Aj keď Mercedes-Benz nebol prvou značkou na svete, ktorá ponúkla airbag vodiča, práve ten sa zaslúžil o jeho celosvetové rozšírenie. Airbag spolujazdca v Mercedese sa objavil po airbagu vodiča až o niekoľko rokov neskôr. Vývoj však netrval tak dlho, ako vývoj airbagu vodiča. Za 30 rokov, ktoré od predstavenia airbagu spolujazdca ubehli, sa vo vozidlách Mercedes-Benz v oblasti pasívnej bezpečnosti zmenilo veľmi veľa.

Prvý airbag vodiča môžeme datovať do 70-tych rokov do USA. Európski zákazníci naň čakali do roku 1981, kedy ho prvýkrát predstavili za príplatok do Mercedes-Benz triedy S generácie W126.

Airbag spolujazdca nebol lacnou záležitosťou, v Mercedes-Benz triedy S (W126) stál s airbagom vodiča 4 617 DM.

Po airbagu vodiča očakávali tiež príchod airbagu spolujazdca, na ten si však museli počkať až do roku 1987. Na autosalóne vo Fankfurte nad Mohanom v septembri 1987 predstavili túto novinku ako opciu opäť pre triedu S generácie W126.

Airbag spolujazdca bol dostupný aj v Mercedes-Benz SL generácie R129, takzvanej žehličke.

Príplatok za takmer 5 000 mariek

Dostali ho obe verzie, sedan aj kupé. V tej dobe išlo o drahý príplatok, ktorý bol dostupný len s airbagom vodiča za 4 617 nemeckých mariek. Samotný airbag vodiča ste si mohli kúpiť za tiež nemalých 2 348 mariek.

Pre airbag spolujazdca ste prišli o schránku pred spolujazdcom.

Airbag vodiča v generácii W126 bol kombinovaný už s predpínačom pásu pre spolujazdca, čo tiež zmiernilo následky pri nehode. Spolu s airbagom spolujazdca tak patrila táto generácia S k najbezpečnejším vozidlám na svete. Len rok po premiére, od januára 1982, bol airbag vodiča dostupný pre všetky osobné modely Mercedes-Benz. Od roku 1992 bol airbag vodiča a ABS súčasťou sériovej výbavy všetkých osobných modelov Mercedes-Benz.

Airbag spolujazdca ste si mohli kúpiť len s airbagom vodiča za mastných 4 617 DM.

Airbag spolujazdca však nezostal dostupný len pre triedu S. Už o rok neskôr ho ako príplatkovú položku mala v cenníku aj generácia W124, predchodca súčasného E-čka. Od roku 1994 bol súčasťou sériovej výbavy mnohých modelov.

Airbag spolujazdca bol z hľadiska objemu nafúknutia takmer trojnásobný voči airbagu vodiča.

V najbezpečnejších autách sveta dlhodobo nenájdete klasický kľúčový deaktivátor airbagu spolujazdca. Mercedes používa riešenie aktivácie airbagu spolujazdca, keď je sedadlo obsadené dospelou osobou.

V oboch prípadoch, aj v generácii W126, aj v generácii W124 ste pre airbag spolujazdca prišli o schránku na drobnosti umiestnenú v palubnej doske. Pre porovnanie, modul airbagu vodiča vážil 3 kg a airbagu spolujazdca 5 kg. Napriek tomu mal až takmer trojnásobný objem, 60 litrov (airbag vodiča) verzus 170 l (airbag spolujazdca). Systém tiež spoliehal na snímače v pásoch, ktoré po zapnutí identifikovali, že na sedadle sedí osoba. Ak ste sa nepripútali, airbag nevystrelil.

V najbezpečnejších autách sveta dlhodobo nenájdete klasický kľúčový deaktivátor airbagu spolujazdca pre prípad, že chcete na prednom sedadle odviezť dieťa v špeciálnej sedačke. Mercedes dodnes používa riešenie aktivácie airbagu spolujazdca, keď je sedadlo obsadené dospelou osobou. Na rozdiel od väčšiny ostatných značiek, kde je nutné stále aktívny airbag deaktivovať a teda na to myslieť.