Taliani si s malými jedovatými 500-kami nedajú pokoj. Nestačí im Abarth 595 50th Anniversary či Abarth 695 Maserati Edition, oni musia prísť s ničím ešte šialenejším. Tentoraz 500-ke poriadne podkúrili. Vyrobili najextrémnejšieho krpca Abarth 695 Biposto. Autom v takmer pretekárskej úprave chcú vycvičiť Mini JCW GP. 500-ka je pre Talianov srdcovka, aj Abarth 695 Biposto postavili k 50-temu výročiu pôvodnej 695-ky.

Najostrejší Abarth má 190 koní a váži menej ako tonu!

Abarth 695 Bisposto je najextrémnejšia 500-ka akú kedy postavili. Taliani hovoria, že je lepší ako Mini JCW GP.

Pozrime sa, čo autu vyviedli. V prvom rade novú 695-ku poriadne odľahčili, použili dokonca polykarbonátové bočné okná a dostali sa s hmotnosťou tesne pod tonu, presne 997 kg. Predné kolesá poháňa prepĺňaná 1,4-ka s výkonom 190 koní. Abarth 695 Biposto šprintuje na stovku za 5,9 sekundy a dosiahne topspeed 230 km/h. Aby podvozok stíhal motoru, vymenili tlmiče a pružiny. Rýchle auto musí mať aj poriadne obutie, v Abarthe zvolili to najlepšie čo mohli, 18-palcove disky OZ Racing so športovými pneumatikami Yokohama Parada s rozmermi 215/35 ZR18. Abarth krotia výkonné brzdy Brembo.

Výfuk Akrapovic Abarthu 695 Biposto dodá perfektný zvuk

Aj interiér poňali ako pretekársky, za škrupiny osadili trubkový rám, ktorý prispieva k tuhosti karosérie. Nový TFT displej pred vodičom poskytuje základné informácie, ale ďalšie LCD na stredovom paneli sleduje telemetriu auta a zobrazuje zvolené údaje. Zaujímavo vyriešili prevodovku. Povedali si, že bude mať odhalenú kulisu a vraj pri jazde v tempe dokáže radiť bez spojky!

LCD na stredovom paneli monitoruje telemetriu auta

Ešte pekný bodykit, kapotu s prelismi, ktoré odkazujú na 124 Rally, poriadne veľký difúzor, výfuk Akrapovic a hotovo, auto si môžu prevziať zákazníci. Abarth zatiaľ neprezradil cenu, ale predpokladáme, že bude pýtať tesne nad 48 000 eur. Zákazník pritom dostane vstupenku do Abarth Driving Academy.

Rám za sedadlami prispieva k tuhosti karosérie

Zdroj: autoforum.cz