Detailing je v ústach autičkárov častokrát skloňované slovo. Viete čo naozaj znamená? Veľa ľudí sa o tom baví na zrazoch a akciách. Ako k nemu prišli? Nie je to celkom jednoznačné a jednoduché. Poďte sa preto s nami vnoriť do jeho tajov a snáď budete na konci článku o tom, ako vznikol detailing, trochu múdrejší a nedáte sa opiť rožkom... :)

Detailing je činnosť kvalitatívna a kvantitatívna, ale nie presne definovaná. 

Fakty a polopravdy o detailingu 

To, že slovo detailing je odvodené od slova detail, je holý fakt. V kruhoch autičkárov sa traduje, že detailing vznikol v Británii či v Amerike. Spájajú s tým úplne všetko, čo súvisí s čistením vozidla. Omyl. Dokonca s tým mnohí spájajú len nákup drahej chémie, alebo poskytnutie dôkladnejšieho umytia auta. Taktiež omyl.

 

Detailing je činnosť, ktorá priamo súvisí s čistením vozidla. Túto činnosť praktizuje každý, kto svoje auto raz za čas umyje a ošetrí od hlavy až po päty. Niekomu stačí auto vyčistiť, niekomu navoskovať, niekomu vyčistiť a ošetriť interiér a i. Podstatou je si všímať každý detail, každú hranu, prehyb, a to všetko poctivo umyť a ošetriť. Detailing sa vykonáva tak, aby všetko ostalo čisté a ošetrené čo najdlhší možný čas.


Rozsah čistenia je individuálny. Niekomu stačí detailing povrchový, ale niektorí to berú úplne do hĺbky a neváhajú autá rozoberať a naspäť poskladať, len aby bolo všetko do piky čisté. Napríklad ako chalani z BeautyCar z Bratislavy. Pre bežných ľudí to je už asi nepochopiteľné...


Za detailing sa nepovažuje len bežné čistenie okien čističom na okná, bežné čistenie diskov čističom na disky, alebo len bežné leštenie laku karosérie, lebo to nie sú jediné súčasti auta. Za detailing sa taktiež nepovažuje posudzovanie toho, kto koľko utratil za kozmetiku. Taktiež nie je možné definovať rozsah detailingu. Každý je detailista po svojom, lebo každý ma iný zmysel pre detail.

Veľmi veľa firiem a jednotlivcov týmto termínom rado zavádza svojich zákazníkov. A pritom ani sami nevedia, čo tento pojem znamená. Je to dobrý marketingový ťah, keďže „kvalitnú“ starostlivosť o autá očakáva mnoho zákazníkov a je im jedno, koľko za to zaplatia.


Detailing nemá pôvod ani v Británii ani v Amerike. Detailing bol, je a vždy bude všade a celosvetovo. Že neveríte? Každý jeden z nás pozná záhradkára, alebo gazdinku, ktorá sa stará o svoju záhradku, alebo byt dôkladne, lebo im to robí radosť. A pritom tieto oblasti mnohí považujú za úchylku alebo chorobu. Nie je na tom vôbec nič zlé. Každý máme vlastné druhy potešenia.


Veľa poskytovateľov služby umývania áut sa snažia tváriť ako najväčší odborníci na svete, s tým, že svoje sadzby odôvodňujú práve týmto slovom. Cena za poskytnutú službu vôbec s detailingom nemusí a zvyčajne ani nemá nič spoločné. Prečo to tvrdím? Kompletný detailing jeden človek jednoducho nestihne za bežný pracovný deň a za také peniaze, ako bežne pýtajú. Dôkladná tepovačka a očistenie interiéru bežne znečisteného stredne veľkého auta trvá minimálne jeden celý deň, ak to nie je odfláknuté a robí to jeden človek.

 

Keď vám jednotlivec sľúbi detailing do 100-150 eur a vrátenie auta do večera,  tak vás ťahá za nos. Za ten čas, resp. za tie peniaze vám poskytne len dobré vyčistenie auta. Cena za kvalitný detailing sa pohybuje pre bežného človeka v astronomických sumách a trvá to aj týždeň.


Žiaden detailista nie je odborník na všetko. Nie každého baví čistenie interiéru, nie každého baví leštenie karosérie. Aj tú sú odborníci na jednotlivé oblasti. Viem, príde vám to možno smiešne, ale vážne to v niektorých firmách tak funguje. Každý jeden majster detailista má svoje know-how. Preto je niekedy lepšie detailing zveriť rôznym firmám. Napr. jedna firma na interiér, druhá na exteriér a pod.

 

Pozrite sa, ako vyzerá kvalitný detailing interiéru. Je radosť na to pozerať.

VIETE AKO SPRÁVNE UMYŤ AUTO? ČO VŠETKO NA AUTE UMÝVAŤ?

VIETE AKO SPRÁVNE UMYŤ AUTO? ČO VŠETKO ...

Umývanie auta sú starosti, alebo potešenie? Pre koho ako. Človek, ktorý má rád svoje auto, ho aspoň raz za mesiac umyje, ...

14. 02.
NAJ OCHRANU LAKU DÁ JAPONSKÁ KERAMIKA MODESTA. VYDRŽÍ 10 ROKOV.

NAJ OCHRANU LAKU DÁ JAPONSKÁ KERAMIKA ...

Modesta je najexkluzívnejšia značka produktov pre ochranu lakov vozidiel na svete. Japonské produkty Modesta vytvárajú ...

19. 06. 2016
MÁTE POŠKODENÉ KOŽENÉ SEDADLÁ? NEMUSÍTE ICH HNEĎ PREČALÚNIŤ!

MÁTE POŠKODENÉ KOŽENÉ SEDADLÁ? ...

Kožou čalúnené sedadlá používané intenzívne časom popraskajú, oderú sa a vôbec to nevyzerá dobre. Mnoho majiteľov ...

15. 08. 2016