05.01.2016

Toyota GT86 stojí konečne pod 20 000 €, z druhej ruky

S príchodom modernej reinkarnácie legendárnej Toyoty AE86 sa fanúšikovia tešili, že na trhu bude konečne dostupné športové kupé. Očakávali sme jednoduché športové auto bez prémiového pozlátka a bez prémiovej ceny. S GT86 sľubovala Toyota zadný náhon, atmosférický dvojliter a cenu okolo 20 000 €. Znelo to príliš dobre na to, aby to bola pravda. Minimálne v Európe. Dostali sme síce zadný náhon, športový motor, ale aj cenovku na hranici 30 000 €, vysoko nad očakávania.

Dlhé roky sme čakali na neprémiový športiak za rozumné peniaze. Očakávania mala splniť Toyota GT86, lenže cenou to zabili... Po rokoch však dokážete kúpiť GT86 aj za 20 000 €, ak sa poobzeráte na trhu jazdených vozidiel.

Mnohých nádejných kupcov vysoká cena sklamala a peniaze utratili inde. Aj dnes, po rokoch od uvedenia na trh, stojí športová Toyota u slovenského dílera od 29 990 €. Za sparťanské drobné auto stále celkom veľa. Najmä, ak za podobnú cenu kúpite praktickejšie autá ako Megane RS275 a Civic Type R310, ktoré budú rýchlejšie úplne všade. Na rozdiel od ToyoBaru však neponúknu zadný pohon. A ten je pre niekoho nenahraditeľný.

GT86 je výborné auto, ale zabíja ho vysoká cena

Pôvodné očakávania fanúšikov na lacnú športovú Toyotu sa tak napĺňajú po rokoch. Dnes už skutočne dokážete kúpiť GT86 pod 20 000 €. Ak sa poobzeráte na trhu jazdených vozidiel... Za túto cenu môžete mať 2 - 3 ročné vozidlo s nájazdom okolo 30 – 60 tisíc kilometrov. Dáva pre vás GT86 alebo BRZ za cca 20 tisíc eur zmysel?

 

Pre Toyotu aj Subaru je projekt spoločného športového auta neúspechom, minimálne v Európe. Toyota sa však nedala slabými predajmi GT86 odradiť a pripravuje menší a lacnejší športiak S-FR. Dostane približne 130 koní na 1000 kg a cenovka by nemala preskočiť 20 000 €, ale to sme už niekde počuli... Malá Toyota S-FR by mala prísť v roku 2017 a je celkom možné, že postupne nahradí neveľmi úspešný typ GT86. Bola by to celkom škoda... :-(

Pozrite si tiež: Videotest Toyota GT86



SÚŤAŽ: Súťaž o AKU vŕtačku Starline za 65 €

AKU vŕtačka Starline za 65 € Chcem súťažiť


DISKUSIA K ČLÁNKU - VYJADRITE AJ VY SVOJ NÁZOR

Prihláste sa, ak máte konto na TopSpeed.sk.

05.01.16 11:01 | This Guy

169

66

Tato toyota si bude musiet na svoj uspech este pockat min 10-15 rokov dizajnovo o niekolko krat lepsie ako S-FR. Aj ked sa mi koncept maleho a lahkeho auta paci nemyslim ze na Slovensku, alebo aj Europe bude nejak oblubeny.
Jazdím na: Subaru Impreza

odpovedať

3 | 0

05.01.16 12:13 | missso

56

78

Cena je stále vysoká aj u jazdeniek. Okolo 22000€ sa už predávajú aj 5 ročné 370Z s nájazdom okolo 60k a to už je iná hračka :)

odpovedať

9 | 0

05.01.16 14:41 | driveforfun

18

92

Plne suhlasim ze cena je v europe problem a tomu odpovedaju aj predajne cisla ale myslim si ze lepsia "hracka" je GT86/BRZ. Pomer cena a protihodnota je urcite na strane 370z. Jasne 370z ma vacsi vykon, sirsie pneumatiky atd. ale vazi o 300kg viac a to ti z hladiska ovladatelnosti spravi vela. 86/BRZko som jazdil viacej krat a vzdy som sa za volantom bavil a bol schopny priblizit sa bezpecne limitom. 370Z jediny krat a k limitom som sa na suchom asfalte ani len nepriblizil kedze su nastavene tak vysoko.

odpovedať

0 | 0

05.01.16 21:28 | fayn

173

70

na 370z som nikdy nejazdil ani nebudem a ani neviem ci mam vobec pisat toto JPP, ale na 370z sa vraj k limitu alebo za limit ani priblizit nechces, pre vlastnu bezpecnost.

odpovedať

0 | 4

05.01.16 16:23 | Gabo
3litrova naftova a8 alebo bmw 7 ma rovnake zrychlenie a su to tazke kravy... Minimalne zo zrychlenim nic moc, a za 20k si kupim e92 335i, dam tam jb4 plus nejake drobne upravy a som na cene 20k a taka toyota padne s velkou hanbou

odpovedať

0 | 0

05.01.16 16:57 | Matúš

58

88

Toto auto ale nie je o akceleracii pod 4s,pripadne pre zavratnu topspeed.Prepac,ale koncept a smerovanie tohto auta si vobec nepochopil.Tym nevravim,ze cena nemala byt priatelnejsia.Namiesto rx8 som uvazoval prave o tomto,no ten rozdiel ceny je brutalny aj pri jazdenkach
Jazdím na: Škoda Octavia RS Combi, Mazda RX 8 Renesis

odpovedať

7 | 0

05.01.16 21:56 | palic

99

83

Ta tvoja E92 ale stale nebude mat samosvor a oproti tomuto to bude tazka krava ;). Na co mi je kopec vykonu, ked to aj tak nemozem poslat bokom a jazdit rovno je nuda.

odpovedať

6 | 1

06.01.16 12:47 | fayn

173

70

a na gt86 to snad poslat bokom mozes? akurat tak na snehu

odpovedať

0 | 5

06.01.16 13:05 | Tuko
Toyota si nezasluzi stat s BMW 3 e92 ani na jednom parkovisku....

odpovedať

0 | 0

06.01.16 20:45 | Vladoooo
Chces tym povedat ze GT86 je v porovnani s E92 az take zle auto?

odpovedať

0 | 0

06.01.16 21:50 | Tuko
Je to vyssia trieda aut no..

odpovedať

0 | 0

07.01.16 01:14 | palic

99

83

Hej, hlavne E92 318d :D

odpovedať

2 | 1

06.01.16 14:32 | Tuko
Celu gt86 si dojebali sami. Keby tam daju o 50-100 koni viac a nizsiu cenu tak to mohol byt hit...

odpovedať

0 | 0

07.01.16 13:46 | Mayoxy

185

82

aj MX-5 ma iba 120-160k a je to najuspesnejsie/najpredavanejsie sportove male auto na svete.
Jazdím na: Ariel

odpovedať

0 | 0

07.01.16 14:30 | Tuko
Tak ale mx5 je legenda. Len tiez by mohla byt o nieco silnejsia a lacnejsia :D

odpovedať

0 | 0

06.01.16 20:44 | Vladoooo
Chces tym povedat ze GT86 je v porovnani s E92 az take zle auto?

odpovedať

0 | 0

07.01.16 10:58 | cmelo
E92 je zle auto :) GT86 je cistokrvne sportove auto, jazdne vlastnosti ma uplne niekde inde ako E92..

odpovedať

0 | 0

07.01.16 20:16 | skopi
Uplne suhlasim. A ani GT86 ani MX-5 vobec nepotrebuju viac koni. Po rovine sa s takymi autami nejazdi. :-) Po okreskach v zakrutach sa vacsina bavorakov ani nechyta. A aj keby sa chytal, urcite nebude mat vodic taky usmev ako v Toyote.

odpovedať

3 | 0

19.02.16 23:19 | Filip86
No nie je všetko zlato čo sa bliští....Tiež mám v pláne kúpiť GT86/BRZ len pri vyberaní z nemeckých stránok treba veľký pozor dávať a u športových áut 10 - násobne...Toyota GT86 s najazdenými 60 000km za cenu 18.000e + prihlásenie na SK atď. (všetko cca 1300e)...Na tento typ auta je to žalostne veľa najazdených kilometrov, predpoklad je že natom nejazdil nejaký dedko určite ako ho učili v autoškole ale nejaký nemecký frajerik ktorého to auto časom omrzelo tak ho predáva a to vypekané na maximum bolo za 60 000km neúrekom ( t.j. spojková lamela, ložisko, diferenciál, tesnenia, rozvody....) Ako sa uvedené veci začnú kaziť tak zaplače ten kto natrafí na takýto voz už značne opotrebovaný ( úvana materiálu) . Sevis na športové auta je 3x tak drahý ako na "obyčajné škodovky" A nemyslím žeby mimo autorizované servisy nejaký garažový mechanik vedel spoľahlivo opraviť GT86/BRZ. Neviem či kúpa za 18.000e + 1300e prihlasenie atď + ďalších pár tisíc euro vraziť stojí za kúpu jazdeny zdanlivo o tretinu nižšej ceny. Ak má niekto skúsenosť s jazdenkou GT86/BRZ z Nemecka rád budem ak napíše...škoda že to Auto zabíja neúmerne vysoká cena za ktorú to auto ani nemôže :(

odpovedať

0 | 0


Fuchs jar 2016