Toyota Altezza Gita
Toyota Altezza Gita je taký menší kombík odvodený od sedanu Toyota Altezza. U nás známy ako Lexus IS prvej generácie (xe10). Zatiaľ čo u nás kombík označovali ako SportCross (zatiaľ jediné kombi od Lexusu), v Japonsku si nechalo názov Toyota Altezza Gita. U nás bolo auto možné objednať len so zadným pohonom a motorom 2,0 r6 s výkonom 114 kW (manuál i automat) a s legendárnym motorom 2JZ s výkonom 157 kW, avšak iba s automatom. Čo sa však ku nám nikdy nedovážalo, je Altezza Gita (vrcholný sedan Altezza RS mal štvorvalec 3sge) s motorom 2jz a pohonom 4x4.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Mitsubishi Legnum VR4

8. generácia Mitsubishi Galant bola relatívne obľúbená i u nás (kombi v niektorých krajinách označované ako Legnum). Doteraz môžeme nájsť pekných pár sedanov a kombi, väčšinou však v dieselovej verzii. Výnimočne s motorom 2,5 V6 s výkonom 120 kW. Veľkému úspechu sa v Japonsku teší model Galant a Legnum VR4. S prepĺňaným motorom VR4 (2,5l 24V V6) a výkonom 206 kW/280 koní, a aktívnym podvozkom sa jedná o skutočne rýchle rodinné auto. K dispozícii bolo i s manuálnou i s poloautomatickou prevodovkou.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Nissan Stagea

Nissan Stagea je častokrát označovaná aj ako Skyline kombi. Výroba začala v roku 1996 a so Skylinom R33 zdieľa mnoho mechanických prvkov. Tento kombík mal byť priamy konkurent pre Subaru Legacy Touring Wagoon. Dokopy boli 3 verzie. WC34 Seria 1 (1996 - 1998), WC34 Seria 2 (1998 - 2001) a M35 Seria (2001 - 2007). Zakladné verzie bolo možné kúpiť s pohonom zadných kolies, vrcholové boli 4wd. Pri prvých dvoch verziách motorová paleta siahala od atmosferického 2,0 litra cez atmosférický 2,5 liter, až po vrcholnú 2,6 twin turbo verziu, ktorej sekundovala iba manuálna prevodovka. Séria M35 začínala atmosférickým 2,5 litrom, pokračovala 3,0 a končila 3,5 litrom. Za vrcholnú verziu bola i tak považovaný preplňovaný 2,5 liter s 206kW a pohonom 4x4.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Toyota Caldina
Toyota Caldina prvej generácie sa náramne podobá na u nás predávaný model Toyota Carina E a druhá generácia na Toyotu Avensis. Pri druhej generácii však vznikol jeden veľký klenot. Toyota Caldina GT-T mala pod kapotou preplňovaný motor 3s-gte s výkonom 191 kW a pohon všetkých štyroch kolies. Zrýchlenie z 0-100 km/h dokázala pokoriť za 6,4 s (v prípade automatu za 6,5 s). Vyrábali ju od roku 1997 do roku 2002. V približne polovici životného cyklu prešla jemným faceliftom karosérie.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Subaru Legacy

Veľmi zaujímavé boli (a stále aj sú) kombíky od Subaru. Legacy Outback s benzínovým boxerom poskytoval i v sériovom stave veľmi slušné vozenie. V Japonsku však existovali pri druhej a tretej generácii prepĺňané verzie EJ20 twin-turbo s 209 kW (286 koňmi) a 325 Nm. Štvrtá generácia sa rovnako nenechala zahanbiť. Dostala 2,5 litrový prepĺňaný boxer priamo z Imprezy STI s výkonom 207 kW (282 koní) a a 392 Nm. Piata generácia v podstate vychádzala zo štvrtej verzie, a po technickej stránke sa nič podstatné nezmenilo. 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Honda Accord Sir-T
Honda dlho nepredávala v Európe žiaden kombík v strednej triede (vlastne jediný ako tak známy kombík v 90-tých rokoch bol Civic Aerodeck). Pri šiestej generácii (1998) vzniklo v Japonsku niečo jedinečné. Kombík s atmosférickým 2,0-litrom s 200 koňmi a pohonom prednej nápravy dokázal 100 km/h pokoriť za 7,7 sekundy a šprint na ¼ míle za 15,8 sekundy.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Mitsubishi Lancer Evo IX Wagon
Chuťovka nakoniec. Lancer Evo IX stretávame na našich cestách pomerne bežne. Ale vedeli ste, že sa robil i v kombi verzii? A dokonca okrem manuálu aj s automatom? Týchto kombíkov vzniklo len 2 500 kusov. S 18 palcovými kolesami tento svalnatý kombík vyzerá geniálne. Pod kapotou sa nachádzal 4G63-type MIVEC s výkonom 280 koní (pri automate 272 k) a prinášal jeho vlastníkom neskutočnú radosť.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Zdroj:carthrottle