Názor, že motoršport je zbytočný a nezmyselný, bohužiaľ nie je nijako nezvyčajný. Rovnako ako názor, že cestné autá nemajú nič spoločné s pretekárskymi. Mnohí to považujú iba za marketingový nezmysel. Týchto všetkých samozvaných expertov poľahky strčí do vrecka svojim prehlásením Kiičiro Tojoda, zakladateľ spoločnosti Toyota.

„Motoristický šport je viac než len zábava. Je nevyhnutný pre rozvoj automobilového priemyslu. Tak, ako športovci testujú svoje schopnosti na olympijských hrách, kde súťažia s ostatnými čo im sily stačia, výrobcovia automobilov zasa využívajú motoristické súťaže ako príležitosť posúvať výkonnosť vozidiel až na hranice možností a súperiť o prvenstvo, čo im umožňuje objavovať nové možnosti v oblasti rozvoja a pokroku automobilových technológií,“ povedal v roku 1952 Kiičiro Tojoda

 

Toyota je v motoršporte odjakživa veľký hráč a až na svoje pôsobenie vo Formule 1 zožala všade nemalé úspechy. V roku 2015 spoločnosť Toyota zjednotila svoje športové aktivity pod hlavičku TOYOTA GAZOO Racing, čím sa motoristický šport stal jadrom jej záväzku vyrábať „stále lepšie vozidlá“. Tento rok sú ciele stanovené na tie najvyššie méty. Vstup do WRC sa stal pre značku fantastickým úspechom a po prvých dvoch podujatiach šampionátu je jazdec Jari Matti Latvala na čele poradia jazdcov. Vo WEC Toyota vylepšuje svoj hybridný systém v najvyššej kategórii LMP1, ktorá je technicky najpokročilejšia na celom svete. V roku 2014 Toyota brala obidva majstrovské tituly, ale v roku 2015 prišla tvrdá facka a rok bez víťazstva bol sklamaním. Rok 2016 bol veľkým krokom vpred a víťazstvo v prestížnej 24 hodinovke Le Mans ušlo Toyote srdcervúcim spôsobom tri minúty pred koncom preteku.

Všetky tieto poznatky pomáhajú Toyote k tomu, aby sa opäť stala dominantným hráčom vo svete športových vozidiel. 

Na rok 2017 Toyota podstúpi veľké finančné riziko a do 6h SPA a 24h Le Mans nasadí až tri prototypy TS050. Nová posila je aj José Maria Lopéz. Argentínčan deklasoval konkurenciu vo WTCC a jeho nová méta je vytrvalostný šampionát. Dakar je takisto miesto, kde Toyota bojuje o tie najvyššie priečky. Tím TOYOTA GAZOO Racing South Africa nasadzuje hádam nesmrteľnú Toyotu Hilux. Aj keď tím TOYOTA GAZOO Racing South Africa možno nedosiahol to, čo si na tento rok predsavzal, na svoj výkon v nepochybne najnáročnejšej rely na svete môže byť rozhodne hrdý.

 

Všetky tieto poznatky pomáhajú Toyote k tomu, aby sa opäť stala dominantným hráčom vo svete športových vozidiel. Po miernom útlme prišiel model GT86, ktorý zdvihol vlnu nadšenia a Toyota zďaleka nekončí. Nedávno ukázala ostrý Yaris GRNM a predstavitelia naznačili aj oznámenie, že nástupca MR2 bude ľahký športiak. Ten bude priamo konkurovať Mazde MX-5. To je skvelá správa, pre každého motoristického nadšenca. Už dávnejšie potvrdenú Supru testujú s maskovaním v premávke. Síce skôr ako tuningová ikona to bude konkurent Hondy NSX, aj tak sa každý teší. Všetky nové športiaky Toyoty majú v sebe DNA od Toyota Gazoo Racing.

TOYOTA PRACUJE NA ĎALŠOM ŠPORTIAKU, BUDE TO NEPRIAMY NÁSTUPCA MR2?

TOYOTA PRACUJE NA ĎALŠOM ŠPORTIAKU, BUDE ...

Toyotu ešte v nie tak dávnej minulosti obviňovali fanúšikovia, že vyrába len nudné autá. Majitelia starších ...

10. 03.
ŠPORTOVÝ YARIS GRMN BUDE VYČNIEVAŤ Z RADU. DOSTANE KOMPRESOR!

ŠPORTOVÝ YARIS GRMN BUDE VYČNIEVAŤ Z ...

Už pred viac ako mesiacom sme avizovali, že Toyota prinesie do Ženevy po dlhých rokoch konečne hot hatch. Japonci tak urobia ...

20. 02.