Prednedávnom sa pod článkom o zamknutí zlodeja na diaľku v novom BMW radu 5 strhla diskusia. Rozhodol som sa o vysvetlenie situácie s niekoľkými osobnými skúsenosťami, ktoré sa vám môžu stať. Dá sa teda v modernom vozidle zamknúť zvnútra a nedostať sa von bez použitia kľúča?

Na začiatok prípad o zamknutom zlodejovi v BMW 550i. Vozidlo malo službu ConnectedDrive, ktorá umožňuje ovládať niektoré funkcie na diaľku. Ďalšou funkciou je zistenie informácií o vozidle. Služba ConnectedDrive je však, tak isto ako všetky používateľské funkcie služieb z rôznych oblastí, obojstranná. Teda jedna časť je dostupná pre nás, užívateľov, a druhá pre výrobcov (v tomto prípade vozidla).

Opakom BMW a nových škodoviek je nový VW Tiguan, ktorý po uzamknutí na hýbanie vnútornými kľučkami nereaguje.

Málokto z nás by sa mohol pochváliť (kto vie, či je tu niekto, kto priamo pracoval na vývoji alebo na podpore služby ConnectedDrive), že pozná všetky jej funkcie zo strany výrobcu vozidla. Nedám ruku do ohňa za to, že si výrobca chráni svoje know-how a nesprístupní všetky funkcie užívateľom. Bežná prax.

Otázka však zostáva nezodpovedaná, dá sa vo vlastnom vozidle zamknúť a nedostať sa z neho bez použitia diaľkového ovládania? Začnime opäť od BMW. Automobilka dávnejšie používala takzvanú funkciu DoubleLock. Tá existovala už v terajších youngtimeroch e30, e36 alebo e34. Mali ju však aj novšie vozidlá z generácie e39, e46, e60 alebo e90. Finta spočívala v tom, že ak ste vozidlo zamkli na druhýkrát, vnútorné kľučky sa stali ako keby nefunkčnými. Mohli ste za ne ťahať koľko ste chceli, dvere ste však neotvorili.

ConnectedDrive umožňuje využívať rôzne funkcie na palube vozidla.

S príchodom najnovších verzií však z automobilov postupne mizne. S najväčšou pravdepodobnosťou za to môže ochrana cestujúcich, prípady zabudnutých detí v rozhorúčenom vozidle a podobne. Osobne som sa funkciu snažil nasimulovať vo vozidlách 520d generácie f10 LCI a vo vozidle 116i generácie f20. Ani v jednom z týchto modelov som nemal problém dostať sa z vozidla po tom, čo som sa v ňom diaľkovým kľúčom uzamkol. Skúsil som to tiež s druhou osobou, ktorá vozidla zamkla z diaľky, alebo cez službu ConnectedDrive. Ani v jednom prípade som nemal problém s vystúpením z automobilu. Nezabúdajme však, že sa stále rozprávame o užívateľskom prostredí služby ConnectedDrive, nie o vývojárskom.

Na moje prekvapenie sa rovnako správali aj iné nové vozidlá, ako napríklad Škoda Octavia 3. generácie alebo Superb 3. generácie. Opakom bol nový VW Tiguan, ktorý po uzamknutí na hýbanie vnútornými kľučkami nereagoval. Z neho sa dostať von nedalo.

Na diaľku zamknuté vozidlo sa dá lokalizovať.

Po tom som však presadol do Superbu 2. generácie, ktorý sa správal rovnako, ako nový Tiguan. Po uzamknutí sa nedalo z vozidla potiahnutím kľučky dostať. Škoda Octavia druhej generácie sa správala rovnako, VW Caddy 3. generácie detto. Dá sa z toho zobrať jednoznačný záver?

Obávam sa, že nie. Nový VW Tiguan sa nedal otvoriť zvnútra, takzvaný DoubleLock si tak stále ponecháva. Taktiež nedávno vyrobené, avšak nie nové, vozidlá Škoda sú na tom rovnako. Máte skúsenosť s nejakým iným vozidlom, ktoré nie je staršie ako pár rokov a nedá sa po uzamknutí zvnútra kľučkou otvoriť? Podeľte sa s nami o informácie v diskusii.