Volkswagen predstavil v Detroite koncept I.D. Buzz. Ide o elektrickú dodávku s retro dizajnom. Zaujímavé pritom je, že nejde len o dizajnové cvičenie, ale na základe tohto konceptu vznikne aj sériové vozidlo. V poradí pôjde o druhý wolfsburský elektromobil novej éry. Prvým má byť hatchback ID. Novinky sú súčasťou oznámených zmien, v rámci ktorých bude Volkswagen podporovať elektromobilitu.

Mikrobus budúcnosti príde do predaja síce až v roku 2022, no Volkswagen už teraz prezradil mnohé podrobnosti. Buzz má batériu s kapacitou 111 kWh alebo 83 kWh. Väčšie akumulátory zaistia dojazd 600 km (NEDC). Reálnejšia hodnota bude však podľa normy americkej agentúry (EPA), podľa ktorej je to 434 km.

VW I.D. Buzz má byť druhým čisto elektrickým typom v ponuke značky.

Mikrobus budúcnosti príde do predaja síce až v roku 2022, no Volkswagen už teraz prezradil mnohé podrobnosti. Buzz má batériu s kapacitou 111 kWh alebo 83 kWh. Väčšie akumulátory zaistia dojazd 600 km (NEDC). Reálnejšia hodnota bude však podľa normy americkej agentúry (EPA), podľa ktorej je to 434 km. Základná verzia 83 kWh dostane pohon zadných kolies a výkon 200 kW (272 koní). Verzia s väčším dojazdom potom pohon všetkých kolies. Medzi prednými kolesami bude jeden elektromotor a ďalší medzi zadnými. Ich súhrnný výkon je 275 kW (374 koní). Výhodou elektrických motorov bude okrem tichej prevádzky aj veľmi slušná akcelerácia. Na stovku majú rozhýbať dodávku za cca 5 sekúnd. Maximálna rýchlosť však bude elektronicky obmedzená na 160 km/h. Pri vyššom tempe by šťava z batérie došla asi veľmi rýchlo. Mimochodom, na 150 kW rýchlo-nabíjačkách bude možné doplniť 80 % kapacity za menej než 30 minút. V ponuke má byť aj bezkontaktné indukčné nabíjanie.

Mikrobus ponúkne veľkú variabilitu interiéru

Rovnako ako elektrický hatchback, aj mikrobus dostane autonómne riadenie. To má prísť údajne v roku 2025. No ak sa o túto problematiku zaujímate, tak viete, že to môže byť aj podstatne neskôr... Plne autonómne auto má totiž mnoho úskalí. V sériovej podobe preto určite uvidíme plnohodnotný okrúhly volant a nie zvláštny „obdĺžnik“ z konceptu.


Vďaka elektromotorom môže koncept ID Buzz odkazovať na legendárne mikrobusy Type 2 (T1, T2). Tie mali motor vzadu a vďaka tomu nemali vpredu žiadne otvory pre chladič. Elektrická novinka je pritom naozaj priestranná. Vo vnútri dokáže odviezť až 8 pasažierov (podľa konfigurácie). Samozrejmosťou je veľká variabilita interiéru. Rázvor má hodnotu až 3300 mm. Auto má minimálne previsy, keď celková dĺžka dosahuje 4941 mm. Vyzerá to celkom zaujímavo, čo poviete? Je možné, že popri verzii mikrobus príde do predaja aj úžitková verzia. Dodávka s elektrickým pohonom totiž môže dávať v mnohých odvetviach zmysel.


Zdroj: carscoops