S príchodom modernej reinkarnácie legendárnej Toyoty AE86 sa fanúšikovia tešili, že na trhu bude konečne dostupné športové kupé. Očakávali sme jednoduché športové auto bez prémiového pozlátka a bez prémiovej ceny. S GT86 sľubovala Toyota zadný náhon, atmosférický dvojliter a cenu okolo 20 000 €. Znelo to príliš dobre na to, aby to bola pravda. Minimálne v Európe. Dostali sme síce zadný náhon, športový motor, ale aj cenovku na hranici 30 000 €, vysoko nad očakávania.

Dlhé roky sme čakali na neprémiový športiak za rozumné peniaze. Očakávania mala splniť Toyota GT86, lenže cenou to zabili... Po rokoch však dokážete kúpiť GT86 aj za 20 000 €, ak sa poobzeráte na trhu jazdených vozidiel.

Mnohých nádejných kupcov vysoká cena sklamala a peniaze utratili inde. Aj dnes, po rokoch od uvedenia na trh, stojí športová Toyota u slovenského dílera od 29 990 €. Za sparťanské drobné auto stále celkom veľa. Najmä, ak za podobnú cenu kúpite praktickejšie autá ako Megane RS275 a Civic Type R310, ktoré budú rýchlejšie úplne všade. Na rozdiel od ToyoBaru však neponúknu zadný pohon. A ten je pre niekoho nenahraditeľný.

GT86 je výborné auto, ale zabíja ho vysoká cena

Pôvodné očakávania fanúšikov na lacnú športovú Toyotu sa tak napĺňajú po rokoch. Dnes už skutočne dokážete kúpiť GT86 pod 20 000 €. Ak sa poobzeráte na trhu jazdených vozidiel... Za túto cenu môžete mať 2 - 3 ročné vozidlo s nájazdom okolo 30 – 60 tisíc kilometrov. Dáva pre vás GT86 alebo BRZ za cca 20 tisíc eur zmysel?

 

Pre Toyotu aj Subaru je projekt spoločného športového auta neúspechom, minimálne v Európe. Toyota sa však nedala slabými predajmi GT86 odradiť a pripravuje menší a lacnejší športiak S-FR. Dostane približne 130 koní na 1000 kg a cenovka by nemala preskočiť 20 000 €, ale to sme už niekde počuli... Malá Toyota S-FR by mala prísť v roku 2017 a je celkom možné, že postupne nahradí neveľmi úspešný typ GT86. Bola by to celkom škoda... :-(

Pozrite si tiež: Videotest Toyota GT86