Škoda pokračuje v odhaľovaní modernizovanej Octavie tretej generácie. Štandardnú verziu predstavili koncom októbra. Odvtedy patrí táto modernizácia k najviac diskutovaným témam. Bez preháňania. Dôvodom sú delené predné svetlá, ktoré väčšina verejnosti prijala negatívne. Boli sme zvedaví, ako bude vyzerať RS a Scout. Športovú verziu Octavia III RS sme vám ukázali, teraz sa pozrieme na „skauta“.

Jazdu mimo spevnených ciest zabezpečí okrem vyššej svetlej výšky (+30 mm) a väčších nájazdových uhlov (16,6° vzadu a 14,5° vpredu) aj sériový pohon 4x4 s elektronicky riadenou lamelovou spojkou Haldex 5.

Tak, ako všetky verzie modernizovanej Octavie, aj Scout dostal prednú časť s delenými svetlami, ktoré môžu mať technológiou full-LED so systémom adaptívneho svietenia (AFS). Okrem toho tu máme tiež novo profilovanú kapotu, prednú časť so širšou maskou chladiča. Modifikované sú predné hmlové svetlomety aj zadné skupinové svetlá, ktoré sú tiež LEDkové. Outdoorový charakter podčiarkujú strieborne lakované prvky v prednom aj zadnom nárazníku. Súčasťou sériovej výbavy je aj paket pre zlé cesty s plastovým prekrytím časti podlahy, vrátane brzdového a palivového vedenia pod autom.

Súčasťou sériovej výbavy je aj elektronická uzávierka diferenciálu (EDS). Tá zaručuje stabilný rozjazd na nespevnenom povrchu a je aktívna na prednej aj zadnej náprave. Pre bezpečné a ľahké schádzanie svahov na nespevnenom povrchu je k dispozícii funkcia Offroad, ktorá bez zásahu vodiča udržuje konštantnú rýchlosť. Vodičom v tomto špecifickom režime uľahčuje jazdu manažment motora, ktorý s asistenciou samočinných zásahov brzdového systému zaručuje bezpečné schádzanie svahov.

Novinkou v ponuke je motor 2,0 TDI (150 koní) v kombinácii s pohonom všetkých kolies a sedemstupňovou prevodovkou DSG.

K dispozícii budú všetky moderné systémy infotainmentu. Kapacitné dotykové displeje sú v ponuke v sklenenom dizajne. Vrcholom je navigačný systém Columbus s uhlopriečkou 9,2 palca, WLAN-hotspotom a LTE-modulom. Za príplatok je možné objednať aj automatické núdzové volanie eCall. Nechýba ani veľká ponuka asistenčných systémov. Medzi novinky patrí asistent pre jazdu s prívesom, Blind Spot Detect (varuje pred autami v mŕtvom uhle) a Rear Traffic Alert (pri cúvaní z parkoviska sleduje prevádzku za autom a rovnako automobily prichádzajúce zo strán). Crew Protect Assist (pri hroziacej nehode zavrie okná, strešné okno a pritiahne bezpečnostné pásy na predných sedadlách) je prepojený s vylepšeným systémom Front Assist vrátane funkcie núdzovej brzdy City a prediktívnou ochranou chodcov.

Z príplatkovej výbavy môžeme spomenúť napr. vyhrievaný volant alebo sedadlá s poťahovou látkou Thermo Flux, ktorá okrem iného zvyšuje priedušnosť a zaručuje lepší komfort jazdy v rôznych klimatických podmienkach. Batožinový priestor má objem 610 l, po sklopení sedadiel až 1 740 litrov a vďaka šírke 1 010 mm je vhodný aj na prepravu rozmerných predmetov. Praktickosť zvyšuje tiež rad odkladacích priestorov v interiéri. Maximálna prípustná hmotnosť prívesu je v závislosti od motorizácie až 2 tony. Scout bude zo začiatku k dispozícii s tromi motormi, naftovým 2,0 TDI v dvoch výkonnostných verziách (150 a 184 koní) a benzínovým 1,8 TSI s výkonom 180 koní. Výroba by mala začať v apríli budúceho roka.

zdroj: tlačová správa

MODERNIZOVANÁ OCTAVIA RS MÁ 230 KONÍ

MODERNIZOVANÁ OCTAVIA RS MÁ 230 KONÍ

Škoda nedávno predstavila modernizovanú tvár svojho najúspešnejšieho typu. V rámci ponuky Octavií sa však mimoriadnej ...

21. 12. 2016
MODERNIZOVANÁ ŠKODA OCTAVIA III NA NOVÝCH OBRÁZKOCH A VIDEU

MODERNIZOVANÁ ŠKODA OCTAVIA III NA NOVÝCH ...

Delené predné svetlá modernizovanej Škody Octavia III boli minulý týždeň naj témou motoristického sveta. Nielen ...

03. 11. 2016
FACELIFT OCTAVIE ŠOKUJE, PRIŠLI DELENÉ SVETLOMETY

FACELIFT OCTAVIE ŠOKUJE, PRIŠLI DELENÉ ...

Dizajn škodoviek sa mi od príchodu Octavie 3. generácie mimoriadne páči. Modely vo vyšších výbavách vyzerajú z vonku ...

27. 10. 2016
TEST: ŠKODA OCTAVIA III SCOUT TDI DSG

TEST: ŠKODA OCTAVIA III SCOUT TDI DSG

Scout je už piatou Octaviou III v našom teste. Viac priestoru sme za 6 rokov vo videotestoch TopSpeed.sk nevenovali žiadnemu ...

10. 05. 2015