Dráma až do samotného konca

Ogier urobil rázny krok na ceste k piatemu titulu v rade.

Haydon Paddon mal dobrý štart do súťaže a ujal sa skorého vedenia, no pre problém s elektronikou musel odstúpiť. Šokujúco, Kris Meek opäť nedal svojim mechanikom plat zadarmo. Kontakt s kameňom ho vyradil zo súťaže. Bláznivá rally pokračovala v nastolenom tempe. Jarri Matti Latvala viedol dve rýchlostné skúšky, ale po chybe nasledovala otočka cez strechu a strata 19 sekúnd. Kvôli poškodeniu musel ísť mimoriadne pomaly a kvôli tomu za ním v prachu uviazol Thierry Neuville. Nadšený rozhodne nebol a stratil likvidačných 20 sekúnd.

Na konci piatka sa ujal vedenia Ott Tanak. Vyjazdil si vedenie 4,6 sekundy a cez noc zostal vo vedení. V sobotu začal vystrkovať rožky úradujúci majster sveta Sebastien Ogier. Znevýhodnenie štartovacou pozíciou na začiatku súťaže znamenalo, že musel čistiť všetkým ostatným cestu. Ale v sobotu už nebol obetný baránok a po niekoľkých vyhratých RZ-tách predbehol Daniho Sorda na druhom mieste. Dôvod na radosť po frustrujúcom piatku mal Neuville, ktorému komisári vrátili stratené sekundy za Latvalom. 12 sekúnd ho delilo od jeho rivala v boji o titul. Na rýchlostnej skúške 12 spravil líder rally drobnú chybu a vrazil do pneumatík pri trati a poškodil zavesenie kolies. Tým daroval vedenie tímovému kolegovi, Ogierovi. V druhej polovici dňa Hyundai ukázal rýchlosť a rozdiel medzi prvým Ogierom a druhým Neuvillom sa zmenšil na 16,8 sekundy pred záverečným dňom súťaže.

Posledný deň znamenal štyri čarovné písmená - Fafe. Rýchlostná skúška, ktorá patrí k absolútnym perlám vo svete rally. Práve na tejto posvätnej pôde sa konala divácky obľúbená Power Stage. Najrýchlejší bol Tanak, ktorý dodatočnými piatimi bodmi minimalizoval škody. V celkovom poradí sa pred ním umiestnil Dani Sordo, ktorý zaznamenal druhé pódium po sebe. Druhé miesto obsadil doteraz jediný dvojnásobný víťaz v tomto roku, Thierry Neuville. Ogier s novým šasi lietal a s prehľadom zvíťazil. Konečne získal dostatočný komfort v tom, že s Fiestou môže bojovať o titul. Náskok 22 bodov pred Neuvillom nie je malý, ale sezóna je ešte dlhá. Očakávané zmeny nastali v tábore Citroenu. 8. júna zasadne za volant C3 s číslom 9 talentovaný Andreas Mikkelsen, ktorý nepochopiteľne nenašiel miesto v žiadnom tíme po odchode Volkswagenu. Na jednu rally nahradí Stéphana Lafebvreho. Ak dokáže zdolať (na papieri) tímovú jednotku, Meeka, o svoje ďalšie pôsobenie by sa nemal obávať. Môžeme sa tešiť na ďalšie pokračovanie príbehu sezóny 2017!

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov