Dvadsaťjeden ročný youngtimer s vyššou cenovkou ako keď bol nový? Jasné, pri niektorých exkluzívnych autách to nie je nič výnimočné, predstavte si také Ferrari F40, Mclaren F1... Prekvapivo ani pri niektorých veľmi mladých a bežnejších modeloch nejde cena jazdeniek očakávaným smerom. Ale čo také relatívne bežné BMW M5?

Za veľkou mlákou je na predaj BMW M5 s rokom výroby 1993. Americký majiteľ si pýta za vrcholný model rady E34 sumu 95 000 dolárov. Prvý moment som si pomyslel, že sa asi zbláznil. Po krátkom zamyslení ma napadlo, že musí ísť o nejaký upravený kúsok, v ktorom je nasypaných množstvo peňazí. No, čudujte sa, ide o úplne sériový model. Háčik je v tom, že toto 21 ročné auto má najazdených len 9 801 míl (15 770 km). To je v priemere len 751 km za rok! Auto tohto druhu slúži väčšine majiteľom primárne na zábavu, ten súčasný si s ním asi veľmi neužíval. Pretože aj na víkendové auto je ten nájazd neskutočne nízky.

Fajn, ale stále tu máme cenu 95 000 dolárov. Aby ste boli v obraze, úplne nová generácia M5 F10 stojí v USA 93 600 dolárov! Majiteľ sa chváli, že ide o posledný modelový ročník, v ktorom bola E34 predávaná v Severnej Amerike. Stále však ide o pomerne "obyčajné" auto, keď ich bolo na celom svete vyrobených tisícky kusov. Osobne si myslím, že majiteľ ho predá za túto cenu len veľmi veľkému fanúšikovi alebo zberateľovi starých modelov M. A čo vy, kúpili by ste si toto auto za 95 000 dolárov? Koho by zaujímali detaily, tu je odkaz na inzerát.

Verzia E34 M5 je druhou generáciou výkonnej päťky, keď prišla ako nástupca modelu E28 M5. Výroba M5 E34 začala v septembri 1988 a pokračovala do roku 1995. Modely pre americký trh sa začali vyrábať v roku 1990 a výrobu ukončili v roku 1993. V Severnej Amerike bol ponúkaný len jeden motor, šesťvalec S38B36 s objemom 3,6 litra a výkonom 229 kW (311 koní). Rovnako ako pri predchádzajúcej verzií, tak aj pri E34 boli všetky modely M vyrábané ručne v nemeckom Garchingu. Výroba jedného modelu ručne trvala približne dva týždne.

 

Zdroj: carscoops.com