13.02.2016

Výstavba D4 a R7 by mala odštartovať už na jar

Nečakané sa stalo skutočnosťou. Tender o výstavbu obchvatu Bratislavy vyhrala najlacnejšia ponuka konzorcia Obchvat Nula a žiadna z konkurenčných firiem sa voči rozhodnutiu neodvolala! Takýto postup nebol medzi stavbármi v posledných rokoch zaužívaný a zákazku sa snažili získať aj za cenu spomalenia procesu stavby. Nepodanie námietky znamená, že výstavba by mala odštartovať už na jar 2016. Konečné rozhodnutie by mala urobiť ešte súčasná vláda.

 

Výstavba D4 a R7 by mala trvať 4 roky a 3 mesiace. Po nových úsekoch by sme sa prvýkrát mohli previesť v lete 2020.

„Ľudom, ktorí na tento projekt dlhé roky čakajú, sme sľúbili transparentnú súťaž, ktorá zaručí nielen najlepší projekt, ale zároveň aj najvýhodnejšiu ponuku pre štát. Dnes je jasné, že sme svoj sľub splnili a projekt je pripravený na výstavbu,“ povedal štátny tajomník ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Viktor Stromček.


Diaľnicu D4 a rýchlostnú cestu R7 tak bude stavať konzorcium Obchvat Nula okolo spoločnosti Cintra. Štát chce stavbu financovať formou PPP projektu. Ministerstvo pôvodne odhadlo náklady na 4,5 miliardy eur. Španieli ponúkli takmer tretinovú cenu! Niečo viac ako 1,7 miliardy eur. Výstavba D4 a R7 by mala trvať 4 roky a 3 mesiace. Po nových úsekoch by sme sa prvýkrát mohli previesť v lete 2020. Sľub súčasnej vlády, že do roku 2019 bude mať Bratislava obchvat, je nereálny. Rovnako ako diaľničné prepojenie Košíc a Bratislavy do roku 2020, ale na nesplniteľné termíny sme si pri štátnych projektoch už tak nejak zvykli...


Južný obchvat Bratislavy D4 by mal odľahčiť najvyťaženejší cestný úsek na Slovensku – Prístavný most od tranzitnej dopravy. Rýchlostná cesta R7 má zase významne odbremeniť súčasne veľmi preťažovanú cestu I/63. Úseky ciest D4 a R7 okrem urýchlenia dopravy prispejú aj k zvýšenej bezpečnosti. Bratislavský kraj má totiž štatisticky najvyššiu nehodovosť spomedzi celej republiky.

 



SÚŤAŽ: Súťaž o lístky na TRUCK ARÉNA 2016 v hodnote 20 €

2 lístky na TRUCK ARENA 2016 za 20 € Po koľkýkrát sa koná zraz TRUCK ARENA? Chcem súťažiť


SÚŤAŽ: Vyhraj balíček autokozmetiky od Auto Kelly za 30 €

Balíček autokozmetiky za 30€ Koľko predajní má AutoKelly na Slovensku? Chcem súťažiť


DISKUSIA K ČLÁNKU - VYJADRITE AJ VY SVOJ NÁZOR

Prihláste sa, ak máte konto na TopSpeed.sk.

13.02.16 19:16 | strapaty
dialnice su pre obcana uzasna investicia ... stavaju ich za peniaze z nasich dani ... kde chceme p nich jazdit tak musime platit ak na to nemame tak jazdia po nich len firmy ktore nam to nakoniec premietnu v cene tovaru ... cize ich zaplatime zas... takze naco ich vlastne staviame ... ???

odpovedať

13.02.16 22:03 | Daj sa učesať
No ty si ale ANALytik :-) stat vsetko stavia a prevadzkuje za peniaze občanov, občania su štat. Takze aj za skolu, nemocnicu aj za upratovanie zaplatis. Zaplatis aj za to ked si na markize pozries film, tym ze reklamu im platia a ty tie premietnute naklady firmy zaplatis v navyseni za ich vyrobky
Nieco ako zadarmo neexistuje. A naco su nam dialnice ? Na kkt asi. To su mi otazky.

odpovedať

13.02.16 22:19 | Mayoxy

148

77

Dialnice su nato aby si po nich jazdil predsa :)
Jazdím na: Mazda 3

odpovedať

6 | 0

13.02.16 22:43 | Stromceka nakopat do guli
PPP projekty su pekna pi*ovina.
Len priestor na dalsiu marzu, urokovu,
stat si vie na dlhopisy pozicat lacnejsie.
Okrem toho aj obcania by ich radi upisali, preco by mala zarobit nejake londynska banka?!

odpovedať

13.02.16 23:31 | solichant
čosi z dávnejšieho článku :
"Prinesie nultý obchvat spásu obyvateľom hlavného mesta? Podľa odborníkov neprinesie. Nultým obchvatom má prejsť podľa optimistických odhadov 35 000 áut denne. Na prístavnom moste (najexponovanejšom mieste v SR) prejde aj 120 000 áut denne. Aj keby toto číslo kleslo na 85 000 vozidiel, stále sa tu budú tvoriť zápchy. Navyše rýchlostná cesta R7 prinesie zápchy z okrajov Bratislavy priamo do jej centra, kde je už v súčasnosti situácia najvážnejšia. Ministerstvo dopravy dodnes nepredstavilo štúdiu odľahčenia dopravy."

odpovedať

14.02.16 01:30 | Laco 1
Na koncepciu dopravy v hlavnom meste mali mysliet sudruhovia pri jeho projektovaní,
hned vtedy sa malo stavať aj metro čize podzemna dráha
jedine metro vyrieši problémy s dopravou v BA
lenže vzhľadom na naklady na vystvbu,je to už pasé

odpovedať

14.02.16 09:57 | Stromisko
Samozrejme, ze prinesie odlahcenie dopravy v BA. Piatkove zapchy, ked sa vsetko vali na D1 na Trnavu uz nepojdu komplet cez Pristavny most, ale trochu dlhsim oblukom juhom. Taktiez pondelkove rana v opacnom smere. Vsetci, co chodia "od Madarov" sa teraz nedovalia do BA pri Dunajskej strede, ale mozu zobrat R7 a ak smeruju na Petrzalku, alebo zapadnu cast BA, tak si pomozu D4kou, resp. nasledne D2kou. Dnes je problem v BA, ze vacsina obchvatu je pocas dna vyuzivana najma v jednom smere, opacny je relativne volny. Toto dobudovanie druhej cesty umozni, ze sa doprava rozlozi a ludia budu mat moznost prist do svojho ciela z opacneho smeru. Mozno to bude vyzadovat chvilu cas a ziskanie urciteho citu pre novu dopravnu situaciu, ale ludia budu mat dnes alternativu, ak sa pretazi prvy (povodny) obchvat. Samozrejme "dokonale" by to bolo az vtedy, keby zaroven stavali tunel pod Karpatmi, pretoze naozaj hrozi, ze sa hrdlom celeho obchvatu stane Lafranconi.

A uz ani nehovorim, ked dojde k dopravnej nehode na obchvate. Nosna tepna mesta je odrovnana a zapchate je cele mesto. Preto treba paralelne este jeden tah.

odpovedať

14.02.16 09:58 | Stromisko
oprava:
Vsetci, co chodia "od Madarov" sa teraz nedovalia do BA pri Dunajskej strede,

Nie Dunajskej strede, ale Podunajskych Biskupiciach... :)

odpovedať

14.02.16 01:20 | Macej
Keby sa bratislaváci naučili jadiť tak take kolóny by neboli
Ide v pripajacom pruhu až na koniec aj keď vidí že ma vedla seba medzeru a na konci zistí že sa nemá kam zaradiť tak zastaví a čaka kedy ho niekto pustí keď ho niekto pustí tak sa tlači do lavého pruhu a po tristo metroch zistí že odbáča a zase brzdí premávku keď potrebuje prejsť do odbáčacieho pruhu

odpovedať

14.02.16 05:40 | cb
Prave ze kolonu vytvaraju ti co sa neradia az na konci. Radit sa mas pred prekazkou, alebo v mieste kde konci pruh. Nie 20, 30, 50 metrov pred v kolone ktora sa vlecie. Takto vznika 10 bodov kde sa auta radia a zbytocne stoja namiesto toho aby sa radili az na konci. Okrem toho natahuju kolonu, lebo konciaci pruh je pred nimi este prazdny. Niekto ta pusti, potom pride dalsi zase pusta toho. Najlepsie je jedno miesto radenia sa bez zmetkov a to na konci pruhu.
http://i.sme.sk/cdata/9/51/5186429/sitaucia2.jpg

odpovedať

14.02.16 23:19 | easy
..keby ste isli az na koniec, miesto zaradenia ked sa da tak vo vacsine pripadov tam stojite dodnes....:D

odpovedať

14.02.16 13:56 | Furty

111

91

Presne ako to popisal CB.
Takze Macej, kvoli takym ako si ty tie kolony vznikaju.
Jednoduchy a kazdodenny priklad:
Pravý pruh konci o 200m, jedno auto (kokretne ty) uz ides dolava lebo mas akoze priestor. Medzitym auto co bolo za tebou pokracuje v pravom pruhu a niekde o 100m sa tiez tlaci dolava lebo sa "boji" konca pruhu. Ale este 2 normalni pokracuju az nakoniec. Lenze oni sa uz teraz nevedia pripojit, lebo akurat obehli aj takych co sa pripojili skor a ti uz nechcu nikoho pustit.
A rozculuju sa, ze kam sa ti vpravo prebiehaju. No toto zazivam skoro kazdy den.
Keby bolo viac ludi uvedomelych, tak ano, kolony by boli vyrazne mensie.
Len treba vediet si uvedomit to spravne.
Aj na semaforoch by sa mohli auta súčasne rozbiehat a usetrilo by sa vela casu.
Jazdím na: Subaru Legacy Outback H6 BPE, Lexus GS 450h (GWS191)

odpovedať

5 | 0

14.02.16 14:31 | Laco 1
možu využiť GENIALNU metodu,ktorá sa volá "ZIPSOVANIE"

raz jeden z pripájacieho pruhu, raz druhý z hlavného pruhu....

odpovedať

14.02.16 05:14 | cb
Ten usek kde vedie obchvat cez CHKO Luhy bol velmi pekny a tichy kus prirody. Toto bude vazne minus. To uz sa mohli prekonat a zapustit to pod uroven terenu. Vo svete je trend hlavne v mestach tahat dopravu pod zem a nie par kilometrov, ale desiatky a stovky. Hlavne ze tam budu stavat cinsky mur. Aj v Marianke to bude asi ako pest na oko, urcite maju miestny radost.

odpovedať

14.02.16 19:47 | lucifer
Uz to malo byt davno postavene!!!!!!!!!!!!!!

odpovedať

android aplikacia

Jaguar AWD XE leto 2016

Najnovšie komentáre