Na autosalóne v Ženeve nám automobilky predstavili aj rôzne koncepty, ktoré odkazujú na budúcnosť mobility. Toyoty prišla s novinkou i-TRIL, ktorá bude podľa nej vozidlom budúcnosti. Zástupcovia značky prezradili, že ide o alternatívu vozidiel kategórie A a B, verejnej dopravy a motocyklov v mestských uliciach.

Vozidlo i-TRIL vyvinuli s ohľadom na zákazníka. Podľa Toyoty to má byť vzdelaná, slobodná 30- až 50-ročná žena s dvoma deťmi a aktívnym životným štýlom. Má tiež žiť v takzvanej skratke SMESTO (Small to Medium Sized Town), teda v malom až stredne veľkom meste.

Vozidlo nemá „klasické“ pedále, ale ovláda sa pomocou riadiacich uzlov, podobne ako herné konzoly.

Podľa rôznych štúdií budú práve v Európe na rozmachu takéto sídla. Veľkomestá sa už nebudú príliš rozširovať, do popredia sa dostanú menšie mestá s priľahlými dedinkami. Toyota i-TRIL tak bude určená na prevoz detí do školy a na rôzne krúžky prípadne za oddychom do blízkeho okolia.

Koncept zaujme tiež otváraním dverí

Pohonnou jednotkou je elektromotor a pohotovostná hmotnosť vozidla neprekračuje 600 kg. Dĺžka je 2 830 mm, rozchod kolies 1 200 mm vpredu a 600 mm vzadu a medzi zadnou nápravou a kabínou je záves, ktorý umožňuje mierny náklon karosérie. Zadné poháňané kolesá sú však stále v kolmici na vozovku.

Dvere sa otvárajú šikmo dohora a sú zavesené na stĺpikoch čelného skla. Aktívne nakláňanie umožní až 10° naklonenie karosérie, čo má podľa technikov prispieť k lepšej stabilite a priľnavosti kolies. Predné kolesá majú maximálny uhol natočenia 25°, ale vďaka náklonom karosérie je priemer otáčania len 4 m. Kolesá majú vpredu priemer 19 a vzadu 20 palcov.

Do futuristického interiéru sa vzadu zmestia dvaja cestujúci

Toyota testovala koncept s rôznymi ľuďmi, aby vyskúšali ten najlepší spôsob riadenia vozidla. Riadenie, brzdenie aj zrýchľovanie sa vykonáva pomocou elektronického  ovládania. Dojazd by mal podľa automobilky dosiahnuť dostatočných 200 km.

Vozidlo nemá „klasické“ pedále, ale ovláda sa pomocou riadiacich uzlov, podobne ako herné konzoly. Počas autonómnej jazdy sa rozsvieti ľavý alebo pravý okraj prístrojového panelu, čím upozorňuje, na ktorú stranu sa karoséria v zákrute nakloní.

V interiéri nájdeme koncepciu sedadiel 1+2, teda 1 sedadlo vpredu a 2 vzadu. Tí vzadu majú dokonca lepší výhľad, ktorý im nerušia opierky hlavy predných cestujúcich. Predné sedadlo čalúnené do Alcantary sa môže natočiť o 20° a umožní tak jednoduchšie nastupovanie a vystupovanie. Uvidíme, či sa podobné vozidlo naozaj dostane do sériovej podoby. V mestských uličkách by však mohlo nájsť svoje uplatnenie.