30.01.2016

Vlak vs. Kamión v rýchlosti 142 km/h

22. júla 2015 sa stala v susednom Česku tragická nehoda. Vodič kamiónu vošiel so súpravou na železničné priecestie, pričom si nevšimol blikanie výstražných svetiel a nepočul akustický signál, ktorý oznamoval blížiaci sa vlak. V tejto situácii však nič nebolo stratené. Stačilo by, aby vodič prerazil závory (ktoré boli s týmto účelom vyrobené) a predišiel kolízii s vlakom. Namieste toho však posunul kamión len o pár metrov tak, aby sa vyhol priamej kolízii kabíny s vlakom. Nanešťastie po koľajach sa rútila súprava Pendolino rýchlosťou 160 km/h. Rušňovodič síce stihol zatiahnuť krízovú brzdu, ale do návesu naloženého hliníkovým plechom nabúral vlak v rýchlosti 142 km/h. Náraz bol pre kamión devastujúci. Vodič prežil zázračne bez zranení. Horšie dopadli traja cestujúci vlaku, ktorí neprežili. Rušňovodič prišiel o nohy a zranení boli aj ďalší sedemnásti cestujúci.

 

 

Najhoršie na tom je, že vodič mohol celej tragédii zabrániť a závory bez problémov preraziť. Dnes čelí súdnemu procesu a môže dostať 5 – 10 rokov väzenia. Jazdite bezpečne.

 

 

Zdroj: carscoops



SÚŤAŽ: Súťaž o lístky na TRUCK ARÉNA 2016 v hodnote 20 €

2 lístky na TRUCK ARENA 2016 za 20 € Po koľkýkrát sa koná zraz TRUCK ARENA? Chcem súťažiť


SÚŤAŽ: Vyhraj balíček autokozmetiky od Auto Kelly za 30 €

Balíček autokozmetiky za 30€ Koľko predajní má AutoKelly na Slovensku? Chcem súťažiť


DISKUSIA K ČLÁNKU - VYJADRITE AJ VY SVOJ NÁZOR

Prihláste sa, ak máte konto na TopSpeed.sk.

30.01.16 11:14 | 72737329282827727
Ten kamionista bol neskutočne prijebany kokot... Ako na čo čakal? Ze žiadny vlak nejde a jeho tam zavrelo omylom? V momente to mal preraziť..Ľudia su neskutočne drbnuty... Aj ked je pravda ze ten vlak nejak rýchlo došiel po zavretí zatvory, u nás čakáš minimálne minútu aj dve kým dôjde vlak po zavretí a z bezpečnostného hľadiska je takéto načasovanie lepšie .

odpovedať

30.01.16 13:09 | doki
Škoda že chýba foto vodiča...ako asi vyzerá taký ober idiot ?!

odpovedať

30.01.16 13:14 | ľuboš
No ja neviem, ked som si niekoľkokrát prehral video, tak jasne vidieť, že ked vodič prišiel na prieceste, tak ešte zavory boli hore a až ked vošiel, tak sa začali spúšťať.

Záznam je zrýchlený, ale ruku na srdce: xxx krát som videl, že začne blikať červená, človek je rozbehnutý a povie si:

"Toto ešte stihnem"
/ ked som bol mladší, urobil som to aj ja, nie som svätý/

Takže , šofer je rozbehnutý, 40 ton za sebou, vidí prieceste, prichádza k nemu, začne blikať červená....,

"zabrzdiť, dupnúť, stihnem, nestihnem..."?!!

pýta sa a analyzuje, čo sa občas deje ťažko, lebo akurát môže jesť, piť, telefonovať a xx dalších vecí.

ked sa zasekol, ešte rozmýšľa:"Do p..i, čo teraz ?!! Ešte mi dajú pokutu, sakra, čo teraz, NECHCE rozflákať závory.

tu je krásna a tragická ukážka , že vodič nebol TRENOVANY na rýchle vyhodnotenie situácie a nebol pripravený, že bude musieť preraziť závory.

odpovedať

30.01.16 15:19 | 65467737373763636
Ked si myslel ze to stihne a zavrelo ho tam tak tam nemal stať ako drbo! Len čistý kokot po zavretí zavor nechá kamión cez koľaje ..toto nič neospravedlňuje , mam pochopenie pre všetko aj ked prejde niekto cez červenú cez koľaje sak stíham ale pre toto pochopenie nemám

odpovedať

30.01.16 18:40 | supervizor
O akom probléme s dobrzdením hovoríš? Ak máš čo len trochu rád svoje auto, nepreletíš cez priecestie ani 50 km/h. A pri pomalšej jazde stihneš včas dobrzdiť.
A je rozdiel, keď vlak naberie 2-tonové osobné auto vo výške jeho podvozku alebo desiatky ton plechu vo výške kabíny.
Pohŕdanie zákonom spôsobuje tieto zbytočné tragédie, nie neskúsenosť.

odpovedať

30.01.16 21:02 | Mirek

18

57

Žádný problém s dobržděním kamionu neměl. Znám to tam a výstražné světla začnou blikat před spuštěním závory snad minutu dopředu. Je to pouhý idiot, který chtěl projet.
http://ostrava.idnes.cz/video-ve-frydku-mistku-na-zeleznicnim-prejezdu-se-srazil-vlak...
http://zpravy.idnes.cz/ridic-kamionu-po-srazce-s-vlakem-ve-fr-mistku-do-vazby-nepujde...
Poláci jsou u nás považování za nejhorší a bezohlední řidiči, čest světlým výjimkám.
Jazdím na: Ford Focus Titanium 1,6 EcoBoost

odpovedať

2 | 0

30.01.16 22:32 | ľuboš
tak ked blikali minútu pred spustením závor, tak je to naozaj debil.
ale: nikto z nás nebol v jeho "topánkach", ťažko povedať, prečo sa takto rozhodol, ako rozhodol.

škoda životov a zranení, zázrak, že sa nevykotil vlak.

odpovedať

31.01.16 16:33 | wewek

29

78

to si este asi nevidel ako jazdia ruski kamionosti...
Jazdím na: Saab 9,5, Toyota 0,8, Mazda 3

odpovedať

0 | 0

31.01.16 17:53 | Mirek

18

57

Zažil jsem jednoho Ukrajince v noci, v dešti, v koloně, který za mnou jel od Ružomberku po Sučany a celou cestu měl zapnuté dálkové světla. Z protisměru na něj blikali, ale on naprosto nereagoval.
Až před Sučanami se mi podařilo předjet auta přede mnou a ujet mu.
Jazdím na: Ford Focus Titanium 1,6 EcoBoost

odpovedať

1 | 0

30.01.16 19:25 | martinx2
To nebol sofer ale magor co nema co hladat na ceste,kozi past takyto.

odpovedať

30.01.16 21:23 | Michael

29

70

Nikdy som sice kamion nesoferoval ale urcite mohol z toho priecestia odist.... defakto zabil troch ludi ktory isli vo vlaku, to nieje idiot ci kokot to je vrah... videl ze ide vlak ,urcite ked sa trosku pohol, nevedel dupnut na plyn a dostane len 5-10 .......
Ale ano v dnesnej dobe by sa na tych priecestiach mohol nachadzat senzor ktory upozorny samotny vlak a zacne brzdit vlak sam a nespoliehat sa len na rusnovodica ktory to vidi uz neskoro
Jazdím na: BMW 525 F10, Opel Meriva 2Gen.

odpovedať

3 | 1

30.01.16 21:40 | JaTu

29

92

Nesúhlasím s Tebou v tom, že by sme mali obmedziť vlak. Na každé priecestie treba dať kamery a napáliť každému takémuto debilovi mastnú pokutu a zákaz činnosti na pekne dlho. Myslím si, žeby si to takýto ľudia veľmi rýchlo rozmysleli.

Inak zaujímavosť. Nedávno sme mali v práci školenie vodičov a policajt práve hovoril aj takú zaujímavosť z tejto havárie. Firma mala kamión poistený aj havaríjne. Poistná suma však bola okolo 30 miliónov CZK, celková len materiálna škoda presahovala 160 miliónov. Predsa len rozbiť také Pendolíno nie je lacná záležitosť.
Jazdím na: KIA ceed

odpovedať

0 | 0

31.01.16 11:42 | R1S0
tento mesiac som bol na jednom priecesti v okoli velkych kapusian, a na priecesti boli zavory dole dobrych 7-8 minut, pokial neprisiel vlak.... co je v celku dost.

vo videu to je extrem, ale opacny. rychlovlak a zavory pred prejazdom boli dole cca 10 sekund.

kazdopadne ten idiot mal pred priecestim zastat, a nie trepat sa tam, a ked uz som na nom, tak kaslem na zavoru a prerazim ju, neparkujem tam ako totalny magor...
5-10 rokov? vysmech.

odpovedať

31.01.16 12:37 | Warrual
Časy spuštění závor nebo projetí vlaku se i v ČR dost liší. Je tu i mnoho přejezdů pár metrů od vlakové zastávky, kdy se rozblikájí světla případně spustí závory, ale samotný vlak teprve brzdí na zastávku. Poté co vystoupí/nastoupí lidé projíždí křížením. a to můžete klidně 10 minut čekat.

odpovedať

0 | 0

31.01.16 16:49 | wewek

29

78

vo vyspelejsich krajinach ziadne take priecestia nie su. Riesia to podchodom/mostom.
Takto to dopadne ak sa pusti rychlo vlak na klasicke kolaje ktore boli budovane pred "100 rokmi" a dimenzovane pre ulne ine rychlosti.
A za dajsie ako je mozne ze dovolia vlaku ist 160km/h cez mesto???
Ano samozrejme ze na vine je vodic kamionu ale predsa sa nemozeme spoliehat na zakony, na ich dodrziavanie, na svedomie a pod.
Jazdím na: Saab 9,5, Toyota 0,8, Mazda 3

odpovedať

1 | 0

Jaguar AWD XF leto 2016
android aplikacia

Najnovšie komentáre