Interiér Toyota GT 86 RC

Interiér Toyota GT 86 RC

Prečo teda tento krok? Automobilka Toyota chce predovšetkým vyjsť v ústrety ľudom, čo plánujú používať toto auto najmä na športové účely a výbava naviac je pre nich zbytočným luxusom. Preto oholila nepotrebnú výbavu ako klimatizácia, audio, airbagy, čalúnenie, tlmiace hmoty, plastový nasávač vzduchu pod kapotou alebo takú vec ako osvetlenie v kufri. Cenu pomohlo stlačiť aj to, že verzia RC nemá nalakované nárazníky, kryt spätných zrkadiel, kľučky, samosvorný diferenciál ale zato má 16" plecháče, ktoré nahradili sériovo montované 17" disky.

A výsledok? Úspora približne 60 kg a 4000 EUR. Zlá správa ale je, že zatiaľ sa táto verzia ponúka len na domácom japonskom trhu. O iných sa v tomto momente neuvažuje. A to je veľká škoda! Tak aspoň dúfame, že tento krok budú nasledovať aj iné značky, čo poviete napríklad na taký Hyundai Genesis Coupé vo verzií RC? Nissan to so svojím NISMO GT-R RC už dokázal, i keď tam je cenovka voči malej Toyote násobne vyššia a hlavne, v prípade Nissanu sa jedná o už kompletne pripravené auto na okruhy. A to GT 86 RC ešte nie je.

Pozrite si aj:

Aj sériové Toyota GT86 a Subaru BRZ poskytnú veľa zábavy

GReddy a Scion Racing predstavili ideálne náradie na drift

Toyota spomienky v podaní GT86, AE86 a Sports 800