Šéf vývoja pohonných jednotiek Dr. Heinz-Jabok Neusser sa vyjadril, že vďaka úspechu aký slávi Golf R, by mohlo prejsť továrenským tuningom pokojne aj celé portfólio značky. Všetko vraj záleží, ako inak na požiadavkách zákazníkov. Vo Wolfsburgu zatiaľ potvrdili nástupcu pre Passat R36 a chystajú ostré Polo R. Passat by nemal ostať iba pri štvordverovej variante ale malo by sa ukázať aj rýchle kombi. Obe verzie budú vybavené pohonom štyroch kolies aby dokázali preniesť všetok výkon efektívne na vozovku. Aký motor môžeme očakávať pod kapotou zatiaľ nevieme. Pravdepodobný je preplňovaný štvorvalec ale v hre je aj vyšší počet valcov. Dr. Nuesser priznal, že VW vyvíjal pozdĺžne umiestnený šesťvalcový motor, či sa však objaví v nejakom z pripravovaných modelov nevieme. Tiež povedal, že veľkoobjemový motor ide proti súčasnému smerovaniu značky. A otázka podľa neho znie: „Potrebujeme vôbec šesťvalec?“ Jasne výkon dnes dokážu automobilky dostať aj zo štvorvalca, ale chcú to skutočne zákazníci? Ak sa však nakoniec nový šesťvalec ukáže najpravdepodobnejšie ho uvidíme práve v ostrom Passate R.

Polo R WRC

Ďalej bolo ohlásené Polo R. Možno si hovoríte, že to predsa už existuje. Áno, máte čiastočne pravdu Polo R WRC už existuje, ale jednalo sa o homologačnú sériu pre WRC špeciál. Je to predokolka s výkonom 162 kW (220 koní), ktorej sa vyrobilo len limitovaných 2500 kusov. Pripravované Polo R bude však sériovka s vyšším výkonom a s pohonom oboch náprav. Techniku bude s vysokou pravdepodobnosťou zdieľať so sesterským Audi S1. Údajne môžeme očakávať výkon okolo 250 koní a pohon 4motion. Aby auto zvládalo vysoký výkon bude upravený aj podvozok, na zadnú nápravu sa má nasťahovať viacprvkové zavesenie Multi-link. Stovku by malo Polo zvládnuť pod šesť sekúnd a auto prestane akcelerovať pri obvyklých 250 km/h.

Golf R Variant na Nürburgringu

To však nie je všetko okrem Passatu R a Pola R dostaneme aj Golf R vo verzií kombi. Najlepšie na tom je, že Volkswagen okolo ostrého Golfu Variant nič netají a na Nürburgringu sa už preháňa predprodukčná verzia. Techniku môžeme očakávať zhodnú s hatchbackom. Pod kapotou nájdeme 2,0 litrový TSI motor s výkonom 221 kW (300 koní) a krútiacim momentom 380 NM. O prenos hnacej sily na všetky štyri kolesá sa bude starať šesť stupňový manuál alebo DSG s rovnakým počtom stupňov. Golf R Variant bude konkurenciou pre koncernový Leon ST Cupra.

Zdroj: motoring.com.au, autoforum.cz