Obchvat bude priamym napojením na úsek D3 Hričovské Podhradie – Žilina (Strážov). Výstavba bude zahŕňať 1,4 kilometrovú estakádu ponad Hričovskú priehradu a 2,2 kilometrový tunel Považský Chlmec. Koniec daného úseku bude napojený na D3 Žilina (Brodno) – Kysucké Nové Mesto.

Národná diaľničná spoločnosť si od výstavby a sprevádzkovania daného úseku sľubuje predovšetkým odľahčenie ciest I/11 a I/18. Spolu s ním sa zvýši aj plynulosť a rýchlosť dopravy.

Žilinčania, tešíte sa?

V rámci výstavby diaľnica dostane 6 protihlukových stien v celkovej dĺžke 3 kilometre. Pod mostnými objektmi bude krovitá zeleň, ktorá umožní zvieratám nerušený prechod popod nich. Vstupu zveri na diaľnicu zabráni oplotenie.

Celá výstavba má podľa všetkého trvať 1095 dní a teda jej dokončenie je naplánované na rok 2017. Štát chcel obchvat pôvodne začať stavať v roku 2009.

Zdroj: hnonline.sk, sme.sk

Prečítajte si aj:  D1 bude vraj hotová v roku 2019. Branisko ostane nedokončené!