Abarth 695 70° Anniversario nie je žiadna lacná limitovaná edícia, ktorá sa líši len nálepkami, či farebnou strechou. Konštruktéri Abarthu sa do nej poriadne opreli a pri príležitosti 70. narodenín značky pripravili skutočnú technickú lahôdku. Okrem upravených nárazníkov, lemov blatníkov, prahov a špeciálnych 17-palcových diskov SuperSport zaujme predovšetkým zadným strešným spojlerom. Je nastaviteľný v rozsahu 60° a pri tempe 200 km/h dokáže na zadnej náprave vygenerovať prítlak až 42 kg. Ak majiteľ naopak preferuje skôr vyššiu maximálnu rýchlosť, sklopí ho a výročný Abarth dosiahne maximálnu rýchlosť 225 km/h. Zrýchlenie 0-100 km/h zvládne za 6,7 s.

Prvý Abarth 595 to na rovine rozbehol na 130 km/h..

Benzínových 180 k

O pohon limitovanej edície sa stará benzínový štvorvalec 1,4 T-Jet 16V prepĺňaný turbodúchadlom Garrett Turbo GT 1446, vďaka ktorému zo seba vydoluje výkon 132 kW (180 k) a maximálny krútiaci moment 250 Nm (pri 3000 ot./min.). Výfukové potrubie Record Monza dostalo aktívne klapky, takže malý Abarth nemusí svoj športový zvuk v kabíne imitovať lacnými trikmi s umelými zvukmi z reproduktorov a športovo znie nielen vo vnútri, ale aj von. O spomalenie sa starajú brzdy Brembo s kotúčmi s priemerom 305 mm vpredu a 280 mm vzadu.

Limitovanými edíciami k popularite

Abarth nie je známy len výrobou špeciálnych modelov, ale aj dobre premysleným marketingom založeným na limitovaných edíciách. Z novodobého modelu Fiat 500 ich preto už vzniklo niekoľko, pričom každá z nich prinášala inú kombináciu farieb, športovej techniky a výnimočnosti. Edícia 70° Anniversario má však väčší zberateľský potenciál než ostatné. Aj keď z nej totiž Abarth vyrobí až 1949 kusov, medzi zberateľmi sa výročné edície všeobecne tešia najväčšej popularite. V domácom Taliansku by sa mala podľa dostupných informácií výročná edícia predávať za neskromných 36 600 eur.

Jedným z limitovaných modelov je aj Abarth 695 Cabrio Yamaha Limited Edition, ktorý vznikol v počte 695 kusov.

Všetko začal Rakúšan

História značky Abarth sa začala písať v roku 1949, kedy ju založil Rakúšan talianskeho pôvodu Carlo Abarth. Začínal ako reprezentant značky Porsche v Taliansku, neskôr založil svoju spoločnosť a jeho prvým počinom bol súťažný Spider 1100, s ktorým hneď v prvom aktívnom roku 18-krát zvíťazil. Medzi jeho najpopulárnejšie kreácie však patrili upravené Fiaty 500, 600 a 850. Legendárny Abarth 595 vznikol na technických základoch Fiatu 500, jeho motor s objemom 594 cm3  zo seba dostal 22,1 kW a vďaka štvorstupňovej prevodovke sa rozbehol až na 130 km/h (namiesto pôvodných 95 km/h) , čo bolo v roku 1963, kedy auto vzniklo, teritórium podstatne väčších a výkonnejších áut. Neskôr vznikol model 959 SS, ktorý vymenil karburátor Solex 28 PBJ za Solex 34 PBIC a jeho výkon poskočil na 23,5 kW (32 k).

Abarth 695 SS Asetto Corsa z rokov 1965 – 1969 patril medzi poriadne „ostré“ súťažné náradie.