Tento nápad delí automotive špecialistov minimálne na dva tábory. Arndt Ellinghorst - analytik pre Evercore ISI nie je myšlienkou vôbec nadšený. Práve naopak!
 

"Je to hotový nezmysel, Škoda nemá produkty a SUVéčka." - tvrdí. No zdá sa, že Arndt si nerobí domáce úlohy. Škoda má v Európe veľmi úspešný typ Yeti a už pár dní vieme, ako sa bude volať väčšie 7-miestne SUV Kodiaq. Arndt tvrdí, že VW má v USA silnú históriu a chce to len dve veci. Prečkať, či preniesť sa cez dieselgate a hlavne priniesť do USA produkty hodné tohto trhu, nie európske autá s oranžovými bočnými smerovkami. Začať v USA s úplne novou značkou, ktorá bude navyše od začiatku spájaná s postkomunistickou východnou Európou, mu nedáva žiaden zmysel.
 

Iný expert dokonca tvrdí, že VW sa nikdy skutočne vážne nepokúsil zopakovať svoje veľké úspechy z Európy v iných častiach sveta. Do USA, Japonska alebo Austrálie nepriniesol autá, ktoré tam ľudia skutočne vo veľkom chcú. VW sa na celý svet pozerá cez potreby Európanov, a to je veľká chyba. 

VW sa aktuálne snaží získať od zákonných autorít v USA povolenie na opravu cca 500 000 áut vybavených softvérom pre oklamanie emisných testov. Škandál sa v Európe týka 8,5 milióna vozidiel, tu pre podstatnejšie silnejšiu pozíciu VW už povolenie na opravu od jednotlivých štátov získal. Dokonca sa našli krajiny (vrátane Slovenska), v ktorých oprava nebude povinná. Objavili sa dokonca informácie o tom, že VW by mal od svojich klientov v USA vykúpiť 115 000 TDI vozidiel, opraviť ich a následne znova predať ako jazdenky. Iná, možno fáma, tvrdí, že by mal VW odkúpiť a zošrotovať všetky dotknuté vozidlá.

Dudenhoeffer tvrdí, že VW to bude mať v dohľadnej dobe ťažké, aby získal homologácie pre svoje TDI motory. Z dlhodobého hľadiska však vidí ako mimoriadne náročné, až nemožné, zreštaurovať imidž značky VW. Pre dieselgate Američania naftové osobné autá nechcú a pre VW bude náročné tam autá predávať. Je to veľká ťarcha, no špeciálne v USA verejnosť s patričnou podporou médií neznesie fakt, že boli podvedení.


"Značka VW je v USA slabá, preto myslím, že by bolo lepšie prestať tam Volkswageny predávať. Koncern má v USA stále Audi a Porsche. VW by mal ísť do USA so značkou Škoda. Ak tam ostanú s VW, budú len márniť čas a gigantické peniaze."
 

Analytik Jack Nerad z Kelley Blue Book tiež tvrdí, že VW to v USA s megaúspechom nikdy nemyslel vážne. Či presnejšie, nemeckí manažéri sa snažili presvedčiť národ fastfoodov, že tie najvhodnejšie autá pre nich sú tie vymyslené v Európe. My v EÚ síce vieme, že sú fajn, no Američania to vidia inak. Ak by to v USA VW myslel vážne, dnes by mal na trhu tri konkurencieschopné SUV/Crossovery. Dnes ich má dva (Tiguan a Touareg) a oba sú primalé na to, koľko stoja.

MYSLÍŠ, ŽE BY BOL DOBRÝ NÁPAD STIAHNUŤ Z USA VW A DAŤ TAM ŠKODU?
  • Jednoznačne áno - skvelý nápad ( 50% )

     

  • Mohlo by to fungovať, s iným vozovým parkom ( 13% )

     

  • Východoeurópska značka v USA neprerazí ( 27% )

     

  • Nie, VW sú v USA legendárne (Bus, Rabbit, Jetta) ( 10% )

     

Odpovedalo 183 ľudí