Fiat 124 Spider je dlho očakávaným výsledkom tŕnistej spolupráce FCA a Mazdy a mnohí fanúšikovia pravých roadsterov sa naň oprávnene tešili. Automobilka ho odhalila minulý rok na jeseň a okamžite sa strhla vlna porovnávania s Mazdou MX5 ND, s ktorou zdieľa platformu. Diskusia fanúšikov sa však uberala ešte jedným smerom. Je 140 koní pod kapotou európskej verzie dosť? Nuž, ak sa vám zdá, že nie, Taliani si pre vás na autosalóne Ženeva 2016 pripravili odpoveď menom Abarth 124 Spider.

Všetky horúce a dôležité novinky 86. autosalónu Ženeva 2016 nájdete na: http://zeneva-2016.topspeed.sk/

Abarth 124 Spider má pod kapotou prepĺňaný 4-valec 1,4 MultiAir s výkonom 127 kW (172 k) a 250 Nm. K tomu dostal mechanický samosvorný diferenciál a kompletne vypínateľnú stabilizáciu. To všetko v základe za 40 000 €.

Matné čierne kapoty sú odkazom na históriu a bránia oslňovaniu vodiča odrazmi slnečných lúčov

Poďme teda hneď k tomu najočakávanejšiemu faktu, a síce, aký motor poháňa Abarth 124 Spider a aký má výkon. Nuž, pod kapotou talianskeho roadstera je prepĺňaný štvorvalec 1,4 MultiAir, rovnako ako v základnej verzii. Tu je však vyladený na 127 kW (172 k) a 250 Nm. To bude 1060 kg vážiacemu Spideru stačiť na zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,8 s. Ručička rýchlomera sa zastaví až na 230 km/h. Záujemcovia budú mať aj v prípade Abarthu na výber z dvoch prevodoviek a to 6-stupňovej manuálnej, alebo automatickej prevodovky Sequenziale Sportivo. 

Ľahký roadster váži iba 1 060 kg. Motor má posunutý až za prednú nápravu a rozloženie hmotnosti tohto auta je ideálnych 50:50.

Je jasné, že od ľahkého roadstera s nízkym ťažiskom môžeme očakávať výborné jazdné vlastnosti. Napovedá tomu aj perfektné rozloženie hmotnosti 50:50 medzi prednú a zadnú nápravu. No výrazným prísľubom športových jazdných vlastností je aj mechanický samosvorný diferenciál v kombinácii s pohonom zadných kolies. Mimochodom, keď už sme pri podvozku, Abarth 124 Spider má lichobežníkové ramená vpredu a 5-prvkové nezávislé zavesenie kolies vzadu. Podvozok vo verzii Abarth stuhol vďaka tlmičom Bilstein a tuhším stabilizátorom. Nechýbajú ani brzdy Brembo s hliníkovými prednými strmeňmi. Pre autentickejší vodičský zážitok navyše Abarth prináša úplne vypínateľnú stabilizáciu.

Po usadnutí za volant udrie do očí veľký červený otáčkomer.

Výnimočnosť každého Abarthu 124 Spider podčiarkuje štítok s poradovým číslom. V interiéri však okrem neho nájdeme kožené športové sedadlá, hliníkové pedále, športový volant a krátku radiacu páku. Pri pohľade na budíky ihneď upúta červené pozadie otáčkomera, ktoré dáva tušiť športové ambície Abarthu. Z pohľadu výbavy je k dispozícii viacero hodnotných prvkov, ako adaptívne LED svetlá, či audiosystém BOSE s 9 reproduktormi, vrátane duálnych reproduktorov v opierkach hlavy. Roadster bude k dispozícii v piatich farbách pomenovaných po úspechoch pôvodnej 124 Spider v rely. Môžete teda mať  bielu "Turini 1975 White ", červenú "Costa Brava 1972 Red, modrú  "Isola d'Elba 1974 Blue", sivú "Portogallo 1974 Grey" a čiernu "San Marino 1972 Black". Taliani spustia predaj Abarthu 124 Spider v septembri tohto roku a cena bude začínať na hranici 40 000 €.

Zdroj: tlačová správa