Automobilový priemysel je tvrdý biznis. Sú značky, ktoré sú permanentne na koni. Tiež poznáme automobilky, ktorým sa posledné roky nedarí, ale snažia sa presadiť stoj čo stoj. A potom sú tu ešte značky, ktoré nás museli nadobro opustiť. Dnes si ukážeme nový koncept z dielne pôvodne britského MG (Morris Garage), ktorý už je niekoľko rokov pevne v rukách Číňanov. Nový koncept MG E-Motion preto predstavili na autosalóne v Šanghaji.

Vidieť na našich cestách autá značky MG je veľmi veľkou raritou.

MG bolo v minulosti uznávanou a rešpektovanou značkou. Potom sa im darilo už o niečo menej a prišli finančné suchoty. To využili Číňania a značku odkúpili. Investori nechcú nechať automobilku napospas osudu a práve v týchto dňoch predstavili koncept MG E-Motion. Ten sa dočkal obrovského záujmu ako novinárov, tak i laickej verejnosti. Mnohí do neho vkladajú veľké nádeje. Nezostane pritom iba pri koncepte. Sériová výroba tohto krásneho športiaku by mala odštartovať v priebehu roka 2020. Osobne sa mi dizajn pozdáva, ale nie som sám, kto v ňom vidí zmes dizajnov od Mazdy, Mercedesu a iných značiek, ktoré vedia robiť atraktívne tvary.


V MG vždy vyrábali šoférsky orientované autá. Pôjde novinka v týchto šľapajach?

To, že dizajnéri na tvaroch zamakali, je jasné každému. Pri detailoch sa inšpirovali rôznymi vzormi. Predné LED svetlá vytvorili podľa atrakcie London Eye. Zaujímavá je aj presklená strecha a nezvyčajné otváranie dverí. Tie sa pravdepodobne do sériovej výroby ale nedostanú.


Koncept postavili na platforme spoločnosti SAIC, ktorá je významným čínskym partnerom. Pod kapotou nie je klasický spaľovací motor, ale elektromotor. Veľa parametrov známych nie je, ale šušká sa o zrýchlení na 100 km/h za približne 4 sekundy. Dojazd pri bežnej prevádzke uvádzajú 500 km.

V štvormiestnom interiéri nájdeme tú najmodernejšiu techniku. Všetko je prevažne ovládané dotykom. Infotainment je permanentne pripojený na internet. Dominantným prvkom celého interiéru je koža. Okrem sedadiel ju nájdeme na palubnej doske a obložení dverí.

Cena tohto kúsku by pri začiatku predaja nemala výrazne presahovať 30 000 libier. To znie skvele! 

MG bude často označované ako auto Made In China, o tom niet pochýb, ale nevnímal by som to ako tragédiu. Ak ich nedobehne povesť starých nekvalitných typov a zapracujú na marketingu, tak tento športiak má veľký potenciál zamiešať karty v segmente. Vaše dojmy a postrehy pokojne uveďte do komentáru...:)