Ako sme nedávno informovali, KartOne Aréna otvorila v areáli autoškoly na Exnárovej v Bratislave novú outdoorovú trať. Oprášil som prilbu, opral zatuchnutú kuklu a hor sa späť do mojej bývalej autoškoly. Tu je report z môjho prvého kontaktu s novou traťou.

Rýdzy Outdoorový karting

Po príchode do areálu vás čaká trať a kontajner, v ktorom je mini bar. Tu naozaj o pohodlie nejde. Odvšadiaľ dýcha číry pach motoršportu. Pri pohľade na samotnú trať vás okamžite začnú svrbieť ruky. Mimoriadne technická trať je doplnená o unikátne prevýšenia. Po pár sekundách úžasu si utekám kúpiť jazdu a sadám do motokáry. Do veľmi známej Sodi RT8, ktorá je špičkou v ponuke motokár výrobcu. S motokárou mám skúsenosti na rozdávanie a v kombinácii so skvelo vyzerajúcou traťou sa až chvejem od vzrušenia a očakávania.

Cieľová rovinka je nasledovaná rýchlou pravou "zákrutou", po ktorej nasleduje padáčik dolu kopcom. Jeden z faktorov, ktorý robí trať výnimočnou.

Motokárové nebo a peklo v jednom

Mechanik ma púšťa na trať. Hneď prvá zákruta je z kopca do pravotočivej zákruty, okamžite nasledovaná sériou šikán. Trať nie je iba asfaltová, sú tu aj poklopy kanálov. Od nich sa vie motokára až odraziť do výšky, čo nemusí byť na škodu. Prvú pravú si stačí ľahko dobrzdiť, zalomiť motokáru do zákruty a už iba pretlačiť volant a držať plný plyn. Po tejto, pre mňa najkrajšej časti, sa dostávame k tretej zákrute. Predstavuje na pohľad obyčajný vracák, ale pritom je to jedno z najlepších miest na predbiehanie na celej trati a okamžite po ňom už točíte doľava, kde prvýkrát s motokárou stúpate! Ide o najvyššie prevýšenie na trati a okrem poskočenia na špičke tohto kopca sa stáva, že motor stratí zmes až zhasne.

 

Mechanici sú z toho na nervy, ale našťastie sa mi to nestalo. Nasleduje krátka rovinka, ktorá vôbec nie je rovná a ďalší pravotočivý vracák, do ktorého sa mimoriadne ťažko hľadá brzdný bod. Zákruta sa dá prejsť niekoľkými rôznymi stopami. Ktorá je najrýchlejšia, som (zatiaľ) nezistil.

 

Teraz vnútorná sekcia trate. Je mimoriadne hrboľatá a treba tu naozaj pevne držať volant a nebáť sa. V niektorých miestach vás hrboľ vie vyhodiť naozaj mimoriadne blízko bariér, ale pri troche umu to bez problémov zvládnete. Nasleduje predposledná tiahla ľavá zákruta, kde je veľmi dôležitá práca s plynom. Po nej je dôležité nasmerovať káru čo najviac k ľavej bariére a doslova zlomiť motokáru o 180 stupňov doprava a už iba pridávať až do cieľa.

Vnútorný úsek trate je pre slovenských vodičov dôverne známy. Je rovnako uskákaný, ako naše cesty :)

Po desiatich minútach mi to pripadalo, akoby som jazdil pol hodinu. Jednak kvôli teplu a jednak kvôli mierne zanedbanej kondičke. Spotený, ale s dobrým pocitom pri motoristickom „srdénku“ vystupujem z motokáry a v hlave mám iba jednu myšlienku. Toto je motokárové Nordschleife a máme ho v Bratislave!