14.01.2016

VW by mal z USA odísť a dať tam Škodu - tvrdí odborník

Manažérom vo VW sa robia závrate, keďže v USA značka čelí súdnemu sporu za 48 miliárd dolárov. Profesor Ferdinand Dudenhoeffer, šéf oddelenia vývoja automobilového výskumu a vývoja z univerzity Duisburg-Essen, má zaujímavý nápad. Mimoriadne poškodené renomé značky VW v USA sa len tak napraviť nepodarí, preto si myslí, že by bolo lepšie značku VW z USA stiahnuť a priniesť tam Škodu. Tvrdí, že tento krok by koncernu ušetril nemalé množstvo peňazí a námahy. Je doslova presvedčený, že keď tento ťažký krok manažéri VW neurobia, čelia ohromne drahému a dlhému procesu znovuzískania dôvery a pozitívneho vnímania poškodeného mena.

Tento nápad delí automotive špecialistov minimálne na dva tábory. Arndt Ellinghorst - analytik pre Evercore ISI nie je myšlienkou vôbec nadšený. Práve naopak!
 

"Je to hotový nezmysel, Škoda nemá produkty a SUVéčka." - tvrdí. No zdá sa, že Arndt si nerobí domáce úlohy. Škoda má v Európe veľmi úspešný typ Yeti a už pár dní vieme, ako sa bude volať väčšie 7-miestne SUV Kodiaq. Arndt tvrdí, že VW má v USA silnú históriu a chce to len dve veci. Prečkať, či preniesť sa cez dieselgate a hlavne priniesť do USA produkty hodné tohto trhu, nie európske autá s oranžovými bočnými smerovkami. Začať v USA s úplne novou značkou, ktorá bude navyše od začiatku spájaná s postkomunistickou východnou Európou, mu nedáva žiaden zmysel.
 

Iný expert dokonca tvrdí, že VW sa nikdy skutočne vážne nepokúsil zopakovať svoje veľké úspechy z Európy v iných častiach sveta. Do USA, Japonska alebo Austrálie nepriniesol autá, ktoré tam ľudia skutočne vo veľkom chcú. VW sa na celý svet pozerá cez potreby Európanov, a to je veľká chyba. 

VW sa aktuálne snaží získať od zákonných autorít v USA povolenie na opravu cca 500 000 áut vybavených softvérom pre oklamanie emisných testov. Škandál sa v Európe týka 8,5 milióna vozidiel, tu pre podstatnejšie silnejšiu pozíciu VW už povolenie na opravu od jednotlivých štátov získal. Dokonca sa našli krajiny (vrátane Slovenska), v ktorých oprava nebude povinná. Objavili sa dokonca informácie o tom, že VW by mal od svojich klientov v USA vykúpiť 115 000 TDI vozidiel, opraviť ich a následne znova predať ako jazdenky. Iná, možno fáma, tvrdí, že by mal VW odkúpiť a zošrotovať všetky dotknuté vozidlá.

Dudenhoeffer tvrdí, že VW to bude mať v dohľadnej dobe ťažké, aby získal homologácie pre svoje TDI motory. Z dlhodobého hľadiska však vidí ako mimoriadne náročné, až nemožné, zreštaurovať imidž značky VW. Pre dieselgate Američania naftové osobné autá nechcú a pre VW bude náročné tam autá predávať. Je to veľká ťarcha, no špeciálne v USA verejnosť s patričnou podporou médií neznesie fakt, že boli podvedení.


"Značka VW je v USA slabá, preto myslím, že by bolo lepšie prestať tam Volkswageny predávať. Koncern má v USA stále Audi a Porsche. VW by mal ísť do USA so značkou Škoda. Ak tam ostanú s VW, budú len márniť čas a gigantické peniaze."
 

Analytik Jack Nerad z Kelley Blue Book tiež tvrdí, že VW to v USA s megaúspechom nikdy nemyslel vážne. Či presnejšie, nemeckí manažéri sa snažili presvedčiť národ fastfoodov, že tie najvhodnejšie autá pre nich sú tie vymyslené v Európe. My v EÚ síce vieme, že sú fajn, no Američania to vidia inak. Ak by to v USA VW myslel vážne, dnes by mal na trhu tri konkurencieschopné SUV/Crossovery. Dnes ich má dva (Tiguan a Touareg) a oba sú primalé na to, koľko stoja.

MYSLÍŠ, ŽE BY BOL DOBRÝ NÁPAD STIAHNUŤ Z USA VW A DAŤ TAM ŠKODU?

  • Jednoznačne áno - skvelý nápad ( 53% )

     

  • Mohlo by to fungovať, s iným vozovým parkom ( 13% )

     

  • Východoeurópska značka v USA neprerazí ( 28% )

     

  • Nie, VW sú v USA legendárne (Bus, Rabbit, Jetta) ( 6% )

     

Odpovedalo 157 ľudí  



DISKUSIA K ČLÁNKU - VYJADRITE AJ VY SVOJ NÁZOR

Prihláste sa, ak máte konto na TopSpeed.sk.

14.01.16 10:15 | 2JZ
Škoda nie je východoeurópska značka ....https://sk.wikipedia.org/wiki/Stredn%C3%A1_Eur%C3%B3pa

odpovedať

14.01.16 10:42 | This Guy

169

64

a potom je tu este druha definicia, ktora sa vyucovala v skolach od 60teho prakticky este asi stale (na zapade) https://en.wikipedia.org/wiki/United_Nations_geoscheme_for_Europe
Jazdím na: Subaru Impreza

odpovedať

0 | 0

14.01.16 11:54 | crevo99

41

86

nejdem teraz rozsudzovať ktorá definícia je správna, avšak wikipedia nepatrí medzi relevantné zdroje, aspoň z akademického hľadiska

odpovedať

4 | 0

14.01.16 12:39 | KEKO535

465

75

Ved SKODU tam spravili :D tak na co tam este jednu :DDD
Jazdím na: Mercedes W204

odpovedať

5 | 1

14.01.16 13:12 | heretik

198

81

Produkty Českej Zbrojovky sú v USA dosť populárne. Viem, že je to trošku z iného súdku, ale podľa mňa je tam dosť ľudí, čo by prijalo túto alternatívu bez nejakých predsudkov a teraz je na to ten správny čas.
Jazdím na: Audi S6

odpovedať

5 | 1

14.01.16 14:57 | 64734354
vw a ine europske znacky sa predvaju najme v juznej amerike a tam im asi nejde o to ci ma auto LEDky a navigaciu

odpovedať

14.01.16 16:15 | J.
ŠKODA, že nieje 1. apríl...rofl "CLEAN"VW v USA umrel, ak stiahne aj AUDI zaplačú.

odpovedať

14.01.16 19:15 | Tango030

52

73

Škodovku do USA?? Však na šírku či už do ochcáfky,alebo aj superba by sa zmestil maximálne jeden amík,a jeden do zadu.
Čo sa týka hitler wágenu,tan v amerika niak neprerazil,možno jetta ale inak slabota.Myslím že sa spolčoval aj s fiatom a vygrcli tam neaké nepodarené mpvéčko,to je asi tak všetko.
V článku bolo správne poznamenané že nemci si myslia že všetci chcú jazdiť na takých plečkách ako my europania.
Jazdím na: Ford

odpovedať

3 | 1

15.01.16 22:16 | krbo

102

61

skodofku do USA! a podla mňa by mali oprášiť favorita na skúšku.
Jazdím na: Mitsubishi Lancer 1.8Di-D, Mitsubishi , Nissan

odpovedať

0 | 0

23.03.16 06:52 | PeterP
Ale tiež ma napadla jedna vec. Na čo tam dávať škodu, keď s VW majú tie isté motory? škandál sa týka motorv, nie karosérií tak aký je v tom rozdiel? O čo má škoda iné motory od VW a na druhej strane, myslíte si, že VW si nechá urobiť zo škodovky lepšie meno ako má svoje? Vždy to tak bolo aj bude AUDI-VW-SEAT-Škoda

odpovedať

android aplikacia

Najnovšie komentáre