 08. 2016