Nečakané sa stalo skutočnosťou. Tender o výstavbu obchvatu Bratislavy vyhrala najlacnejšia ponuka konzorcia Obchvat Nula a žiadna z konkurenčných firiem sa voči rozhodnutiu neodvolala! Takýto postup nebol medzi stavbármi v posledných rokoch zaužívaný a zákazku sa snažili získať aj za cenu spomalenia procesu stavby. Nepodanie námietky znamená, že výstavba by mala odštartovať už na jar 2016. Konečné rozhodnutie by mala urobiť ešte súčasná vláda.

 

Výstavba D4 a R7 by mala trvať 4 roky a 3 mesiace. Po nových úsekoch by sme sa prvýkrát mohli previesť v lete 2020.

„Ľudom, ktorí na tento projekt dlhé roky čakajú, sme sľúbili transparentnú súťaž, ktorá zaručí nielen najlepší projekt, ale zároveň aj najvýhodnejšiu ponuku pre štát. Dnes je jasné, že sme svoj sľub splnili a projekt je pripravený na výstavbu,“ povedal štátny tajomník ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Viktor Stromček.


Diaľnicu D4 a rýchlostnú cestu R7 tak bude stavať konzorcium Obchvat Nula okolo spoločnosti Cintra. Štát chce stavbu financovať formou PPP projektu. Ministerstvo pôvodne odhadlo náklady na 4,5 miliardy eur. Španieli ponúkli takmer tretinovú cenu! Niečo viac ako 1,7 miliardy eur. Výstavba D4 a R7 by mala trvať 4 roky a 3 mesiace. Po nových úsekoch by sme sa prvýkrát mohli previesť v lete 2020. Sľub súčasnej vlády, že do roku 2019 bude mať Bratislava obchvat, je nereálny. Rovnako ako diaľničné prepojenie Košíc a Bratislavy do roku 2020, ale na nesplniteľné termíny sme si pri štátnych projektoch už tak nejak zvykli...


Južný obchvat Bratislavy D4 by mal odľahčiť najvyťaženejší cestný úsek na Slovensku – Prístavný most od tranzitnej dopravy. Rýchlostná cesta R7 má zase významne odbremeniť súčasne veľmi preťažovanú cestu I/63. Úseky ciest D4 a R7 okrem urýchlenia dopravy prispejú aj k zvýšenej bezpečnosti. Bratislavský kraj má totiž štatisticky najvyššiu nehodovosť spomedzi celej republiky.