"Kúpili sme práva na Saab 9-3, ale nie jeho meno. Značka bude turecká, nie Saab. Vyvinieme technológiu v Turecku," povedal turecký minister Fikri Isik. Dodal, že už spoločne vyrobili 3 prototypy, každý s iným motorom. Benzínovým, elektrickým a elektrickým s predĺženým dojazdom.

Prvé tri prototypy, ktoré vzišli zo spolupráce tureckej vlády a NEVS, pripomínajú Cadillac BLS, čo je prezlečený Saab 9-3.

Vyzerá to totiž, že Saab 9-3 svoju kariéru ešte definitívne nekončí. Nevs sa totiž dohodol aj s tureckým ministrom vedy, priemyslu a technológii, Fikrim Isikom. Výsledkom zmluvy bude nový turecký národný automobil. Isik k tomu konkrétne povedal: "Kúpili sme práva na Saab 9-3, ale nie jeho meno. Značka bude turecká, nie Saab. Vyvinieme technológiu v Turecku." Turecko sa totiž už od roku 2011 snaží vytvoriť národnú automobilku.

Zmluva bola podpísaná ešte v máji a Turci už predstavili novinárom 3 prototypy. Tie síce mali kamufláž, no nápadne pripomínali Cadillac BLS, čo je vlastne Saab 9-3 predávaný pod značkou Cadillac.  Mattias Bergman, šéf Saabu, k tomu povedal: "Zmluvu sme podpísali 28. mája. Náš konštruktérsky tím a turecký vedecko-technologický koncil pracovali spolu na vývoji dizajnu s prispením našich ďalších partnerov v Turecku." Minister Isik k prototypom uviedol, že každý z nich bude testovaný s iným motorom, čiže benzínovým, elektrickým a elektrickým s predĺženým dojazdom. Ďalej povedal: "Momentálne máme tri prototypy a štvrtý prototyp, ktorý je takmer hotový, bude crossover. Plánujeme vyrobiť 30-40 vozidiel na testy vo všetkých poveternostných podmienkach a spustiť výrobu v Turecku do roku 2019." 

Isik si tiež myslí, že teraz je vhodný čas začať s elektromobilmi, pretože táto technológia je relatívne nová a turecký priemysel s ňou môže konkurovať ostatným automobilkám. V tomto kontexte vyznieva pomerne čudne jeho ďalšie vyjadrenie, že tamojšie elektrické auto bude schopné prejsť 100 km za deň a náklady na nabitie budú 50-60 tureckých lír (15-18 €). S takýmto dojazdom je auto už dnes odsúdené na výsostne mestské použitie, hoci napríklad ani Nissan Leaf na tom v súčasnosti nie je so svojimi 120 km oveľa lepšie. Prémiové automobilky však už avizujú konkurentov pre Teslu. Najnovšie napríklad elektromobil s dojazdom cez 500 km ohlásilo Volvo, Porsche ,či Mercedes. Hoci je jasné, že nízkonákladový turecký elektromobil sa s nimi určite pasovať nechce, nemôže a ani nebude, v roku 2019 už snáď budú s dojazdom ďalej ako 100 km aj lacnejšie elektromobily typu Leaf.