05.02.2016

Toyota po 12 rokoch zabila značku Scion určenú mladým v USA

Toyota založila Scion ako samostatnú značku v roku 2003. Chceli mať priestor na experimenty a osloviť mladú klientelu. Scion cieľ splnil, predali vyše milióna áut, 70% z nich kúpili noví zákazníci a 50% klientov malo menej ako 35 rokov. V posledných rokoch predaje klesali, v roku 2015 predali 56,167 nových Scionov. Japonci sa rozhodli, že Scion prejde pod materskú Toyotu.

Scion FR-S v auguste skončí, už bude len Toyota GT86

Scion bola značka pre mladých, v auguste však prejde pod materskú Toyotu. Všetky autá modelového roka 2017 už budú len v ponuke Toyoty.

Jim Lentz, zakladajúci viceprezident Scionu a súčasný CEO Toyota Motor North America, hovorí: „Pre Scion to nie je krok späť, je to krok dopredu pre Toyotu. Scion nám dovolil rýchlo sledovať nápady, ktoré by boli náročné na sledovanie v sieti Toyota.“ Značka má najmladší vekový priemer majiteľov na svete, 36 rokov. Športové kupé tC si kupujú hlavne mladí ľudia, vekový priemer je len 29 rokov.

Športové kupé tC bude posledným autom Scionu

Prechod pod Toyotu začne v auguste 2016, všetky autá modelového roka 2017 už nebudú mať na kapote znak Scionu ale Toyoty. Športové kupé FR-S, sedan iA, 5-dverový hatchback iM a C-HR budú figurovať v ponuke najväčšej automobilky. Na konci produkcie v auguste 2016 vytvoria ešte finálnu edíciu športového kupé Scion tC. Zamestnanci Scionu dostanú možnosť pokračovať v kariére v Toyote.



SÚŤAŽ: Súťaž o AKU vŕtačku Starline za 65 €

AKU vŕtačka Starline za 65 € Chcem súťažiť


DISKUSIA K ČLÁNKU - VYJADRITE AJ VY SVOJ NÁZOR

Prihláste sa, ak máte konto na TopSpeed.sk.


Automechanika 2016 Frankfurt