Volkswagen Group plánuje do roku 2022 investovať do rozvoja pohonných jednotiek približne 19 miliárd eur! Napriek obrovskému škandálu Dieselgate v koncenrne nezanevrú ani na naftové motory. Stále väčší objem peňazí však investujú do hybridných a elektrických pohonov. V roku 2020 totiž vstúpi do platnosti reálnejšie a prísnejšie meranie spotreby a teda emisií WLTP. To konečne úplne nahradí stále platný, no už desaťročie neadekvátny cyklus NEDC.

Volkswagen do vývoja zážihových, vznetových a elektrických motorov investuje miliardy.

Skupina Volkswagen chce v najbližších piatich rokoch zvýšiť účinnosť spaľovacích motorov o 10 až 15%. Priblížiť sa tak má k plneniu prísnejších emisných štandardov na najväčších trhoch sveta, ktorými sú Európa, USA a Čína. Vo VAG investujú približne 10 miliárd eur do benzínových a naftových motorov. Zároveň však strojnásobia investície do elektrických pohonných jednotiek na úroveň 9 miliárd eur. Za ostatných 5 rokov investovala skupina do vývoja elektromotorov a batérií sumu 3 miliárd eur.
 

Volkswagen po škandále Dieselgate tvrdí, že budúcnosť je v elektromobiloch. „Aj napriek tomu budú moderné spaľovacie motory relevantné minimálne po dobu ďalších 20 rokov. Je jasné, že budúcnosť bude ovládnutá elektropohonom,“ dodáva šéf VW Group Mathias Muller.

 

Kvôli masívnym investíciám musí však Volkswagen škrtať. Podľa Mullera do roku 2020 zoštíhlia ponuku motorov pri masových autách až o 40%. Európsky gigant však škrtá vo viacerých všetkých oblastiach od výrobnej (optimalizácia portfólia modelov) až po personálnu (prepúšťanie zamestnancov).

 

Zdroj: autonews

VYPNÚŤ MOTOR ZA JAZDY? VW TÝM CHCE ŠETRIŤ PALIVO

VYPNÚŤ MOTOR ZA JAZDY? VW TÝM CHCE ...

Ekológia a honba za úsporou paliva za posledné desaťročia definitívne zmenila autá. Dnes je úplne bežné mať v aute ...

29. 04.
TEST: VW GOLF 7FL 1,4 TSI

TEST: VW GOLF 7FL 1,4 TSI

VW Golf si za 43 rokov vybudoval povesť etalónu nižšej strednej triedy. Pravdou je, že sú autá, ktoré majú ...

06. 03.