Akumulátor v aute zažíva počas roka dve extrémne obdobia. Jedným je prílišné teplo v lete a druhým zasa nízke teploty v zime. Nuž a práve v zimnom období sa vodičom často stáva, že je ráno akumulátor v ich aute príliš slabý na to, aby motor ich auta naštartoval. Tomu sa dá samozrejme predísť kontrolou a premeraním autobatérie ešte pred zimou. Ako však riešiť nepríjemnú situáciu, ak už nastane?

Štartovacia stanica CarFace s príslušenstvom

V minulosti mohlo byť riešením roztlačenie auta. Ak teda nebolo auto zavalené snehom a našli ste dobrovoľníka, ktorý vám pomohol tlačiť. Pri moderných vozidlách však táto metóda neprichádza do úvahy. Ešte donedávna sme sa preto v situácii, keď bola autobatéria natoľko slabá, že auto nedokázalo naštartovať, museli spoľahnúť na štartovacie káble. Toto riešenie problému s vybitou batériou síce pomôže naštartovať motor relatívne rýchlo a spoľahlivo, no má svoje jasné úskalia. Prvým problémom môže byť nájsť ochotného vodiča, ktorý poskytne svoje auto ako zdroj energie. Druhý problém zväčša nastane v prístupe. Štartovacie káble totiž majú obmedzenú dĺžku a tak treba obe autá postaviť tak, aby boli priestory s akumulátormi čo najbližšie k sebe (nie vždy to musí byť motorový priestor), To môže byť problém najmä na preplnených sídliskových parkoviskách a keď napadne viac snehu.

Rozmermi sa približuje menšiemu mobilu

S kompaktnou štartovacou stanicou sa vám budú štartovacie káble zdať archaické. Veľmi dobre navyše poslúži ako zdroj energie pre váš telefón, či tablet.

Doba však pokročila, a tak je dnes poruke aj tretie riešenie. Je ním štartovacia stanica, alebo štartovací box. Výborným príkladom je zariadenie značky Car Face od spoločnosti Auto Kelly. Táto štartovacia stanica má kapacitu 8 800 mAh, štartovací prúd 200 A a špičkový prúd 350 A. Zariadenie má pritom rozmery mobilného telefónu. Hoci sa jeho štartovací prúd môže zdať malý, v prípade slabého akumulátora môže byť veľmi účinným nástrojom, ako naštartovať vaše auto. Autobatéria je aj v situáciách, kedy nedokáže naštartovať auto, iba zriedka úplne vybitá a v spojení so štartovacou stanicou auto takmer isto naštartujete. Užitočné však je, že má dva USB výstupy, jeden 5V/1A a druhý 5V/2,1A. Môže preto poslúžiť ako klasický externý zdroj energie, alebo ak chcete power bank, pre váš telefón, alebo tablet. Ohromnou výhodou sú jeho malé rozmery, vďaka ktorým je obľúbený najmä u motorkárov. Má iba 122 x 81 x 25 mm a hmotnosť 280g. Veľkým plusom sú aj pribalené káble pre pripojenie k autobatérii a USB kábel na nabíjanie telefónu so štyri rôznymi koncovkami. Ak teda máte naštartované, účinne vám počas dlhých presunov poslúži na nabíjanie vašich zariadení. Okrem toho si ňou môžete posvietiť a zabudované LED svetlo ponúka aj režim varovného blikania. Ak vás prístroj zaujal a ste zvedaví, ako reálne funguje, môžete sa tešiť na jeho videotest, ktorý prinesieme už čoskoro.